Citat:
Ursprungligen postat av Bulten81
Med autogiro får du alltid ett SMS med beloppet INNAN det dras, så att man har möjlighet att kontrollera summan och stoppa dragningen innan förfallodatumet.
Nähädu enda företaget jag stött på som gjort så har varit tele2 då summan kunde ändras från månad till månad beroende på hur telefonen använts.
Folksam, aktsam, if, hyresgästföreningen medflera har inte lämnat nån månadsrapportering, enbart brev när beloppet ändrats och då oftast när försäkringar förnyats och beloppet har höjts eller sänkts.
Om du söker runt på fb kan du förövrigt hitta folk som råkat ut för att bolag på egen hand lagt upp autogiro och börjat dra pengar utan att meddela kontoinnehavaren om det, bl.a finns det en tråd om ett gym som gjorde så efter att kontoinnehavaren avslutade autogiro't.
Citat:
Det är vänligt att du försöker hjälpa denna förmåga, men jag är rädd att hennes dumhet är oförsvarbar.
Till hälften håller jag med dig men om man som konsument betalar för lite då har företagen rätt att fakturera för 3 år tillbaka i tiden, att detsamma inte gäller när konsumenten betalar för mycket är åt helvete.