http://www.aftonbladet.se/nyheter/op...cle18710450.ab
Ja herregud, när jag var liten så anklagade man inte vuxna om jag skadade mig när jag lekte, och när ungen har svårt att sova så är det en tecknad films fel och förskolan ska därmed anmälas, vad i helvete är det för fel på dom här människorna?
Max klättrade i ett träd och rispade upp benet rätt så rejält på en vass gren, föräldrarna tycks tycka att personalen ska se till att barnen inte får leka/klättra och vaka över dom varenda sekund så att inte deras lilla pojke ramlar och slår sig, efter att ha pratat med personalen bestämde dom sig för att inte göra någon anmälan mot förskolan men ett år senare då ungen sett en tecknad film på dagis som han blivit rädd för och därav inte kunnat sova ordentlig/ensam på flera månader så slår dom på stora trumman och en anmälan görs.
En liten olycka
Gjorde jätteont
Kallsvettig
Max såg en film på dagis, kom hem och grät. Han var så rädd att han skakade och ville inte sova själv på flera månader. Det fick bägaren att rinna över. Då anmälde vi, säger pappan
Stackars barn vad är det här för jävla föräldrar som curlar sönder sin unge, vart är Sverige på väg någonstans, när jag var liten så bröt jag ben slog ut tänder skar mig ordentligt osv men inte fan skylldes olyckorna som skedde när jag lekte på vuxna människor, fokus var på att ta hand om skadan och få den att läka inte anmäla gå ut i tidningar osv, jag blir förbannad och jävligt konfunderad, vad är det för jävla stolpskott, inser dom inte att anmälningar och artiklar som denna skulle bara välla in om alla hade samma tänk som Mikael Frid.
Har du några åsikter och funderingar i detta fall?
/GP
(Ber om ursäkt för att det är rörigt skrivet, har varit vaken alldeles för länge)