2013-04-18, 12:45
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Överlevande från Gottröra "hånades" av Air France

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16620999.ab

Endast en idiot kan svälja idiotens historia med hull och hår.
Vad gäller sittplatsen så väljer/tilldelas man den vid check-in, eller vid biljettbokning. Det är alltså inget som flygvärdinnorna råder över.
Jag tror att hon har betett sig som en komplett idiot på flyget. Jag har flugit flera gånger med Air France till JFK och flygvärdinnorna har alltid varit mycket trevliga.

Tror verkligen Aftonbladet själva på det här? Tror NI på det? Ser ni inte hur ihålig historien är?
T ex att SAS skulle behöva skicka ett brev att hon överlevt Gottröra. Hon får väl boka en plats hon önskar när hon bokar/checkar in. Svårare än så är det inte. Finns inte önskvärd plats ledig finns det måååånga bolag som flyger över Atlanten.

Förutsatt att allt nu stämmer i berättelsen så tycker jag AF har agerat fel. Har man varit med om något så extremt traumatiserande som en totalhaveri är man ganska unik och då borde flygbolaget kunna erbjuda lite bättre service. Hur många flygkraschöverleverare flyger överhuvudtaget årligen? 1, 2, 10?

Är det bättre att ha en panikslagen passagerare i kabinen?
Citera
2013-04-18, 12:57
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagge1976
Förutsatt att allt nu stämmer i berättelsen så tycker jag AF har agerat fel. Har man varit med om något så extremt traumatiserande som en totalhaveri är man ganska unik och då borde flygbolaget kunna erbjuda lite bättre service. Hur många flygkraschöverleverare flyger överhuvudtaget årligen? 1, 2, 10?

Är det bättre att ha en panikslagen passagerare i kabinen?

Eh ja, men poängen är ju att historien har såna brister att den knappast kan stämma. Att hon ska behöva bråka om plats på flyget stämmer inte. Det löser man innan.
Att AF:s yppiga små fransyskor skulle vara otrevliga håller jag för otroligt. Deras flygvärdinnor kan vara lite småbuttra på flighter inom Europa. Men på atlant-flygningarna verkar dom ha plockat fram de mer högkvalitativa.
Nån annan tycker säkert annorlunda om AF.
Men hur som helst kan historien inte stämma.

Min teori :
Den där tjejen har Gottröra ständigt med sig och utnyttjar det fullo. Hon bokar billiga ekonomibiljetter och hamnar nära motorerna. Men gapar och skriker och viftar med ett gulnat brev från SAS, som hon ständigt bär med sig, där det står : Denna kvinna överlevde Gottröra.
Flygvärdinnorna ber henne vara tyst och hänvisar henne till sin plats. Den jättekränkta kvinnan tolkar det som håll käften.
När hon är på fast mark igen ringer hon Aftonbladet som alltid är pigga på sånt här.
Senast redigerad av stigma 2013-04-18 kl. 13:02.
Citera
2013-04-18, 13:57
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Överlevande från Gottröra "hånades" av Air France

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16620999.ab

Endast en idiot kan svälja idiotens historia med hull och hår.
Vad gäller sittplatsen så väljer/tilldelas man den vid check-in, eller vid biljettbokning. Det är alltså inget som flygvärdinnorna råder över.
Jag tror att hon har betett sig som en komplett idiot på flyget. Jag har flugit flera gånger med Air France till JFK och flygvärdinnorna har alltid varit mycket trevliga.

Tror verkligen Aftonbladet själva på det här? Tror NI på det? Ser ni inte hur ihålig historien är?
T ex att SAS skulle behöva skicka ett brev att hon överlevt Gottröra. Hon får väl boka en plats hon önskar när hon bokar/checkar in. Svårare än så är det inte. Finns inte önskvärd plats ledig finns det måååånga bolag som flyger över Atlanten.
Stackars människa. Det har gått över tjugo år och hon har fortfarande inte lagt händelsen bakom sig. Skulle alla leva som hon så stannar världen. Alla har varit med om olika typer av traumatiska händelser. Inte fan går man runt och tänker på det och låter det påverka ens dagliga liv för det.
Citera
2013-04-18, 15:17
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Stackars människa. Det har gått över tjugo år och hon har fortfarande inte lagt händelsen bakom sig. Skulle alla leva som hon så stannar världen. Alla har varit med om olika typer av traumatiska händelser. Inte fan går man runt och tänker på det och låter det påverka ens dagliga liv för det.
Jag blir så jävla FÖRBANNAD!

Helvetes snyltarhora som spinner på sin upplevelse för över 20 år sedan..

Här dör folk i parti o minut o får inte så mkt som en ros lagd vid sin grav, men fru snikenhet själv accepterar inte en tillsägelse att vara tyst o ABSOLUT DÅ inte nht så simpelt som ersättning i form av fria flygbiljetter.

NEJDÅ, dom var för billiga.

Denna kättaren skall fan ta mig inte ha ngt alls. Hon skall vara glad att ngn vill ha med henne ombord ens. Att betala en resa innebär oxå att man accepterar tillsägelse av kapten eller flygvärdinnan för att inte skapa panik blad alla de andra resenärerna.

Airfrance,hedersbolaget,gjorde en fin gest för att visa välvilja o får spott o spe som svar. Tack Horan Caroline King för att du ger snikenheten ett ansikte. Swinehunt
Citera
2013-04-18, 15:52
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Jag blir så jävla FÖRBANNAD!

Helvetes snyltarhora som spinner på sin upplevelse för över 20 år sedan..

Här dör folk i parti o minut o får inte så mkt som en ros lagd vid sin grav, men fru snikenhet själv accepterar inte en tillsägelse att vara tyst o ABSOLUT DÅ inte nht så simpelt som ersättning i form av fria flygbiljetter.

NEJDÅ, dom var för billiga.

Denna kättaren skall fan ta mig inte ha ngt alls. Hon skall vara glad att ngn vill ha med henne ombord ens. Att betala en resa innebär oxå att man accepterar tillsägelse av kapten eller flygvärdinnan för att inte skapa panik blad alla de andra resenärerna.

Airfrance,hedersbolaget,gjorde en fin gest för att visa välvilja o får spott o spe som svar. Tack Horan C*roline K*ng för att du ger snikenheten ett ansikte. Swinehunt

Nu tar vi och lugnar ner oss lite. Jag tror att en överväldigande majoritet av de som dör i parti och minut får minst 1 ros lagd vid sin grav.

Tycker du det är rätt beteende att be en orolig passagerare att "hålla käften" om denna är märkbart oroad vid turbulens? Hade det inte varit smartare att upplysa om att detta är helt ofarligt och är vardagsmat på flyget? Det var väl det lugnande besked hon hade önskat sig.

Jag hade inte gått ut med detta i Aftonbladet men det har inte med saken att göra. Stämmer det som hon säger så är det väl hennes rätt att vara besviken på flygvärdinnan? Deras uppgift är ju att göra resan behaglig genom att själva vara sansade och trygga.

Att hon nu fick resekostnaderna återbetalda måste väl ändå tyda på att hon har rätt och AF fel. Hade det varit så som flashbackmobben tror hade väl AF stått på sig och vägrat återbetala biljetterna? Det kan ju inte vara särskilt svårt att ragga tag på vittnen i kabinen som styrker motsatsen till AF:s fördel?

Att hon sen har mage att gnälla om att flygbiljetterna på AF är dyrare än hos resebolagen är förvisso en annan sak.
Citera
2013-04-18, 15:59
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Om du kan nämna ett personligt trauma och säga att du nu en tid senare lever helt opåverkad av detta
så kan jag vara beredd att hålla med dig.

Nu har ju inte alla kraschat med flygplan och överlevt så jag tror inte världen stannar på grund av detta. Dock bär nog många på sina trauman och lider av det utan att berätta för andra. En av överlevarna gjorde tvärtom. Dagen efter kraschen bokade han ny flygbiljett och var i luften igen. Människor är olika.

Det är klart man inte går runt och tänker på sina trauman HELA tiden. Men har man överlevt en hyfsat dramatisk kraschlandning är det ju lätt att händelsen/känslan kommer tillbaka i medvetandet då man sitter i en aluminiumtub 11000 meter upp i luften och det börjar leva om.
Citera
2013-04-18, 18:13
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Nu tar vi och lugnar ner oss lite. Jag tror att en överväldigande majoritet av de som dör i parti och minut får minst 1 ros lagd vid sin grav.

Tycker du det är rätt beteende att be en orolig passagerare att "hålla käften" om denna är märkbart oroad vid turbulens? Hade det inte varit smartare att upplysa om att detta är helt ofarligt och är vardagsmat på flyget? Det var väl det lugnande besked hon hade önskat sig.

Jag hade inte gått ut med detta i Aftonbladet men det har inte med saken att göra. Stämmer det som hon säger så är det väl hennes rätt att vara besviken på flygvärdinnan? Deras uppgift är ju att göra resan behaglig genom att själva vara sansade och trygga.

Att hon nu fick resekostnaderna återbetalda måste väl ändå tyda på att hon har rätt och AF fel. Hade det varit så som flashbackmobben tror hade väl AF stått på sig och vägrat återbetala biljetterna? Det kan ju inte vara särskilt svårt att ragga tag på vittnen i kabinen som styrker motsatsen till AF:s fördel?

Att hon sen har mage att gnälla om att flygbiljetterna på AF är dyrare än hos resebolagen är förvisso en annan sak.

Det är inte rätt beteende, men hur vet du att detta har hänt?
Citera
2013-04-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Riktigt underligt egentligen hur telefoner som ska vara dom bast teknologiskt avancerade produkterna som nagonsin tagits fram inte ska kunna halla langre an tva ar? Jag haller mig dig. Tror dock att Apple uttalat sig pa ett annat satt an vad han pastar i artikeln. Inte en chans att dom skulle medge att det ar 'vanligt' att deras telefoner exploderar efter tva ar.

Förlåt att jag är offtop men dags att ta bort "?"
Citera
2013-04-18, 18:49
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:

Så att säga "håll Käften" till ngn är nog fog för botesbelopp på 4-5000 kr som Airfrance fick betala?

Löjeväckande, de skulle slängt av henne för störande av allmän flygordning.
Citera
2013-04-19, 08:13
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Det är inte rätt beteende, men hur vet du att detta har hänt?

Hur vet du att motsatsen har hänt?

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Så att säga "håll Käften" till ngn är nog fog för botesbelopp på 4-5000 kr som Airfrance fick betala?

Löjeväckande, de skulle slängt av henne för störande av allmän flygordning.

Njae, men i och med att AF betalade ut full ersättning så tyder det väl på att det var en väldigt dåligt hanterad situation?

Men vilka är vi att döma. Googlade lite på kvinnan och hittade en hyfsat färsk (2012) artikel om henne och hennes familj i en lokaltidning och efter Gottröra säger hon sig ha blivit mer risktagande än vad hon tror hon varit om hon inte varit med.

Hon har bla. hoppat fallskärm, rest runt världen osv vilket gör Aftonbladetartikeln mindre sannolik.
Citera
2013-04-19, 20:36
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Hur vet du att motsatsen har hänt?

Njae, men i och med att AF betalade ut full ersättning så tyder det väl på att det var en väldigt dåligt hanterad situation?

Men vilka är vi att döma. Googlade lite på kvinnan och hittade en hyfsat färsk (2012) artikel om henne och hennes familj i en lokaltidning och efter Gottröra säger hon sig ha blivit mer risktagande än vad hon tror hon varit om hon inte varit med.

Hon har bla. hoppat fallskärm, rest runt världen osv vilket gör Aftonbladetartikeln mindre sannolik.

Det är mer sannolikt att flygvärdinnorna var profesionella.
Citera
2013-04-20, 10:23
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Om du kan nämna ett personligt trauma och säga att du nu en tid senare lever helt opåverkad av detta
så kan jag vara beredd att hålla med dig.

Nu har ju inte alla kraschat med flygplan och överlevt så jag tror inte världen stannar på grund av detta. Dock bär nog många på sina trauman och lider av det utan att berätta för andra. En av överlevarna gjorde tvärtom. Dagen efter kraschen bokade han ny flygbiljett och var i luften igen. Människor är olika.

Det är klart man inte går runt och tänker på sina trauman HELA tiden. Men har man överlevt en hyfsat dramatisk kraschlandning är det ju lätt att händelsen/känslan kommer tillbaka i medvetandet då man sitter i en aluminiumtub 11000 meter upp i luften och det börjar leva om.

Det påstod han/hon ju aldrig. Utan att alla har trauman i sitt liv som man bär med sig hela livet dock kan man ju inte leva på det traumat hela livet och tycka som kvinnan i artiklen att hon ska speciellbehandlas.

När min pappa drunknade 2007 hade jag i början svårt för sjöar och hav. Det var stort, mörkt och läskigt. Jag kan dock inte skylla på det i all tid och evighet och jag måste lära mig trots det hela. Jag måste ut på vattnet och vise versa. Att som fittan i aftonhoran skrika och gorma för att hon för 20 år sen var med om en olycka där mamman bröt benet känns rätt fånigt.

Somsagt är dte viktigt med särskilda platser så kan man boka det innan och om det blivit fel säga till på flygplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in