Citat:
Ursprungligen postat av Relay
7000 bor du i en container då eller?

Nej det gör jag inte och vad just jag har i hyra etc är irrelevant i sammanhanget!
(Men även jag har varit nyss myndig och flyttat hemmifrån utan att jag var högavlönad då. )
Dock så klarar sig ett flertal studenter och alla som lever på existensminimum på en summa som ligger runt 6000-7000kr!
Att hävda att man inte kan klara sig på den summan utan att få bidrag är att inkompetensförklara sig själv. De flesta studenter som varit med i tidningar och gnällt om hur svårt de har det ekonomiskt visar sig oftast bo mitt i centrum och eller ha en 3 eller 4 rummare...
Finns som sagt gott om studenter som klarar sig på det de får utan att bo i studentkorridor/studentlägenhet och alltså betala
riktig hyra istället...
De som gnäller om att inte ha pengar är folk som vill ha samma möjlighet till konsumtion och samma levnadsstandard som sina föräldrar på en gång.
Det handlar mer om att vilja kunna köpa den där flotta teven, de senaste teknikprylarna, vara ute och svira rejält på helgerna etc... än att inte ha råd att flytta hemmifrån...
cosmic_dancer, lycka till med flytten efter nyår, hoppas det går vägen!
Har man inte en stabil inkomst är det lite knepigare ja, det kan jag hålla med om...