• 1
  • 2
2014-04-13, 08:38
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/op...cle18710450.ab

Ja herregud, när jag var liten så anklagade man inte vuxna om jag skadade mig när jag lekte, och när ungen har svårt att sova så är det en tecknad films fel och förskolan ska därmed anmälas, vad i helvete är det för fel på dom här människorna?

Max klättrade i ett träd och rispade upp benet rätt så rejält på en vass gren, föräldrarna tycks tycka att personalen ska se till att barnen inte får leka/klättra och vaka över dom varenda sekund så att inte deras lilla pojke ramlar och slår sig, efter att ha pratat med personalen bestämde dom sig för att inte göra någon anmälan mot förskolan men ett år senare då ungen sett en tecknad film på dagis som han blivit rädd för och därav inte kunnat sova ordentlig/ensam på flera månader så slår dom på stora trumman och en anmälan görs.

En liten olycka

Gjorde jätteont

Kallsvettig

Max såg en film på dagis, kom hem och grät. Han var så rädd att han skakade och ville inte sova själv på flera månader. Det fick bägaren att rinna över. Då anmälde vi, säger pappan

Stackars barn vad är det här för jävla föräldrar som curlar sönder sin unge, vart är Sverige på väg någonstans, när jag var liten så bröt jag ben slog ut tänder skar mig ordentligt osv men inte fan skylldes olyckorna som skedde när jag lekte på vuxna människor, fokus var på att ta hand om skadan och få den att läka inte anmäla gå ut i tidningar osv, jag blir förbannad och jävligt konfunderad, vad är det för jävla stolpskott, inser dom inte att anmälningar och artiklar som denna skulle bara välla in om alla hade samma tänk som Mikael Frid.

Har du några åsikter och funderingar i detta fall?

/GP

(Ber om ursäkt för att det är rörigt skrivet, har varit vaken alldeles för länge)
Senast redigerad av GreenPeas 2014-04-13 kl. 08:41.
Citera
2014-04-13, 08:56
Medlem
rinouss avatar
Kan tycka att dom borde hålla sån pass koll på ungarna att dom inte skadar sig, de har trots allt ansvaret för dem när de är på dagis. Sen är barn barn och kommer alltid att göra sig illa osv, men just i fallet med trädet kunde han lika gärna brutit nacken.

Sen håller jag helt och hållet med dig om att svenska barn curlas sönder och samman, och det gäller dessvärre inte bara barn i dagisåldern. Det känns som att en efterbliven generation som inte kommer kunna ta hand om sig själva utan skylla allt på andra fostras i dagens Sverige.
Citera
2014-04-13, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rinous
Kan tycka att dom borde hålla sån pass koll på ungarna att dom inte skadar sig, de har trots allt ansvaret för dem när de är på dagis. Sen är barn barn och kommer alltid att göra sig illa osv, men just i fallet med trädet kunde han lika gärna brutit nacken.

Sen håller jag helt och hållet med dig om att svenska barn curlas sönder och samman, och det gäller dessvärre inte bara barn i dagisåldern. Det känns som att en efterbliven generation som inte kommer kunna ta hand om sig själva utan skylla allt på andra fostras i dagens Sverige.

Klart som fan att han kunde brutit nacken det kan jag också göra i dag när jag ramlar i duschen, eller du göra när du snubblar i rulltrappan, precis som att alla barn kan göra det idag när dom ramlar av cykeln, faller ner från klätterträdet osv ....

Hur menar du att man ska gå tillväga för att skapa en miljö där barn inte riskerar att skada sig, det är ju helt omöjligt, självklart så ska man föröka se till att minimera risker för att barn eller vuxna ska skada sig i vardagen, men det blir mission impossible att garantera att inte barn ramlar och slår sig om man nu inte ska låsa in dom i madrasserade rum.

Människor skadar sig både unga och gamla, jag tycker den här storyn/fallet är helt befängt!
Citera
2014-04-13, 09:16
Medlem
bergochdals avatar
Vilken film var det?
Citera
2014-04-13, 09:17
Medlem
Schwenssons avatar
Modernt föräldraskap! Fördärvligt!
Citera
2014-04-13, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Vilken film var det?

Spirited away.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spirited_Away

Edit: Filmen finns på youtube.
Senast redigerad av GreenPeas 2014-04-13 kl. 09:25.
Citera
2014-04-13, 09:30
Medlem
Som någon har nämnt tidigare, dagens barn blir ju totalt sönder curlade.
Undrar hur tusan vi som är födda på 60-70 talet överlevde överhuvudtaget?
Sedan ska ju dagispersonalen ha uppsikt på barnen, men tyvärr går det ju fort om barnen vill busa till det.
Citera
2014-04-13, 09:31
Medlem
rinouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenPeas
Klart som fan att han kunde brutit nacken det kan jag också göra i dag när jag ramlar i duschen, eller du göra när du snubblar i rulltrappan, precis som att alla barn kan göra det idag när dom ramlar av cykeln, faller ner från klätterträdet osv ....

Hur menar du att man ska gå tillväga för att skapa en miljö där barn inte riskerar att skada sig, det är ju helt omöjligt, självklart så ska man föröka se till att minimera risker för att barn eller vuxna ska skada sig i vardagen, men det blir mission impossible att garantera att inte barn ramlar och slår sig om man nu inte ska låsa in dom i madrasserade rum.

Människor skadar sig både unga och gamla, jag tycker den här storyn/fallet är helt befängt!

Ungar kommer alltid att skada sig som sagt.
Citera
2014-04-13, 09:32
Medlem
Herr-PKs avatar
Citat:
Spirited away.

Vad i helvete? Den filmen såg jag första gången när jag var runt 5. Tyckte det var lite obehagligt med grisarna osv men det är också en av de finaste filmerna jag sett. Om ungen får sömnsvårigheter i månader är det helt klart ungen och inte filmen det är fel på.
Citera
2014-04-13, 09:36
Medlem
Jävligt märklig film att visa på dagis ifs.
Olyckan var ju bara otur.
Citera
2014-04-13, 10:02
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Spirited away.

Den är helt enkelt inte lämplig för mindre barn!
Ja, man blir berörd och behöver prata och leka ut sina känslor i flera månader.

Varför ska man visa film alls?
Citera
2014-04-13, 10:07
Medlem
dwgs avatar
Sjuk,t barn brukarr skada sig.
När jag varliten så var det ungarnas egna fel.
Tex polarn fick alla fram tänder utslagna av en målbur, hans fel.
Jag slog sönder hela ögonbrynet fick sy 10 stygn, mitt fel

ja kan sitta rabla upp sakre hur länge som helst, dagens samhälle är sjukt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in