2023-02-22, 11:58
Medlem
Ser ut som att hon har på sig en pyjamas, så förstår varför hon blev nekad inträde.

Jag hade inte gått till tidningen med detta, rätt uppenbart att hon inte var lämpligt klädd för ett besök på krogen.
Citera
2023-02-22, 12:05
Medlem
Hon kommer snart att glömma bort den där trista Stureplanssyltan i Jöntjöping, för jag har bjudit henne på en tröst-weekend!
Jag kommer hämta upp henne i min rosa Cadillac från -59 och skjutsa henne till mitt residens Castle Coch utanför Cardiff, Wales. Där bjuder jag henne på tiorätters middag med bl.a. rosé-bubbel och en hel gris som skall grillas över öppen eld med ett Pink Lady-äpple intryckt i munnan.
Sen skall vi äta jordgubbsglass och kolla på Rosa Pantern-filmerna, och dansa till "Vår julskinka har rymt" med Verner & Verner.
Nästa dag skall vi gifta oss iklädda rosa brudklänningar.

Alla rosaklädda gäster är välkomna, och 10% av överskottet går till Rosa Bandet (som även kommer spela på festen).
Citera
2023-02-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Nu var troligen inte spybar hon skulle in på , utan lokal krog i bondhålan som hon skulle in på, men ändå blev inte insläppt på sina byxor? Hur kan vi hjälpa Emelie? Ha en stödgala för henne?

Detta är Humor avdelningen av Flashback, ni förväntas skoja om detta...:-)

Huskvarnabon Emelie Hansson, 25, hade gjort sig fin för ett besök på restaurang Glädje i Jönköping. Men i dörren blev det stopp – på grund av hennes rosa byxor.

– Jag känner mig kränkt och började gråta, berättar hon.

https://www.jp.se/2023-02-21/emelie-25-nekades--pa-grund-av-sina-rosa-byxor-jag-vill-ha-en-ursakt

Kränkt och börja gråta... vissa ställen har dresscode. Har hört flera gånger att jag inte får komma in pga mina skor eller för att jag inte följt dresscode. Förståeligt men tråkigt för dom eftersom jag dessa kvällar tänkt spendera mycket mer pengar än genomsnitts fejk-snobben gör. Men deras förlust tänkte jag, gick till ett annat ställe och hade kul.

Förstår inte riktigt problemet, reaktionen eller varför detta ens får utrymme i media. Hon låter hispig, omogen och som en curlad snöflinga som lärt sig att ifall man skriker och gråter så får man sin vilja igenom. Dåligt uppfostrad och bortskämd. Många sådana fall, främst från kvinnor 18-35, misslyckande av föräldrar samt samhället.
Citera
2023-02-22, 12:27
Medlem
Gift44s avatar
Med tanke på hur restaurangen ser ut och var den ligger förstår jag inte varför nån skulle bli nekad inträde pga klädsel eller utseende.
Hon kanske var packad...
Citera
2023-02-22, 12:34
Medlem
AttansNedranss avatar
Svinsmart att ha krypavstånd hem från krogen och redan ha pyjamasbyxorna på - lifehack!
Citera
2023-02-22, 13:03
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart42
Juicy Couture - relativt dyra (1000-1500kr) då de främst är populära hos mellanstadiebarn (och Black/White-trash). Men betydligt billigare än Versacse.

Mjukisbyxor är mjukisbyxor. Oavsett om man köpt den för ett rimligt pris eller 1000 spänn. Ho kanske ska testa ett par från Jula nästa gång
Citera
2023-02-22, 13:04
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Du hade inte kommit in i min kyrka med mjukisbyxor!

Som flickan sa..?
Citera
2023-02-22, 13:16
Medlem
Ser nyhetsartiklar om det här världen runt!
Men de har lite andra rubriker.

"Omogna white trash-tjejen som köpte märkeskläder från wish med hela sitt socialbidrag då hon vill se ut som en 14-åring blev nekad på krogen med sina mysbyxor - började gråta"

"Tjej med white board-ögonbryn och rosa mysbyxor fick inte komma in på krogen - började lipa"

"Så här gör du enklast för att bli kändis: Klä dig och sminka dig som ett barn, bli nekad insläpp på krogen, kontakta media och ställ upp på bild i en action hjälte-pose med camel toe. Nu börjar din resa mot kändiseliten"

"Emelie blev nekad att komma in på krogen, som många killar blir. Började gråta. Såg flashbacktråden, började gråta igen"

"New fashion today! How to paint your face like a drunk 5 year old"

"En kvinna lämnade trailer parken för att snatta tacos och bag in box till fredagsmyset, blev akut sugen på vin på närmsta krog - Kom inte in med myskläder och började gråta"

"På rymmen! En rosa wolverine bröt sig ur inhägnaden i morse. Allmänheten varnas, varelsen kan vara farligt irriterande"

"När instagram och snapchat-karriären inte riktigt gick som tänkt, gråt ut i lokal media och sök sedan till paradise hotel"

"How to get kränkt"

"Meet the girl with the extremely unusual hug a clown - syndrome"

"Köpte rosa myskläder och målade ansiktet med en överstrykningspenna. Blev sugen på vin. "de ifrågasätter min ålder och psykiska tillstånd"

"When swedish bönder goes to the krog and are dreaming about stureplan life"

"Emelie Hansson besviken: Glömde min wunderbaum, så jag kom inte in då jag inte luktade gott"

"Emelie hansson: Så här gör du asshole stabbing finger nails!
1, gå in på wish.com via din rosa glittrande iphone 4 köpt på avbetalning via kronofogden.
2, sortera på pris och ta den översta"

"Man ate pink paint - Farted on girl"
Senast redigerad av HmmVadSkaJagHeta 2023-02-22 kl. 13:19.
Citera
2023-02-22, 13:25
Medlem
brianmolkos avatar
En g¨ång var de en kille som hade alltför framträdande logga på baksidan på sina byxor samt en plastknapp.
Han blev nekad han med.
Citera
2023-02-22, 13:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Bara klaga hos socialnämden i kommunen att krogen över serverar folk och underåriga få dricka akhol där, sedan är problemet löst.

Jag tycker att detta problem är större än vid detta specifika tillfälle. Tycker inte en krog ska kunna neka en inträde så länge man är hel och ren.
Citera
2023-02-22, 13:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Den stora frågan är varför i helvetet skriver tidningen om det?!
Patetiskt.

En sån här ”nyhet” kan nog generera ganska många klick och det vet tidningen om.
Citera
2023-02-22, 14:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det läskiga är att du går ute med mjukisbyxor. Sitta i soffan är ok eller gå till postlådan eller soptunnan men sen ska mjukisbyxorna av och ersättas av något bättre. Mjukisbyxor ÄR wt.

Vid det givna tillfället hade jag lagsportat och ville ta en bärs efter matchen. Jag hade duschat och bytt om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in