2014-04-16, 07:33
Medlem
Mikojans avatar
Härlig tråd som lyfter ytterligare genom alla enfaldiga söndercurlade föräldrars kamp för sina odrägliga ungdjävlar. En ren guldgruva. Ungen som fick en rispa av en kvist är ett underbart skolexempel.

Tråden lever så länge tidningarna gör det. Hysteriska föräldrar verkar numera vara mediernas enda kontakt med "vanligt folk".
Citera
2014-04-16, 10:28
Medlem
this isn't mes avatar
Älskar logiken i det hela. Ungen ser läskig film på dagis, som han dessutom var ett år för ung för att se. Ungen får psykiska men för all framtid (verkar pappan tro). Vad gör man? Jo, man anmäler dagis för att han fick ett sår för länge sen Hade det inte varit för filmen hade man alltså inte anmält.
Citera
2014-04-16, 14:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Vad gör man? Jo, man anmäler dagis för att han fick ett sår för länge sen Hade det inte varit för filmen hade man alltså inte anmält.
Det låter så dumt så jag undrar om tidningen inte har undanhållit nånting, det finns liksom ingen logik i ett sånt handlande mer än fruktansvärd idioti
Citera
2014-04-17, 07:40
Medlem
this isn't mes avatar
Max's egna tråd på FB! (FB) Max 5 år blev spetsad på sin förskola.
Citera
2014-04-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
"Blev spetsad på sin förskola" = halkade på en gren när han klättrade i träd

Ska dagiset ta bort alla grenar?

" läkaren konstaterade att grenen orsakat en sju centimeter lång reva rakt in till muskeln"

En reva går längsmed kroppen, inte in i den. Om barnet inte är mycket konstigt, bör muskler hittas några millimeter in från huden. Man behöver liksom inte gräva djupt för att nå dem...

"Skadan var en centimeter från kroppspulsådern."

En läkare skulle knappast kallas pulsådern i ett lårben för kroppspulsådern.

Huden, och därmed minsta lilla rispa, är på sina ställen mindre än en centimeter från pulsådern på ett litet barn!

Man börjar ju undra om dessa människor verkligen finns på riktigt.
Citera
2014-04-17, 22:50
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Man börjar ju undra om dessa människor verkligen finns på riktigt.

Antingen punkteras artären, eller inte. JA, man kan dö av en spetsig gren på "fel ställe" om man har otur. Hade lille Max fått en punkterad artär så hade det märkts - blodet sprutar ut! Då hade säkert personalen agerat snabbt. Men nu var ju det ingen artärblödning, utan ett sår på benet. Som tydligen inte var så viktigt förrän Max fick se en läskig film, ett år senare..

Vissa föräldrar ska nog helt enkelt inte ha barn... Det är för läskigt, och jobbigt att beskydda dem hela tiden, vara "genusneutrala" och skitnödiga under hela deras uppväxt.

"Tänk om han bränner sig på spisen - DEN SKA UT"
"Textilslöjd - då kan man ju köra in en vass nål i ögat"
"Andas han? Kan du gå in och kolla? (Max, 17 år, sover helt normalt men väcks ständigt av mamma/pappa)"
"Varför hör han så sällan av sig? (Max är nu 32, och har totalt ledsnat på sina föräldrar. Flyttat långt bort och nöjer sig med ett skicka julkort en gång om året)
Senast redigerad av theodor.busse 2014-04-17 kl. 22:55.
Citera
2014-04-18, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
"Varför hör han så sällan av sig? (Max är nu 32, och har totalt ledsnat på sina föräldrar. Flyttat långt bort och nöjer sig med ett skicka julkort en gång om året)

Flyttat hemifrån? Dom håller ju på att skapa ett monster som inte kommer klara sig på egen hand.
Citera
2014-04-21, 08:56
Medlem
ABs mest lästa artikel under helgen http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article18747845.ab

Invandrartjej ska åka till Istanbul på semester men har glömt att kika upp vad som gäller för att få komma in i landet. Passpolisen i Turkiet skickar tillbaka henne och hon är ledsen för att hon fick sitta och vänta på att ett plan tillbaka skulle gå.

"Hon såg fram emot en påsksemester i Turkiet."
Klassiskt!

”Hela semestern förstörd”
Ja den kan bli förstörd om man inte kikar upp vilka regler som gäller.

" Det var inte ett humant sätt. Jag har betalt 4 000 kronor för den här resan och nu är hela semestern förstörd."

Kastade de ner dig i en fängelsehåla eller var det inhumant att du förlorade pengar? Skulle det vara lika inhumant av vakterna om du bara hade betalat 1000 kronor för biljetten?
Citera
2014-04-21, 09:53
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18749969.ab

Snorunge går in på område avsett för personal för att "låna toaletten" utan att fråga om lov eller ens försöka fråga om han får använda gästtoaletten. Sen när han upptäcks av personal, misstänks för tomglasstöld och polis tillkallas så springer idioten från platsen för "han var rädd för polishunden" och sen gnäller han när polisen griper honom.

Aftonhorans reporter brer på om hur synd det var om killen för att polishunden bet honom och att han fick sitta i samma cell som en man "misstänkt för brott".

Herregud säger jag bara
Citera
2014-04-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar

Snorunge går in på område avsett för personal för att "låna toaletten" utan att fråga om lov eller ens försöka fråga om han får använda gästtoaletten. Sen när han upptäcks av personal, misstänks för tomglasstöld och polis tillkallas så springer idioten från platsen för "han var rädd för polishunden" och sen gnäller han när polisen griper honom.

Aftonhorans reporter brer på om hur synd det var om killen för att polishunden bet honom och att han fick sitta i samma cell som en man "misstänkt för brott".

Herregud säger jag bara

Här visste ju inte heller polisen vilken ålder han var i. De såg en idiot som försökte springa ifrån polisen.
Och det där "Jag är rädd för hundar och därför sprang jag". Vilket jävla skitsnack

Påminner mig om snyftartikeln för några år sedan om ett en 13-14åring som bröt sig in i en kiosk för att sno godis/dricka och börja springa när polisen kom. Fick hunden efter sig och blev biten. Morsan och ungen gråter ut i media och visar upp bettet
Citera
2014-04-21, 10:24
Medlem
Cykelolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar

Herregud säger jag bara
Jag undrar om journalisten själv ens tror på den där historien.

Min personliga tolkning av vad som hände är denna: en pojke med någon sorts ADHD-problematik vill roa sig med olaga intrång, blir påkommen och åker fast. Den resurssvaga mamman klarar inte av att inse sanningen (att hennes son om några år kommer att vara stamkund hos kriminalvården) och gråter ut i vänskapskretsen på fejjan. Aftonbladet får korn på historien och skriver ett snyftreportage format 1A.

Min kvalificerade gissning är att detta inte är sista gången Benjamin syns i rikspressen - om några år kommer vi med största sannolikhet se bilder från den olycksplats där hans kompisgängs risiga 240 gått av vägen i 180 knyck.
Citera
2014-04-21, 10:26
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Här visste ju inte heller polisen vilken ålder han var i. De såg en idiot som försökte springa ifrån polisen.
Och det där "Jag är rädd för hundar och därför sprang jag". Vilket jävla skitsnack

Påminner mig om snyftartikeln för några år sedan om ett en 13-14åring som bröt sig in i en kiosk för att sno godis/dricka och börja springa när polisen kom. Fick hunden efter sig och blev biten. Morsan och ungen gråter ut i media och visar upp bettet

Ungen ser ju inte direkt liten ut och det är ju i det närmaste omöjligt att avgöra om han är över eller under 15 bara av att titta.

Dom kan ju inte direkt låta en misstänkt tjuv (och upprepade stölder) komma undan bara för att han kan möjligtvis vara under 15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in