Citat:
Ursprungligen postat av
Gabriel Knight
Nä nu går skam på torra land!!!
Kolla här, medlemmar ur ett damfotbollslag åkte på en Håkan Hellströmkonsert istället för att spela fotboll och nu kräver klubben 20000 kr i ersättning av Håkan Hellström!!!
Det här är typiskt damfotboll, man bara skyller ifrån sig hela tiden!!!
http://www.allehanda.se/fotboll/div-2-dam/lamnade-walk-over-pa-grund-av-hakan-ber-hellstrom-om-hjalp-for-att-ersatta-angermanlandslagen
Så här står det:
Har alltid ansett att Hellström-fans är söndercurlade emo-hipsters... och det verkar som jag haft rätt. Det är dags att Håkan Bråkan skaffar hår på snoppen, blir förbannad bittergubbe och ber alla lesbiska fotbollsaber suga hans kuk.
Låt mongona få känna på regelverket och så är det bra med det. Ska Håkan betala böterna för den som blir påkommen med lite jazztobak på hans spelningar också? Bara i de lättkränkta kissbyxornas land Sverige kör man detta race som ett litet skämt.
Varför skickade inte fittgubben iväg ett mail till resebolaget och tigger ersättning för de tjejer som valde att åka utomlands? Lite som ett skämt?
Citat:
– Laget var tunt sen länge och det var osäkert om de skulle kunna klara hela säsongen, säger Per Beijar.
– Så nu får vi stå vårt kast, men man kan ju alltid försöka rädda situationen.
Återstår att se om Håkan Hellström tillfälligt vill byta sjömanskostymen mot hjältekostymen.
Så de hade på känn att de antagligen skulle få lägga ner damlaget oavsett omständigheterna? Att spelarna sticker iväg på nöjesresor istället för att ta en för laget och dyka upp på matchen eller be om ett möte där man diskuterar en nedläggning tyder på att moralen i klubben är så dålig att alla skiter i allt.
När de valde att avsluta allt på ett så oansvarigt sätt som de gjorde och fick böter tyckte alltså CP-Beijar att ett passade skämt, och inkomst, var att skojja med Håkan. Att det skulle vara någon sorts hjältedåd att betala ett lag för en verksamhet som de ändå inte verkar vilja hålla på med går över mitt förstånd - även om det skulle göras skämtsamt.
Jag hoppas få se Beijar och hans damlag sittandes utanför diverse butiker där de skakar på sina muggar och vrålar "CORONA PLIIIIIIIIZZZ!"
Se där, det blev ju ett rant även idag. Härligt!