2013-03-17, 17:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten81
Med autogiro får du alltid ett SMS med beloppet INNAN det dras, så att man har möjlighet att kontrollera summan och stoppa dragningen innan förfallodatumet.
Nähädu enda företaget jag stött på som gjort så har varit tele2 då summan kunde ändras från månad till månad beroende på hur telefonen använts.

Folksam, aktsam, if, hyresgästföreningen medflera har inte lämnat nån månadsrapportering, enbart brev när beloppet ändrats och då oftast när försäkringar förnyats och beloppet har höjts eller sänkts.

Om du söker runt på fb kan du förövrigt hitta folk som råkat ut för att bolag på egen hand lagt upp autogiro och börjat dra pengar utan att meddela kontoinnehavaren om det, bl.a finns det en tråd om ett gym som gjorde så efter att kontoinnehavaren avslutade autogiro't.

Citat:
Det är vänligt att du försöker hjälpa denna förmåga, men jag är rädd att hennes dumhet är oförsvarbar.
Till hälften håller jag med dig men om man som konsument betalar för lite då har företagen rätt att fakturera för 3 år tillbaka i tiden, att detsamma inte gäller när konsumenten betalar för mycket är åt helvete.
Citera
2013-03-17, 18:49
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverker11
Sedan när? Jag har numera inget som går på autogiro men när jag hade det fick jag inga meddelanden varken på SMS eller på något annat sätt innan pengarna drogs.

Vissa företag tex telefonbolag skickar ut ett meddelande innan summan dras.

Tyfon tex skickar ut ett papper som ser ut som en vanlig räkning där summan och dragningsdatum står.
Citera
2013-03-17, 19:49
Medlem
Rallarsvingens avatar
Kära vänner!
En kavalkad av idioter som får utrymme i (kvälls)pressen finner ni här: http://lokaltidningsbesvikelse.blogspot.se/

En hel del (o)roande läsning.
Senast redigerad av Rallarsvingen 2013-03-17 kl. 19:52.
Citera
2013-03-20, 07:25
Medlem
rogerks avatar
http://m.sverigesradio.se/artikel/5478945?programId=103
Namn ja
Bild ja
Sen
Citat:
Rickard Zamani satt häktad ett halvår.
– Efter fyra månader fick jag träffa min mamma och då var det bevakat förstås, vi fick inte krama om varandra och inte prata på vårt språk utan det var bara svenska som gällde, jag fick se min mamma och hennes tårar bara rann och jag ville bara krama om henne och säga jag är oskyldig för en gångs skull, det var det tyngsta mötet jag varit med om, säger Rickard Zamani.
Citera
2013-03-20, 08:27
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Namn ja
Bild ja
Sen

Vadå ”inte prata vårt språk”? Det står att skurken är stockholmare och då är väl hans och mammans språk svenska?

F ö ser Zamani opålitlig ut. Alltid är han skyldig till nåt djävulskap
Senast redigerad av Mikojan 2013-03-20 kl. 09:00.
Citera
2013-03-20, 18:08
Medlem
Bulten81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverker11
Sedan när? Jag har numera inget som går på autogiro men när jag hade det fick jag inga meddelanden varken på SMS eller på något annat sätt innan pengarna drogs.
Ursäkta min otydlighet, jag menade att Tele2 alltid skickar sådant SMS, och det har dom gjort väldigt länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nähädu enda företaget jag stött på som gjort så har varit tele2 då summan kunde ändras från månad till månad beroende på hur telefonen använts.

Folksam, aktsam, if, hyresgästföreningen medflera har inte lämnat nån månadsrapportering, enbart brev när beloppet ändrats och då oftast när försäkringar förnyats och beloppet har höjts eller sänkts.

Om du söker runt på fb kan du förövrigt hitta folk som råkat ut för att bolag på egen hand lagt upp autogiro och börjat dra pengar utan att meddela kontoinnehavaren om det, bl.a finns det en tråd om ett gym som gjorde så efter att kontoinnehavaren avslutade autogiro't.

Till hälften håller jag med dig men om man som konsument betalar för lite då har företagen rätt att fakturera för 3 år tillbaka i tiden, att detsamma inte gäller när konsumenten betalar för mycket är åt helvete.
Kanske jag som förklarade otydligt, men självklart är det Tele2 jag menar. Andra företags autogirorutiner vet jag ingenting om och det har inte heller någonting med denna händelse att göra.

Damen ifråga har fått ett SMS varje månad med det beloppet som ska dras, därav är jag ifrågasättande hur hon kan efter väldigt lång tid gråta ut i tidningen.
Citera
2013-03-31, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Namn ja
Bild ja
Sen

Fast vad är det för idiot med det här?
Oavsätt vad han hittat på innan, så satt han ju uppenbarligen häktad i ett halvår men sedan friades..
Kan ju haja att det är lite jobbigt
Citera
2013-03-31, 08:24
Medlem
Superstefans avatar
Nu går jag antagligen lite vid sidan om den tänkta linjen, men ändå. Idiot i kvällspressen, tveklöst.

Aftonbladets chefredaktör tog sig nämligen lite krönikörsutrymme idag, för att i en orgie av PK-ism och självgodhet beskriva hur han - den fagre vite riddaren - egenhändigt nu kastar ut alla telefonsexannonser ur Sportbladet.

Hela krönikan omges av självgodhet och hans "plötsliga insikt", trots att han definitivt har fått höra samma kommentarer i flera år.

Till saken hör också att kommentarsfältet till krönikan nu är borttaget, förmodligen för att kommentarerna gick i tongångarna "Oj, redan? Bra jobbat! Heja 2013", snarare än "Åh, Jan, du är bäst". (Jag trodde anledningen till att Aftonbladet krävde Facebook för att kommentera var för att folk skulle kunna få stå för sina åsikter, men PK-censuren av Jans ego väger högre)

Här är den självgoda smörjan. Enjoy!
http://www.aftonbladet.se/incoming/article16516097.ab
Citera
2013-03-31, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Nu går jag antagligen lite vid sidan om den tänkta linjen, men ändå. Idiot i kvällspressen, tveklöst.

Aftonbladets chefredaktör tog sig nämligen lite krönikörsutrymme idag, för att i en orgie av PK-ism och självgodhet beskriva hur han - den fagre vite riddaren - egenhändigt nu kastar ut alla telefonsexannonser ur Sportbladet.

Hela krönikan omges av självgodhet och hans "plötsliga insikt", trots att han definitivt har fått höra samma kommentarer i flera år.

Till saken hör också att kommentarsfältet till krönikan nu är borttaget, förmodligen för att kommentarerna gick i tongångarna "Oj, redan? Bra jobbat! Heja 2013", snarare än "Åh, Jan, du är bäst". (Jag trodde anledningen till att Aftonbladet krävde Facebook för att kommentera var för att folk skulle kunna få stå för sina åsikter, men PK-censuren av Jans ego väger högre)

Här är den självgoda smörjan. Enjoy!
http://www.aftonbladet.se/incoming/article16516097.ab

Passar inte riktigt här men jag reagerade också på denna grej. Ab har kritiserats för sin kvinnoförnedrande versamhet i årtionden. Men nu så vaknar hellin. Troligen så var det någon annonsör som vägrade skriva på kontraktet så länge porrannonserna fanns kvar.
Citera
2013-03-31, 08:49
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Passar inte riktigt här men jag reagerade också på denna grej. Ab har kritiserats för sin kvinnoförnedrande versamhet i årtionden. Men nu så vaknar hellin. Troligen så var det någon annonsör som vägrade skriva på kontraktet så länge porrannonserna fanns kvar.

De var i "ring mediaeliten" på P1 igår som en ung tjej ringde in och ställde en stammande Helin mot väggen som ordnade detta, ganska underhållande att höra.
Citera
2013-03-31, 08:56
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
De var i "ring mediaeliten" på P1 igår som en ung tjej ringde in och ställde en stammande Helin mot väggen som ordnade detta, ganska underhållande att höra.

Det mest underhållande med krönikan är däremot att tjejens ursprungliga fråga, dvs varför det är en kraftig dominans av mansidrott, blev helt marginaliserad och ignorerad.

Jag gjorde precis en egen tråd åt detta, eftersom det egentligen inte passar in här.

Citera
2013-03-31, 12:45
Medlem
LaptopMothafuckas avatar
Varför tycker det svenska folket så synd om underbegåvade patrask? Är det någon slags "empatihöjare"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in