2007-11-18, 18:47
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1276179.ab

tanten är väl inte en fullständig idiot, men lite märklig tycker jag...

vafan är det för kommentar?
Och killarna må vara unga vilket hon uppfattat, men vad tusan vet hon om de betalat skatt eller inte?
Är damen av fördomen att bara folk som inte betalar skatt är brottslingar?
Eller var ynglingarna "nysvenskar" och tanten rasist?
vad har skatt med saken att göra?

Om jag kommer och visar en F-skatt sedel för tanten i fråga, ger hon mig sina pengar då? - eftersom det skattebetalande elementet verkar vara det avgörande enligt hennes egen utsago...

Väldigt märklig sak att skrika...
hon kanske befann sig i ett chocktillstånd pga att det kom in snubbar med yxor i affärn, jag är dock lite nyfiken på hur snacket gick mellan henne och "journalisten" på aftonhoran när de bestämde att hon skulle fotograferas i hotfulla poser med smörkniv
Citera
2007-11-18, 19:14
Medlem
Jempas avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1276179.ab

tanten är väl inte en fullständig idiot, men lite märklig tycker jag...

Och killarna må vara unga vilket hon uppfattat, men vad tusan vet hon om de betalat skatt eller inte?
Är damen av fördomen att bara folk som inte betalar skatt är brottslingar?
Eller var ynglingarna "nysvenskar" och tanten rasist?
vad har skatt med saken att göra?

Om jag kommer och visar en F-skatt sedel för tanten i fråga, ger hon mig sina pengar då? - eftersom det skattebetalande elementet verkar vara det avgörande enligt hennes egen utsago...

Väldigt märklig sak att skrika...

Tja har man inte alla fåren i hagen så kan de bli så, hon hade väl inte förberett någe "smacktalk" innan.. Men fett gaaalen ser hon ut iaf
Citera
2007-11-18, 19:22
Bannlyst
kan ju bero på att de som jobbar på tidningarna också är jubelidioter!!
Citera
2007-11-18, 21:58
Medlem
The Sidewinders avatar
Citat:
[url]

ja det var en väldigt lustig sak att ropa efter rånare
Citera
2007-11-18, 22:00
Medlem
The Sidewinders avatar
nu handlar ju detta egentligen om ett tv-program men tycker ändå den kan plats här:

http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007\11\18\14965

hur fan kan man inte fatta att man måste slänga ut ungjävlarna om man går 15000 back varje månad på dem??
Citera
2007-11-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Sidewinder
nu handlar ju detta egentligen om ett tv-program men tycker ändå den kan plats här:

hur fan kan man inte fatta att man måste slänga ut ungjävlarna om man går 15000 back varje månad på dem??

Curlingföräldrar
Citera
2007-11-18, 23:32
Medlem
The Sidewinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriklj
Curlingföräldrar

jo men 15 000 !!!
Citera
2007-11-19, 00:08
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Sidewinder

de har ju jobb desutom. Jag fattar att man låter ungar bo hennma om d einte ahr något fast jobb eller så. Jag bor hemma och är 25. Jag jobbar extra och får kansk eut 7000 i månaden. Visst jag skulle kunna bo själv, men då måste jag ha en massa bidrag vilket inte blir så självständigt.

Men om ungarna har jobb och att den ena tjänar mer än föräldrarna... och de går back 15 000
Citera
2007-11-19, 00:25
Medlem
asdfasdfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
de har ju jobb desutom. Jag fattar att man låter ungar bo hennma om d einte ahr något fast jobb eller så. Jag bor hemma och är 25. Jag jobbar extra och får kansk eut 7000 i månaden. Visst jag skulle kunna bo själv, men då måste jag ha en massa bidrag vilket inte blir så självständigt.

Men om ungarna har jobb och att den ena tjänar mer än föräldrarna... och de går back 15 000

Vart bor du?

7000sek borde man kunna klara sig på utan bidrag om man inte har en extrem lyxkonsumtion eller bor stort... etta ute i ghetto är inte så dyrt och bor du på mindre ort kan du kanske välja en 2a och ändå gå runt.
klipp av navelsträngen och flytta ut!
Din mognad hindras av att bo hemma.
Citera
2007-11-19, 10:05
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Vart bor du?

7000sek borde man kunna klara sig på utan bidrag om man inte har en extrem lyxkonsumtion eller bor stort... etta ute i ghetto är inte så dyrt och bor du på mindre ort kan du kanske välja en 2a och ändå gå runt.

jag bor i Falun. Här är det rätt så dyra hyror och dyrt med mat. Runt 3000 och uppåt ligger ettorna på här. Det är inte alltid jag får 7000. Ibalnd blir det ju mindre också. Är utan jobb vissa dagar och då får jag a-kassa.

Vet mycket väl att det är ett hinder att bo hemma. Men självständigheten och llt det där höjs ju inte heller så värst mycket om jag måste ta bodrag för att gå runt. Kan ju ta sms-lån och gråta ut i tidningen sen. Mina 15 minutes in fame är då till godo sedda.

Dock blir det nog flytt vid årsksiftet. Antingen Göteborg eller här i stan beroende på vad som händer.
Citera
2007-11-19, 10:12
Medlem
Relays avatar
Citat:
Vart bor du?

7000 bor du i en container då eller?
Citera
2007-11-19, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
7000 bor du i en container då eller?

Det går att bo i en ritkig bostad för de pengarna. 7000 kr är vad studenter får i bidrag och det finns ju studenter som klarar sig galant på den summan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in