Citat:
Ursprungligen postat av DrMaZz
Detta är ett intressant dilemma. PuL-regeln praktiseras hårdast i Skvaller, medan man i andra avdelningar på Flashback ibland kan komma undan med att posta namn på personer. Ett liknande förhållande gäller också för andra regler. I vissa forum har moderatorerna en viss syn på en regel, men i ett annat forum har andra moderatorer en annan syn på samma regel.
Så kan det säkert vara, skulle någon bryta mot exempelvis HMF i Skvaller är det inte säkert att jag skulle uppmärksamma det lika snabbt som exempelvis modsen i Integration och Invandring som får rensa sådant väldigt ofta. Eftersom vi hela tiden får se samma regelbrott så blir man ju snabbt "bra" på att låsa dessa trådar.
Citat:
Som exempel kan vi ta regel 0.8, "Viss spridning av upphovsrättskyddat material är förbjudet". (Nu har den regeln väldigt lite med Heinze eller skvallerforumet att göra, men eftersom denna tråd flyttats till Flashback tar jag upp det ändå.)
Om man i i film- eller tv-forumet postar en direktlänk eller en tråd där man efterfrågar upphovsrättsskyddat material är moderatorerna snabbt framme och tar bort inlägget eller låser tråden helt. I Fildelning däremot får man mer eller mindre efterfråga sådant material eller i varje fall fråga var man kan få tag på det. Att posta direktlänkar får man dock så klart inte göra där heller, men sådana inlägg tas inte bort, utan vad som händer är att länken redigeras bort av TuXI.
Likadant där, hade jag sett en sådan länk i Skvaller eller i Övrigt är det inte säkert att jag hade snappat upp att, "visst fan, sådant får man inte göra längre" medans andra mods hade direkt raderat/editerat bort det pga de är vana vid det.
Citat:
Det handlar alltså om att moderatorerna gör olika tolkningar av regelverket. Men ska det verkligen vara så? Ska inte alla moderatorer döma lika?
I en perfekt värld ska vi givetvis det, nu är vi dock bara människor
Citat:
Menar du opixlade bilder? För på Hotboy finns det nämligen pixlade bilder men av naturliga skäl inga opixlade.
Jag menar exponering a´la Hagamannen/Helenemannen.