2013-04-02, 10:04
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaptopMothafucka
Varför tycker det svenska folket så synd om underbegåvade patrask? Är det någon slags "empatihöjare"?

Njae det handlar nog minimalt om att tycka synd om någon random medborgare. Snarare handlar det om att det är lite roligt och skönt att kunna "kollektivt hata jättarna" dvs de som hela tiden försöker lura oss på pengar och göra livet surt för oss, alltså elbolag, livsmedelsaffärer, polisen osv
Citera
2013-04-02, 11:19
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan

Hela krönikan omges av självgodhet och hans "plötsliga insikt", trots att han definitivt har fått höra samma kommentarer i flera år.

Till saken hör också att kommentarsfältet till krönikan nu är borttaget, förmodligen för att kommentarerna gick i tongångarna "Oj, redan? Bra jobbat! Heja 2013", snarare än "Åh, Jan, du är bäst". (Jag trodde anledningen till att Aftonbladet krävde Facebook för att kommentera var för att folk skulle kunna få stå för sina åsikter, men PK-censuren av Jans ego väger högre)

Helin är förstås en idiot som får utrymme i kvällspressen. Undrar hur länge Aftonblaskan haft porr- och sexannonser? Sen ”det glada 60-talet” kanske?

Fruktansvärt dåligt agerat av Helin att bli ställd av en ung feminist. Han kanske ser alla fjollpoäng han får genom att plötsligt låtsas vara insiktsfull.
Senast redigerad av Mikojan 2013-04-02 kl. 11:24.
Citera
2013-04-02, 12:13
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Mamma gnäller om trasig ugn. Visst, detta ska inte hända men å andra sidan har detta knappast något nyhetsvärde. Det är väl bara att ringa säljaren och få detta ordnat? Vad är meningen med att ringa tidningen?

Sen stör jag mig på att de skriver att glaset "exploderade". Hade de sprängmedel i ugnen?
Glaset sprack. Inget annat. Självklart ska ungen vara med på bilden.
Ungen satt för övrigt och målade i köket när glaset "exploderade" men klarade sig mirakulöst utan en skråma

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16520514.ab
Senast redigerad av Vicious-Macki 2013-04-02 kl. 12:17.
Citera
2013-04-02, 12:49
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Mamma gnäller om trasig ugn. Visst, detta ska inte hända men å andra sidan har detta knappast något nyhetsvärde. Det är väl bara att ringa säljaren och få detta ordnat? Vad är meningen med att ringa tidningen?

Sen stör jag mig på att de skriver att glaset "exploderade". Hade de sprängmedel i ugnen?
Ungen satt för övrigt och målade i köket när glaset "exploderade" men klarade sig mirakulöst utan en skråma

Var det mammans arm hon ritade på eller vad är det frågan om? Armen ser ut som den attackerats med klassiskt barnkladd. Varför ligger det en sked på golvet och något rött papper och matrester?
Citera
2013-04-02, 12:54
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki

Glaset exploderade inte utan det var av härdat glas. Funktionen är precis samma som på en sidoruta på en bil eller ett duralexglas, dvs att när det går sönder så skall det inte bli vassa skärvor utan massor av små, förhållandevis ovassa glasbitar. Det är det som smäller till. As designed.

Allt gick uppenbarligen precis som det skulle.
Citera
2013-04-02, 13:19
Medlem

------------
Jag har råkat ut för samma sak för länge sen. Glaset sprack i småbitar (inte exploderade) Ringde tillverkaren och bad om ersättning. De erbjöd 200:- som goodwill, sa de. Så jag tackade nej till deras erbjudande. Jag betalade själv. Runt 500:- tror jag att det var. Orkade inte tjafsa.
Men jag borde gråtit ut i tidningen ser jag.
Citera
2013-04-07, 16:13
Medlem
LaptopMothafuckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Njae det handlar nog minimalt om att tycka synd om någon random medborgare. Snarare handlar det om att det är lite roligt och skönt att kunna "kollektivt hata jättarna" dvs de som hela tiden försöker lura oss på pengar och göra livet surt för oss, alltså elbolag, livsmedelsaffärer, polisen osv

Det handlar helt enkelt om att känna sig bättre och ha flera exempel som man hjälper fast som aldrig får ställa sig bredvid både socialt och ekonomiskt. Människor med ditt sätt att tänka ser inte framtiden, ni skapar bara en fiende som är staten istället för att försöka förändra systemet och gynna alla missanpassade individer som brände alla sina chanser.

Tack för mig.
Citera
2013-04-08, 08:41
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaptopMothafucka
Det handlar helt enkelt om att känna sig bättre och ha flera exempel som man hjälper fast som aldrig får ställa sig bredvid både socialt och ekonomiskt. Människor med ditt sätt att tänka ser inte framtiden, ni skapar bara en fiende som är staten istället för att försöka förändra systemet och gynna alla missanpassade individer som brände alla sina chanser.

Tack för mig.

Det verkar inte som att du uppfattade det men jag var alltså sarkastisk
Citera
2013-04-08, 17:21
Medlem
Min brors kusins avatar
Finns en och annan idiot på de brittiska öarna också

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/4877828/I-spent-91000-on-sex-chatline-Jobless-Kevs-22hrs-a-day-calls.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2305358/Vodafone-Kevin-Waldrum-runs-91-184-phone-calling-daytime-chat-line-alleviate-loneliness.html

Läs gärna de bitska kommentarerna också

Som grädde på moset heter han Kevin
Senast redigerad av Min brors kusin 2013-04-08 kl. 17:24. Anledning: stavfel
Citera
2013-04-08, 17:28
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Finns en och annan idiot på de brittiska öarna också

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/4877828/I-spent-91000-on-sex-chatline-Jobless-Kevs-22hrs-a-day-calls.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2305358/Vodafone-Kevin-Waldrum-runs-91-184-phone-calling-daytime-chat-line-alleviate-loneliness.html

Läs gärna de bitska kommentarerna också

Som grädde på moset heter han Kevin
Ehrm....

Citat:
He said last night: “Chatlines are worse than drugs. I’m not a weirdo. I was just a normal guy with a normal chat who got hooked in and taken for an idiot.”

No shit!

Citat:
Kevin said: “I told one girl how I’d go to KFC and McDonald’s and she’d tell me, ‘Get this, it’s more healthy’. But 95 per cent of their chat is bull****.

Read more: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/4877828/I-spent-91000-on-sex-chatline-Jobless-Kevs-22hrs-a-day-calls.html#ixzz2Pt04jOX1

Fantastisk artikel. Riktigt rolig
Citera
2013-04-08, 17:43
Medlem
Min brors kusins avatar
Kommentarerna är bra,

Citat:
The word IDIOT was invented for the man.

Citat:
What a complete and utter moron he is. He has the IQ of a cabbage. Why would anyone go bleating to the press when they have done something so monumentally stupid, does he expect a wave of sympathy ? He deserves nothing more than ridicule, the complete idiot.

Citat:
his a mug because he thinks his talking to a hot 22 year old supermodel when in reality his talking to a 13 stone 55 year old divorcee called Pat

Citat:
He must have really hairy palms

Inga mesiga svenska tidnings kommentarer där inte
Citera
2013-04-08, 19:06
Medlem
LaptopMothafuckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Det verkar inte som att du uppfattade det men jag var alltså sarkastisk

Du fick svaret i alla fall.
Citera