Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Med sån attityd kan det vara mognaden 1% står för.. menar du att de anser att har ensamrätt till antalet procent nu också? först namnet(de såg bl a till att fjälls angels fick byta), tredelade ryggmärken, snart spöar de väl radhusbikersen bara för att de åker hd också.. jag har alltid fått höra från insidan att 1% står för just att de står utanför samhället, inte följer eller nyttjar det.. men utvecklingen går tydligen framåt nu när de är förtidspensionärer och nyttjar akutsjukvård när de blir skjutna eller får en snyting av en knockurrent..
Vad är "insidan" i Smålandsstenar ? Den MC-glesaste delen av södra Sverige och såvitt jag vet helt befriad från 1%-klubbar.
Givetvis tycker ingen om att de egna symbolerna används av andra grupper i annat syfte, det gäller både MC-klubbar och fiskeföreningar. Att travestera en annans klubbs namn är respektlöst, och respekt är viktigt i denna värden. Tredelade ryggmärken är det ingen som har ensamrätt på i Sverige, och slutligen har 1% aldrig betytt att man är en eremit som inte vill befatta sig överhuvudtaget med samhället.
Sedan kan man tycka vad man vill om denna världen, jag beskriver den som jag känner den utan värderingar. För att frågan ställdes.