Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-30, 16:31
  #3709
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt Baron
Den här artikeln toppade ÖP (Östersundsposten) med i dagens pappersupplaga, hela sid 4-5 (första nyhetssidorna) hade fått offra sitt dyrbara bläck till denna abnormt ovanliga och häpnadsväckande händelse.


http://op.se/lanet/ostersund/1.36564...ter-kattattack



(Notera mammans och barnets namn).
Ur kattens perspektiv:

Främling tar mina tio nyfödda ungar och stoppar dem i en låda.
Biter främling.
Främling lärt sig läxa?
Nej, främling fortsätter stoppa mina barn i låda.
Biiiter lite hårdare.
Främling lärt sig läxa!
Citera
2011-06-30, 17:45
  #3710
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Ur kattens perspektiv:

Främling tar mina tio nyfödda ungar och stoppar dem i en låda.
Biter främling.
Främling lärt sig läxa?
Nej, främling fortsätter stoppa mina barn i låda.
Biiiter lite hårdare.
Främling lärt sig läxa!


Älskar den där Gregers kommentar, "kattmamman gjorde fel" "hon ville ju bara katternas bästa"....
Citera
2011-06-30, 18:09
  #3711
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Älskar den där Gregers kommentar, "kattmamman gjorde fel" "hon ville ju bara katternas bästa"....

Kanske man skulle stoppa Nelly Sunshine i en låda, och se vad som händer...
Citera
2011-06-30, 19:32
  #3712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Det gör dom väl inte heller? Aftonbladet förmedlar bara nyheten och publicerar det eftersom de ser ett nyhets eller underhållningsvärde i det hela.
En blogg där bara en själv kan skriva lämpar sig inte för att kommentera sånt där.
Då är ett forum där alla kan skriva mycket bättre.
Jag bloggar inte själv, men skulle jag göra det själv så skulle jag antagligen hålla det till mitt mitt eget liv eller mina egna intressen.
Att sitta på en blogg och kritisera andra som inte ens tillåts försvara sig själva känns ganska visset.

Tja du gör ju precis samma sak som bloggaren, men han länkade ju i alla fall till sin blogg och fick där med svar från Wilmas våldshotande Mormor.
- Ja det var ett solklart olaga hot.

Att sitta på ett forum och kritisera andra som inte ens tillåts försvara sig känns ganska visset.
Citera
2011-06-30, 23:28
  #3713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggel
Tja du gör ju precis samma sak som bloggaren, men han länkade ju i alla fall till sin blogg och fick där med svar från Wilmas våldshotande Mormor.
- Ja det var ett solklart olaga hot.

Att sitta på ett forum och kritisera andra som inte ens tillåts försvara sig känns ganska visset.

Nej, det är en jävla skillnad mellan att posta på en blogg där bara en själv kan skriva eller som jag själv på det här forumet där alla är välkomna....
Det är väldigt oklart vad du menar med "att de inte tillåts att försvara sig" från mina kommentarer.
__________________
Senast redigerad av BallaRune 2011-06-30 kl. 23:30.
Citera
2011-07-01, 05:48
  #3714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Här har vi en riktigt gnällig människa som inte kunnat åka på semester med sina barn på 13år.
Hur gamla barnen är framgår inte, hur mycket skulder hon har framgår inte. Vad lägenheten kostar framgår inte heller. Men hon har 3 jobb och har ändå inte råd med någonting.

Klockren ledsen bild i sann Aftonbladetanda.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13213438.ab
Hade jag varit henne hade jag sålt hunden och krimskramset på väggen.
Citera
2011-07-01, 12:47
  #3715
Medlem
kh31d4rs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13256996.ab

att se 9/11 på tv är såklart tillräckligt traumatiskt för att man inte ska kunna jobba på 10 år. visserligen varnar hon inte för att se terroristattacker på tv, men den ledsna bilden är där osv.
Citera
2011-07-01, 14:19
  #3716
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kh31d4r
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13256996.ab

att se 9/11 på tv är såklart tillräckligt traumatiskt för att man inte ska kunna jobba på 10 år. visserligen varnar hon inte för att se terroristattacker på tv, men den ledsna bilden är där osv.

Om du läst som folk så hade du kanske föstått att textsnutten

Citat:
Anette Fridolfsson i Axvall kommer ihåg 11 september 2001 av mer än en anledning. Hon satt hemma och såg på tv hur tvillingtornen i New York föll. Sedan blev allt svart.

Syftade på att hon "krashade" 11/9/01 inte att det hade nåt med TT att göra...
Citera
2011-07-01, 14:37
  #3717
Medlem
kh31d4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Om du läst som folk så hade du kanske föstått att textsnutten



Syftade på att hon "krashade" 11/9/01 inte att det hade nåt med TT att göra...

varför göra den referensen om det inte har något med saken att göra? inte fan brukar de skriva "elsa blev sjukskriven den 14e mars, som råker vara albert einsteins födelsedag"?
__________________
Senast redigerad av kh31d4r 2011-07-01 kl. 14:40.
Citera
2011-07-01, 17:32
  #3718
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kh31d4r
varför göra den referensen om det inte har något med saken att göra? inte fan brukar de skriva "elsa blev sjukskriven den 14e mars, som råker vara albert einsteins födelsedag"?

I det här fallet vore det till och med:
"Hon satt hemma och såg på tv hur Albert Einstein föll ihop och dog mitt i en föreläsning. Sedan blev allt svart. "
Citera
2011-07-01, 19:49
  #3719
Medlem
BaalZeBubs avatar
Här har vi ett riktigt praktexemplar. Bodil.

Alice Landin El-Zouki, 5, skulle bara lek-åka på sin mammas killes cykel. Då fastnade hon med högerfoten i framhjulet. ”Foten ändrade färg och blev vit och blå”, säger mamma Bodil Landin.

För en månad sedan skulle Alice leka med sin mammas killes vuxencykel. Då satt hon på den övre stången och hade fötterna på den undre stången medan han började trampa.

Vi rusade fram och såg att foten hade fastnat i hjulet. Han hade
säkert hunnit trampa lite framåt också innan vi märkte vad som hänt, säger Bodil Landin.


Bodil Landin är förvånad över att hjulet kunde göra sån skada.

Bild på Bodil och dotter. Den trampande pojkvännen är tyvärr inte med på bild, ej heller namngiven.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ali...det-gjorde-ont
Citera
2011-07-01, 23:01
  #3720
Medlem
Vissa har svårt med det där att tänka efter före... När man själv var liten och åkte Mammas/Pappas cykel fick man höra att man skulle hålla fötterna långt borta från hjulet om man ville behålla fötter och tår...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback