2007-06-06, 08:33
Medlem
Fr att krngla till det lite,s har jag sett (P foto allts) hojkillar som har emblem med 3%..Och va fan betyder det d..??
Citera
2007-06-06, 10:11
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Uttrycket 1% kommer frn en amerikansk sammanslutning av motorcyklister, AMA (American Motorcylists Association), vars ledning uttalade sig efter en ursprad fest med hojkare i det lilla samhllet Hollister 1947. De menade att endast 1% av de tusentals ditresta hojkarna hade missktt sig och de klubbar som hade medlemmar som "utmrkt" sig vid festivalen uteslts pronto ur AMA. Dessa klubbar brjade istllet stoltsera med att tillhra de 1% "that don't fit and don't care" och kallade sig outlaw-klubbar. Den mest promienta av dem var liten klubb som kallade sig Pissed Off Bastards, ur vilken sedemera Hells Angels bildades.

Okey ponera att 1% kommer frn den festen med den andemeningen, men betyder 1% samma sak idag som d? Om nu bara en handfull "str fr mrket" s r det vl knappast kul att g p party hos HA..
Citera
2007-06-06, 10:22
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
82 var jag bara sexton r och hade inte mer knningar n de som kte skitraka, frst ngra r senare nr jag avancerat till fullblodsknarkare jag brjade f kunder och ven kom in i sdana bekantskapskretsar.. Du har nog haft nsan lite fr nra utblset, min ort "smlandstenar" gller endast p internet, lita inte p det, ett tips att det inte alltid r som det ser ut..

I vrigt har vi liknande minnesbilder av "hrdingarna", jag personligen tyckte det var bttre frr, sg ven upp till den kulturen vilket jag inte kan pst att jag gr idag..
Jahapp. Inte nog med att du har haft ett ett hndelserikt liv, du har lyckats skaffa en riktigt kass attityd dessutom.
Citera
2007-06-06, 10:26
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Ok, med romboid menar jag. Ringde precis en vn som jobbar och umgs med HA folk och enligt honom s r det inte rjandet och festandet som det str fr utan utanfrskapet det handlar om. Ska man tro smlandsstenar s avsger sig en del familjefdrar den delen nr de mognat vilket jag skulle ha svrt att frst om det vore festande/rjande vilket vi mn knappast blir fr mogna fr.
Vilket var ganska exakt det jag skrev. Ursprunget kontra betydelsen idag. Men det r forfarande inte fundamentalistiska eremiter vi pratar om. Den del av samhllet som gagnar en r OK.
Citera
2007-06-06, 10:31
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
....s r det vl knappast kul att g p party hos HA..
Nej, det r inte ett endaste dugg kul. Det skulle mjligtvis d vara fr att titta p diverse proppar och wannabes som spnner sig s att det ser ut som de skitit p sig nr de gr...
Citera
2007-06-06, 13:46
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Nej, det r inte ett endaste dugg kul. Det skulle mjligtvis d vara fr att titta p diverse proppar och wannabes som spnner sig s att det ser ut som de skitit p sig nr de gr...

Varfr har det blivit sn prestige bland dem och alla wannabes vilket ven iof gller alla de andra grupperingarna som blattar, krimntverk etc. Det verkar som om att tillhr du inte en grupp eller ntverk s r du ppet villebrd.
Trist och jag mste hlla med dig att det var roligare frr. Samtidigt s r det som alltid att de som inte spnner sig utan vgar vara de de r r de som r farliga.

Hur som haver s kommer jag och mina vnner tolka 1 % p vrt eget stt. dvs att vara PT och st utanfr staten och heller inte nyttja dess bidrag. Verka utan att synas etc blabla
Citera
2007-06-06, 15:50
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Samtidigt s r det som alltid att de som inte spnner sig utan vgar vara de de r r de som r farliga.
Jpp, de mest skitndiga propparna som vill mest nr sllan nda fram. Det gr de som har "det" i blodet, vad nu "det" r fr en specifik gruppering.
Citera
2007-06-06, 19:36
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Jpp, de mest skitndiga propparna som vill mest nr sllan nda fram. Det gr de som har "det" i blodet, vad nu "det" r fr en specifik gruppering.

Hur mnga i t ex HA r det egentligen som r heltids kriminella? Och d menar jag inte svartjobbande bidragstagare. Har ftt fr mig att de flesta i HA r rena bikers med jobb eller fretag till skillnad frn t ex Bandidos.
Citera
2007-06-06, 20:11
Medlem
Softails avatar
Ptoma ge dig, du har ftt svar p din frga flera gnger nu. Och frsk inte tolka ngot du aldrig kommer begripa.
Citera
2007-06-06, 20:15
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Hur mnga i t ex HA r det egentligen som r heltids kriminella? Och d menar jag inte svartjobbande bidragstagare. Har ftt fr mig att de flesta i HA r rena bikers med jobb eller fretag till skillnad frn t ex Bandidos.
Du fr nog ringa och hra efter, vad de enskilda medlemmarna livnr sig p har jag ingen koll p.
Citera
2007-06-06, 20:21
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Ptoma ge dig, du har ftt svar p din frga flera gnger nu. Och frsk inte tolka ngot du aldrig kommer begripa.

Japp, har till viss del ftt svar p mina frgor men tolkningen ska du inte vara s sker p att jag inte begriper.

Tackar wursten fr alla kommentarer och svar.
Citera
2007-06-06, 20:23
Medlem
Softails avatar
Varfr frgar du d?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in