2013-07-30, 11:24
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Var nog lite för snabb med att posta, jag tycker faktiskt synd om honom nu när jag reflekterar över det. Hans ''case'' är väl i en gråzon för vad som kan tänkas vara en snyftartikel.

Äh trams! Det är väl klart man får stå sitt kast om man inte läser ett avtal man sluter. Detta jävla samhälle med sitt förbannade curlande av korkade medelålders, sosseröstande, radhusboende, volvokörande, hundrastande trygghetsnarkomaner som förmodligen skulle dö av osäkerhet den dagen det inte finns en charterguide, socialarbetare, bankrådgivare eller ett helt nerkört samhälle som håller dem i handen!

Det är synd om honom för att han är dum, och inte för att han lagt 3000 spänn på värdelöst bantningspreparat!
Citera
2013-07-30, 12:03
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
http://www.expressen.se/kvp/percy-nilsson-gick-till-attack-mot-glassbil/

Den största idioten torde fotografen vara som tagit efternamnet LePrince
Citera
2013-07-30, 14:17
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Den största idioten torde fotografen vara som tagit efternamnet LePrince

Inte orimligt alls, fast Percy är väl rätt känd för att vara en idiot och dessutom ett svin så kanske blir det jämnt skägg där...
Citera
2013-07-30, 17:52
Medlem
Mikojans avatar
Tja, är vi inte egentligen alla här överens om att det är byggmästaren som har ramlat av stapeln?
Gubben är en simpel kriminell idiot.
Citera
2013-07-31, 10:54
Medlem
Kämpendahls avatar
Arvid Strömnes, 53 har aldrig hört talas om att älgar kan döda. Väl inspirerad av skickliga naturfilmare som enligt Arvid "går nära" tog han upp mobilkameran för att filma. En naturlig reaktion, men när älgen klev fram ur buskaget och ställde sig på vägkanten några meter från Arvid verkade han kanske tro att älgen ville bli klappad på nosen. Men sedan blev han plötsligt nedsprungen. Kanske får vi skylla detta på naturfilmare som trots bra objektiv faktiskt lyckas komma väldigt nära djur i naturen. Dock har naturfilmaren stor kännedom om djurs reaktioner och förstånd nog att dra sig tillbaka något om djuren verkar irriterade.

http://www.expressen.se/gt/skulle-ta-naturbilder--attackerades-av-algen/
Citera
2013-07-31, 13:54
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Arvid Strömnes, 53 har aldrig hört talas om att älgar kan döda. Väl inspirerad av skickliga naturfilmare som enligt Arvid "går nära" tog han upp mobilkameran för att filma. En naturlig reaktion, men när älgen klev fram ur buskaget och ställde sig på vägkanten några meter från Arvid verkade han kanske tro att älgen ville bli klappad på nosen. Men sedan blev han plötsligt nedsprungen. Kanske får vi skylla detta på naturfilmare som trots bra objektiv faktiskt lyckas komma väldigt nära djur i naturen. Dock har naturfilmaren stor kännedom om djurs reaktioner och förstånd nog att dra sig tillbaka något om djuren verkar irriterade.

http://www.expressen.se/gt/skulle-ta-naturbilder--attackerades-av-algen/

Tokig norrman som skulle leka David Attenborough, med en mobilkamera...
Tur han hade cykelhjälmen på sig, vad nu den i och för sig skulle skydda...
Nu blev det bara några blåmärken på armen och låret, "men de är borta nu", så slutet gott allting gott.
Har all sympati med älgen i detta fall.
Jag hade nog reagerat likadant.
Senast redigerad av Rimbert 2013-07-31 kl. 14:01.
Citera
2013-08-02, 01:27
Medlem
Uncle Dukes avatar
Körde för fort — fick fortkörningsböter!

Citat:
Den 60-årige Hörbybon körde sin bil i 21 kilometer i timmen. För det åtalas nu mannen och riskerar böter för fortkörning – eftersom gångfart gäller på den aktuella sträckan.
– Om de sätter dit mig så kommer jag att uppleva det som ett justitiebrott, säger han till Skånskan.

http://www.expressen.se/kvp/korde-i-21-kmh--fick-fortkorningsboter/
Citera
2013-08-02, 05:32
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Körde för fort — fick fortkörningsböter!

Kvalar knappast in, den som utfärdat boten är idioten i sammanhanget.
Citera
2013-08-02, 05:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Knappast, är det lagstadgat gångfart så är 21km/h för snabbt.
Citera
2013-08-02, 06:49
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Hur resonerar du där? Om det är gångfart som gäller så säger sunt förnuft att man inte borde köra 21 km/h - eller har du sett någon som ens kan gå i den hastigheten?
Att han skyller på att "eftersom inga gående fanns ute så hade jag inga referenspunkter" är bara patetiskt.

Det är lite samma sak som när amerikaner sätter strykjärnet mot örat och sedan stämmer tillverkaren för att det inte framgick att strykjärnet kan bli mycket varmt: Inget sunt förnuft och en ovilja att erkänna att man varit en idiot.
Citera
2013-08-02, 08:44
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Hur resonerar du där? Om det är gångfart som gäller så säger sunt förnuft att man inte borde köra 21 km/h - eller har du sett någon som ens kan gå i den hastigheten?
Att han skyller på att "eftersom inga gående fanns ute så hade jag inga referenspunkter" är bara patetiskt.

Det är lite samma sak som när amerikaner sätter strykjärnet mot örat och sedan stämmer tillverkaren för att det inte framgick att strykjärnet kan bli mycket varmt: Inget sunt förnuft och en ovilja att erkänna att man varit en idiot.
Exakt mina tankar.

Eget ansvar får inte bli ett fossil. Det är ju inte särskilt svårt att hålla sig inom en viss hastighet.
Citera
2013-08-02, 09:32
Medlem
belieberns avatar
Hittade denna artikel av en slump. Vet inte om den nämnts tidigare.

http://www.expressen.se/nyheter/tio-personer-forgiftade--grillade-inomhus/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in