Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-15, 11:36
  #4909
Medlem
knasen80s avatar
Dom blåsbälgarna ska vara så långt borta ifrån ett nöjesland som möjligt för det första!
Enda platsen dom ska befinna sig på är på löpbandet.
Citera
2013-07-15, 11:37
  #4910
Medlem
Separatistens avatar
Bildspel på detta, man kräks.


"Vakten på Halmstads Äventyrsland stoppade brutalt systrarnas nöje"
Citera
2013-07-15, 11:38
  #4911
Medlem
Är åkturen gjord för en maxvikt på 150 kilo kan man ju faktiskt tänka sig att den inte ens är riktad till vuxna, om tanken är att man ska åka i par.
En stor andel av männen väger ju trots allt över 75 kilo.

Har allvarligt svårt att se det upprörande i att en vakt påtalar att man inte klarar av gränsvärdena.
Sen kan man möjligen välja sina ord bättre, om vakten nu sagt att "ni är för feta" - men det är i sammanhanget en bisak.
Dessutom är det ju sant. Kvinnan till höger i bild är uppenbart för fet, både för att klara viktkvoten och för sitt eget bästa.
Det ser förjävligt ut, är ohälsosamt och dessutom egoistiskt att gå omkring och vara fet.

Harpunera fettot!
Citera
2013-07-15, 11:42
  #4912
Medlem
Pusts avatar
I vilket friskt samhälle får man kompensation för att vara fet? Jösses.
Citera
2013-07-15, 11:47
  #4913
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17133430.ab

Ja, det enda upprörande i den här artikeln är att ägare verkar prioritera att inte "kränka" någon före att faktiskt se till att maxviken, som är en säkerhetsgrej, upprätthålls. Extremt dåligt beteende av en chef att inte backa upp sina anställda i ett sådant här jobbigt (speciellt efter den mediala uppmärksamheten), men fullständigt korrekt beslut.

Min tanke också. Jävligt dåligt av chefen. Det känns för övrigt att den stackars vakten inte kan vinna. Antingen tillåter han fetton att åka och blir medskyldig till en olycka, eller så säger han ifrån och får de hjärndöda journalisterna, Fettonas Riksförbund, och sin egen chef efter sig.
Citera
2013-07-15, 11:53
  #4914
Medlem
Dessutom är det den SAMMANLAGDA vikten som ska vara max 150 kg. Kvinnorna åkte som det uppfattas i artikeln i samma båt, (det står i artikeln att vakten istället för att stoppa kvinnorna borde erbjudit dem att åka i VARSIN båt) vilket betyder att om kvinnorna åker i samma får de väga max 75 kg var. Så f*n heller att de gör, det ser man lätt på bilderna att de väger långt mer än 75 kg var.... Själva uppskattar de att de ligger "precis under gränsen" och att deras sambo och hans kompis tillsammans väger mer än 150 kg och fick åka. Snacka om att brudarna saknar självinsikt. Vakten gjorde helt rätt. Hade det hänt en olycka pga deras övervikt kan man ge sig f*n på att vakten fått skit för DET istället. Och vad tusan ska de gråta ut i pressen för, det är inte äventyrslandets fel att de inte får plats i rutschkanan, är de nöjesparkernas fel att vissa barn är för korta för bergochdalbanan oxå då? Eller är det diskriminering att personer med hjärtproblem inte bör åka vissa attraktioner? Det finns ju regler om längd, vikt och hälsa av en anledning, för folks säkerhet och bästa. Reglerna har inte skapats av den enda anledningen att "kränka" överviktiga även om vissa tycks tro det...
Och ynkligt av ägaren att krypa till korset och fjäska och krypa och kompensera... Han borde slå näven i bordet istället och ryta ifrån åt slika dumheter.
Citera
2013-07-15, 11:57
  #4915
Medlem
mr.laws avatar
Menar "journalisten" att de tillsammans vägde runt 150 kg eller är det systrarna som påstår detta? Jag läser artikeln så. Det verkar osannolikt att de väger under 75 kg styck. Men lika osannolikt att de väger 150 kg. Jag gissar på runt 90-100 kg per kvinna. Vilket är för mycket.

Varför har de inte en våg för att undvika diskussioner? Som på Grönan där barnen kan mätas mot en tavla...

Värt att bli googlebar med en sån här artiekl och inget annat?
Citera
2013-07-15, 11:59
  #4916
Medlem
Nazists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17133430.ab

Ja, det enda upprörande i den här artikeln är att ägare verkar prioritera att inte "kränka" någon före att faktiskt se till att maxviken, som är en säkerhetsgrej, upprätthålls. Extremt dåligt beteende av en chef att inte backa upp sina anställda i ett sådant här jobbigt (speciellt efter den mediala uppmärksamheten), men fullständigt korrekt beslut.


Edit: 2009 sa (knubbisen) Andreasson (ägare av äventyrslandet) att "Säkerheten går först." här: http://hallandsposten.se/nyheter/hal...hardare-regler En inställning han verkar ha reviderat till dags dato.

Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Såklart vakten har handlat rätt här, det vakten har att utgå ifrån är just sin egen bedömning utav deras vikt (om nu inte en våg finns tillgänglig), och ska agera därefter.

Denna såkallade chef är en fitta, om han inte ens stödjer sin personal när de agerat korrekt, så kan man likagärna slänga bort allt vad regler, policy och riktlinjer heter, för varför ska man arbeta efter dem när man ändå får skit sedan?

Vilket också var min tanke. Jag vet inte om jag läste in någon sorts rädsla för mediadrev i hans uttalanden, han kan måhända bara vara alltför mediatränad, eller har en skev bild av vad media förväntar av en i stunder av "katastrofer" som dessa. Dock helt klart är han illojal mot sin egen personal, och vill få dem till syndabockarna när de i själva verket enbart agerar efter de riktlinjer han själv ytterst är ansvarig för att ställa upp. Damned if you do, damned if you don't, kan man säga. Vad hade hans uttalande varit ifall vakterna låtit "systrarna" åka och skiten hade brakat ihop? Även då hade det ju varit personalens fel.

Personligen hade jag sagt upp mig ifall min chef hade behandlat mig på detta vis, med all rätt. Däremot kunde man väl inte förvänta sig medias stöd i detta, eftersom ett simpelt påpekande av fakta - kvinnorna är feta - och den kränkning det innebär att få höra detta är såklart ett väldigt mycket viktigare fall att utreda. Sjukligt och märkligt hela historien.
Citera
2013-07-15, 12:00
  #4917
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
"
Komplett med bild på sur familj inklusive de som blev 'diskriminerade' för att de var för feta
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17133430.ab

En till lustig sak: en av kvinnorna säger att sambon brutit mot säkerhetsbestämmelserna, och tycker tydligen att det var rätt gjort! Sambon är troligen en av männen på bild.
"– Min sambo och hans kompis väger mer än 150 kilo tillsammans och de åkte."
Citera
2013-07-15, 12:00
  #4918
Medlem
Men alla barn som nekade till att åka radiobilarna för att de är mindre än en meter, vart är alla deras artiklar på aftonbladet?
Citera
2013-07-15, 12:01
  #4919
Medlem
Tycker lite synd om personalen, faktiskt. Man får givetvis välja sina ord när man hanterar fläbbiga medelålders jävla knäckehäxor som bara bryr sig om sig själv och sin egen rätt att vara fet - men vi vet faktiskt inte att personalen sagt att personerna "var för feta".
Faktum är att man lika gärna kan ha sagt "för tunga" eller "ni väger för mycket".

En bedömning som med stor sannolikhet är alldeles korrekt.
Citera
2013-07-15, 12:02
  #4920
Medlem
Fernets avatar
Om man helt riktigt blir upplyst om att man är för fet, ja då klart att man ringer AB så hela världen får se hur groteskt fet man är.


Hur många av dessa lytesartiklar skall vi behöva se?
Rekordet är ändå hon tonårstjejen som berättade om sina bölder mellan benen. (Ca 5 år sedan)
Någon som kommer ihåg henne?

Och Berlings, ni är feta!
Berlings, det hjälper inte ni beställer kola light då den kommer med en megapizza med extra ost.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback