Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 15:36
  #8749
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Ska vi slå vad? Håkan betalar.




Självklart betalar han inte för detta tramset, däremot hoppas jag att både han och fotbollsförbundet blir arga över hur oseriöst klubben ser på matcher och att de vägrar att ta sitt ansvar utan skyller sina tillkortakommanden på andra människor.

Kanslisten skulle behöva tas i örat och klubbens ledning måste sätta sig ner och fundera över klubbens framtid. Så här får det inte gå till.
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-06-26 kl. 15:39.
Citera
2017-06-26, 15:41
  #8750
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Självklart betalar han inte för detta tramset, däremot hoppas jag att både han och fotbollsförbundet blir arga över hur oseriöst klubben ser på matcher och att de vägrar att ta sitt ansvar utan skyller sina tillkortakommanden på andra människor.

Kanslisten skulle behöva tas i örat och klubbens ledning måste sätta sig ner och fundera över klubbens framtid. Så här får det inte gå till.

Hellström vill vara populär hos alla. Han betalar.
Citera
2017-06-26, 16:16
  #8751
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Hellström vill vara populär hos alla. Han betalar.

Då kommer jag kräva att han döper nästa skiva till "Me sucki-sucki" och att han på omslaget poserar i luderstövlar, chockrosa kort kjol där man i underkanten kan ana en pung. Billig fejkläderjacka och en riktig horig sminkning med massor av rouge.

Kom igen Håkan, säg nej till det lättkänkta, oansvariga och infantila Sverige. Som bonus slipper du horkläder på nästa omslag.
Citera
2017-06-26, 17:28
  #8752
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
De skulle bajsa på sig om de skulle få se en död lax i charkuteridisken. Vara rädd för en liten fisk, som dessutom ser lite söt ut. Och varför dessutom tro att den är giftig?
Dom är uppvuxna med Discovery channel. Allt som skildras där är för det mesta det största, snabbast eller farligaste. Tex den största stridsvagnen, den snabbaste bilen eller den farligaste grodan.
I detta fallet kunde denna varelse varken vara den största eller snabbaste o då återstod bara den farligaste.
__________________
Senast redigerad av rogerk 2017-06-26 kl. 17:32.
Citera
2017-06-26, 17:36
  #8753
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Dom är uppvuxna med Discovery channel. Allt som skildras där är för det mesta det största, snabbast eller farligaste. Tex den största stridsvagnen, den snabbaste bilen eller den farligaste grodan.
I detta fallet kunde denna varelse varken vara den största eller snabbaste o då återstod bara den farligaste.

Du har så rätt. Kritiskt tänkande saknas.
Citera
2017-07-02, 19:53
  #8754
Medlem
rogerks avatar
Citat:
– Det är skandal, säger konsertbesökaren Peter Strömberg, som tillsammans med familj har åkt till Stockholm från Umeå enbart för Elton Johns skull
.

Jag var själv inne på Grönans hemsida o hittade omg infon om biljettpriser och att dom stänger entrénerna när det kommit ett visst antal. Det står ingen tidpunkt för när dom stänger. Det kan ske sent eller tidigt.
Peter Strömberg saknas på bild men franträder med namn o hemort. Grattis till o få vara med i denna tråd.


http://www.aftonbladet.se/nojesblade...for-elton-john
Citera
2017-07-02, 21:13
  #8755
Medlem
Emilia, 18, testade shorts på H&M: "Gick hem med gråten i halsen"

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...lutade-i-tarar
Citera
2017-07-02, 21:47
  #8756
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Emilia, 18, testade shorts på H&M: "Gick hem med gråten i halsen"

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...lutade-i-tarar


"18-åriga Emilia besökte nyligen en H&M-butik i Luleå och hittade två par shorts som var i rätt storlek. Men i provrummet gick shortsen inte att få på, trots att det var den storlek som Emilia i vanliga fall brukar ha.

– Jag fick inte på mig en storlek 44, som är den storleken jag har och det är även den största H&M har i det "vanliga" sortimentet. Jag hängde tillbaka shortsen och gick hem med gråten i halsen, säger Emilia till Nyheter24."


Det värsta jag har läst i media i mannaminne!!
Citera
2017-07-02, 22:06
  #8757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
"18-åriga Emilia besökte nyligen en H&M-butik i Luleå och hittade två par shorts som var i rätt storlek. Men i provrummet gick shortsen inte att få på, trots att det var den storlek som Emilia i vanliga fall brukar ha.

– Jag fick inte på mig en storlek 44, som är den storleken jag har och det är även den största H&M har i det "vanliga" sortimentet. Jag hängde tillbaka shortsen och gick hem med gråten i halsen, säger Emilia till Nyheter24."


Det värsta jag har läst i media i mannaminne!!

Hon kanske menade stl 44 på Gravid-avdelningen..eller på xxxlavdelningen...
Citera
2017-07-03, 17:12
  #8758
Medlem
Enydrions avatar
En kvinnlig konstnär som fått en tavla skadad under transporten mellan Tyskland och Sverige.

Klagade hos PostNord,
Citat:
Men jag frågade om de inte hade någon försäkring och då fick jag svaret att det hade de inte. Fast det tror jag inte på, klart de måste ha det, säger hon.

Hon tror alltså att det på något sätt skulle kunna löna sig för ett enormt stort företag, att försäkra sig hos ett försäkringsbolag, jämfört med att själva betala ut ersättning, när de har gjort fel...



Sen ska man klaga hos det bolag där försändelsen lämnades in, dessutom av just den part som lämnade in paketet, vilket jag inte vet om hon gjorde...

http://www.expressen.se/gt/lillemors...agrar-ersatta/
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2017-07-03 kl. 17:36.
Citera
2017-07-03, 18:02
  #8759
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Emilia, 18, testade shorts på H&M: "Gick hem med gråten i halsen"

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...lutade-i-tarar

Vi ska naturligtvis inte göra oss roliga över flickstackarn från Luleå. Vi måste inse vilket trauma hon genomgått innan den nödvändiga kontakten med media.

Vet själv hur jobbigt det är. Köpte st 52, när det var 54 jag skulle ha
Citera
2017-07-04, 12:29
  #8760
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Danno skulle köpa pizza på restaurang Milano i Boden via Onlinepizza men pizzerian vägrade ta emot deras beställning på grund av ett omdöme han tidigare gjort om pizzerian.

"Vi fick höra att vi var blockade, berättar Danno Hedelius".

Bakgrunden är en recension på onlinepizza där Danno klagade på att det ofta blir fel med tillvalen. Han uppskattar det blivit fel minst 14 gånger – troligen oftare än så. Enligt Danno Hedelius hänvisade chefen till recensionen och uppmanade paret att köpa sin mat någon annanstans.

Om det nu blir fel så ofta, varför då nödvändigtvis fortsätta handla där och när även pizzerian börjar tröttna och väljer bort en kund så är det väl bara att gå vidare och handla någon annanstans och inte böla ut i pressen.

http://www.expressen.se/nyheter/dann...efter-omdomet/

Tycker inte att det där passar i den tråden. Kollar man omdömena på onlinepizza.se så förstår man lätt varför det blir fel med beställningarna:

Citat:
restaurangens svar:
Hejsan! Det jag vill säger ursäkta det kan vara sagnas . Om du vill ringa vi fixa bubel till dig bara ring.

Citat:
restaurangens svar:
Hejsan det är inte mitt fel det var ditt fel för att du skrevet viktoragatan 4 B och du var Ring vägen 24 Du kan kolla på ditt bestälning eller faktur det är inte kul och skrevet dållig bytek

https://onlinepizza.se/boden/restaurang-milano-1/#menu

Slarviga restauranger ska exponeras. Sedan kan jag tänka mig att utbudet av restauranger inte är sådär överdrivet stort i Boden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback