Citat:
Ursprungligen postat av Dagge1976
Förutsatt att allt nu stämmer i berättelsen så tycker jag AF har agerat fel. Har man varit med om något så extremt traumatiserande som en totalhaveri är man ganska unik och då borde flygbolaget kunna erbjuda lite bättre service. Hur många flygkraschöverleverare flyger överhuvudtaget årligen? 1, 2, 10?
Är det bättre att ha en panikslagen passagerare i kabinen?
Eh ja, men poängen är ju att historien har såna brister att den knappast kan stämma. Att hon ska behöva bråka om plats på flyget stämmer inte. Det löser man innan.
Att AF:s yppiga små fransyskor skulle vara otrevliga håller jag för otroligt. Deras flygvärdinnor kan vara lite småbuttra på flighter inom Europa. Men på atlant-flygningarna verkar dom ha plockat fram de mer högkvalitativa.
Nån annan tycker säkert annorlunda om AF.
Men hur som helst kan historien inte stämma.
Min teori :
Den där tjejen har Gottröra ständigt med sig och utnyttjar det fullo. Hon bokar billiga ekonomibiljetter och hamnar nära motorerna. Men gapar och skriker och viftar med ett gulnat brev från SAS, som hon ständigt bär med sig, där det står : Denna kvinna överlevde Gottröra.
Flygvärdinnorna ber henne vara tyst och hänvisar henne till sin plats. Den jättekränkta kvinnan tolkar det som håll käften.
När hon är på fast mark igen ringer hon Aftonbladet som alltid är pigga på sånt här.