2017-10-21, 09:26
Medlem
Nu har skvallerbladen och framförallt Gatans parlament fått något nytt att suga på och diskutera när Trumphatet börja bli tomt och uttömt . Sett det själv på nära håll på jobbet . Mest frekventa frågan runt bordet var, Vem blir nästa ? Föreslog V partileadre .... det funkade inte i församlingen.
Citera
2017-10-21, 09:27
Medlem
Äckliga Aftonbladet förstör för alla utsatta kvinnor.
Nu börjar folk att misstro kvinnor som säger sig blivit utsatta.
Tro mig, inte alla men nästan alla kvinnor har blivit sexuellt trakasserade/tafsade på. Det är inte alla män som gör det men en grupp som är jävligt effektiva, om man säger så.
En grupp som uppmuntrar varandra och tycker beteendet är OK.

Aftonskiten skriven en artikel och hänger ut Kronér där man inte ens förstår varför han är polisanmäld.
2012 sade praktikanten ifrån och det samtalades med SVT, Kronér och praktikant.
Ett tag senare inledde ändå kronér och praktikant ett årslångt förhållande.

Nu polisanmäls han. Men för vadå?
Självklart kan kvinnan blivit utsatt för något i förhållandet - det är ju vanligt att övergrepp och misshandel sker i hemmet. Men ingenstans i artikeln kan man läsa VAD han är anmäld för... Sextrakasserierna de talade om 2012 blev ju utredda.

Såklart vill Aftonbladet skydda Fredde V. Så då blir Kronér direkt uthängd med namn trots att han "inte är dömd", och trots att SVT faktiskt tog tag i det 2012.
Till skillnad mot Aftonbladet som låtit Fredde V hålla på fram tills nu i dagarna.

På detta vis vill Aftonbladet både byta fokus från Fredde V, men också förstöra hela debatten om övergrepp och makt. Förlöjliga den så att riktiga svin kan gå fria
Citera
2017-10-21, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
"Praktikanten och profilen inledde senare en relation, som ska ha varat i ett år."

Förstår inte varför man går in i ett förhållande med någon som ska ha sexuellt utnyttjat en?
"kroner" inte guds bästa barn--------förut ganska het på hot+bråk i krogmiljö !
Citera
2017-10-21, 09:28
Medlem
Journalistik när den är som allra allra sämst. Visst har Lasse själv gått ut offentligt och bett om ursäkt och all respekt för det. Men varför ska skvallerpressen publicera något som fortfarande bara är rykten och hjälpa till att sprida fakta om Lasse som eventuellt kan vara falskt? Kommer dom hänga ut offret sen om det visar sig att Lasse är oskyldig?
Skulle inte tro det. Feministerna håller varandra om ryggen
Citera
2017-10-21, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det här har gått över styr totalt. Ett hämndlystet ex polisanmäler något som ska ha inträffat för fem år sedan och aftonblaskan hänger ut Kroner med illa dold skadeglädje.

Det är en ren förolämpning mot de kvinnor som faktiskt har råkat ut för riktiga övergrepp.
Hör ju lite grand till bilden av det hela att Kronér lär ha varit otrogen med henne.

https://www.expressen.se/gt/noje/lasse-kroner-skiljer-sig-fran-christina/

Kronér blev varnad av SVT för sina SMS år 2012. Ett år senare (2013) inleder de bägge ett förhållande som hon kallar destruktivt. Det håller ett år (2014).

Kronér skiljer sig 2014 efter att ha varit gift sedan 1997.

Preskriptionstiden för sexuellt ofredande är fem år. Tveksamt om det ens går att göra något juridiskt åt det. Vilket också innebär att han aldrig kan bli rentvådd från detta i en domstol.
Citera
2017-10-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Jag har orosanmält kvinnan för att ha varit tillsammans med Lasse Kronér ett helt år.

tänker du göra samma sak med alla kvinnor som fastnar i destruktiva förhållanden?
Citera
2017-10-21, 09:36
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
tänker du göra samma sak med alla kvinnor som fastnar i destruktiva förhållanden?

Nej. Jag syftade på oro för hennes mentala hälsa, då hon blivit ihop med ett vedervärdigt fläskberg som tror sig vara skojig.
Citera
2017-10-21, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Kvinnans historia är inte trovärdig.

Först blev hon sextrakasserad, sedan inledde hon en relation med mannen som sextrakasserade henne som varade i ett år. Och först nu, fem år efter de påstådda sextrakasserierna, så polisanmäler hon.

Låter snarare som att kvinnan fortfarande är bitter över att kärleksrelationen med kändisen tog slut, i kombination med den rådande metoo-masspsykosen.
Det är ju inte helt ovanligt att bittra kvinnor beskyller en man för övergrepp retroaktivt, som en hämnd för något eller för att få lite uppmärksamhet för stunden. En sak är helt säker, om man skall gå till sängs med kvinnan, så behöver man skriva på ett samtyckeskontrakt innan samlaget. Annars kan man om fem år bli hämtad av Polisen.
Citera
2017-10-21, 09:39
Medlem
Men gud, sluta! Bruden har för i helvete efteråt varit ihop med honom ett fucking år!

Nu har det spårat ur fullständigt.

Har inga problem att sitta i Lasse-båten här.
Senast redigerad av babakula55 2017-10-21 kl. 09:54.
Citera
2017-10-21, 09:41
Medlem
hängballens avatar
Jaha så nu kan man bli anmäld av ett ex för sexuella trakasserier, hoppas inte mitt ex anmäler mig för jag låg ju faktiskt med henne..
Citera
2017-10-21, 09:46
Medlem
Amors avatar
Gammelmedia försöker blanda bort korten nu stenhårt.Vad är ens det här?
Citera
2017-10-21, 09:48
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Jaha så nu kan man bli anmäld av ett ex för sexuella trakasserier, hoppas inte mitt ex anmäler mig för jag låg ju faktiskt med henne..
Du förstår väl att ett nej är ett nej, så även om du är i ett förhållande? Så självklart kan du anmäla din partner för trakasserier, sexuella eller andra. Sen om det verkligen är det eller inte är ju upp till domstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in