2007-06-05, 20:08
Medlem
Quorthons avatar
Vad är det för dum jävla frågeställning?
Man kan egentligen inte dra några slutsatser över huvudtaget annat än att de troligtvis har vettigare sysselsättningar än att umgås med allt avskräde som hittas på krogen.
Citera
2007-06-05, 20:10
Medlem
Var väl inte bara krogen jag syftade på utan också privatfester.
Citera
2007-06-05, 20:42
Medlem
dictionarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.patterson
Vad kan man dra för slutsatser om singeltjejer som nästan aldrig går på krogen eller fester?, kanske går de ut på en enstaka storhelg på sin höjdpunkt. Vad kan dessa tjejer tänkas göra istället för krogbesök/fest?. Kan tilläggas att det är vanliga svenska tjejer jag pratar om.

Men vad fiskar du efter, TS? Att försöka kategorisera in alla av kvinnligt kön i egenskaps-fack efter huruvida de går ut på krogen eller inte på helgerna? Kan man verkligen dra några rimliga slutsatser av en sådan analys? Alla som INTE går på krogen lär ju inte göra samma saker?

Citat:
Var väl inte bara krogen jag syftade på utan också privatfester.
Privatfester vs krogen är det väldigt stor skillnad på. Personligen går jag gärna på privata fester, men på krogen går jag mest när jag är med massa vänner eller pojkvännen. Jag är inte ute efter att ragga och tycker således att det mest är störigt med killar som kör sina bästa fraser på mig, vilket är lättare att undvika om man är i manligt sällskap eller många.
Citera
2007-06-05, 20:47
Medlem
Aurelias avatar
Själv går jag mycket sällan på krogen, och gör jag det så beror det enbart på att det spelar ett bra band just där eller något liknande.
Ska jag umgås med mina polare på stan föredrar vi att gå och spela biljard eller sitta på något kvällsöppet fik.
Kan förstå att vissa tycker krogen är kul men det är inte riktigt min grej, föredrar mina hobbies helt enkelt
Tvivlar starkt på att alla som undviker krogen är fula eller introverta, kanske dax att vissa här pallrar sig ut utanför favorithaket?
Citera
2007-06-05, 20:54
Bannlyst
De kanske inte vill vara som sina kamrater som aldrig får en vettig kille som stannar.. Det är såna kvinnor man verkligen menar när man säger att inte utseendet har en avgörande betydelse.. dohh..

Skum frågeställning, kan formulera om den; Vad kan man dra för slutsats om kvinnor med mycket högre kvalitet än de lösaktiga dagsländorna som ses som tidsfördriv? Varför vill de inte ha en horstämpel? Vill de verkligen framstå som ett vettigt parti för det motsatta könet? Förstår de inte att de kan hitta en vettig man att dela sitt liv med istället för en massa skitstövlar?
Citera
2007-06-05, 22:14
Medlem
Eller kanske man hänger på krogen för att du har haft allt det där innan, jo vettig man och hela köret, och vafan horstämpel, vad gör ni på era krogar??
Ge mig snarast adressen...
Tsss, dra paraleller mellan att hänga på krogen och att kvinnorna som är där, skulle vara ytliga fittor som bara vill ha en sak....
Hmmm, dansa,hänga med polare,snacka skit,biljard vad du vill, en del har hobbies, andra har vänner...
Finns nog ingen direkt slutsats du kan dra av en brud som inte går ut....
Torgskräck?
Citera
2007-06-05, 22:16
Medlem
Lifeoffitnesss avatar
Citat:
Vad kan man dra för slutsatser om singeltjejer som nästan aldrig går på krogen eller fester?, kanske går de ut på en enstaka storhelg på sin höjdpunkt. Vad kan dessa tjejer tänkas göra istället för krogbesök/fest?. Kan tilläggas att det är vanliga svenska tjejer jag pratar om.

Sitter kanske på flashbacks forum ibland..! Det finns mer än party å supa här i livet..
Citera
2007-06-05, 22:19
Bannlyst
En kvinna man vill bilda familj med och leva ett liv i ekorrhjulet med villa, bmw, båt och hästhage vill man knappast ska springa på krogen 3-4 ggr i månaden.. det är iaf inte min vision av kärnfamiljen..

tyvärr är det bara motsatsen till kärnfamiljsämne jag personligen har fallit för och har mest erfarenhet av.. i mitt fall har det aldrig varit rätt eftersom jag är singel idag.. kanske beror på att jag är en manlig motsvarighet till de kvinnor jag dissar i posten ovan..
Citera
2007-06-06, 00:28
Medlem
Alfons Åbergs avatar
Du kan ju ta och fråga dig själv vad du gör när du inte är på krogen?
Citera
2007-06-06, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamp83
Syftar du på nån speciell tjej eller undrar du allmänt?

Jag har själv ställt samma fråga för mig själv i ett speciellt sammanhang, och det är tjejer jag träffar på internet. När man precis börjar snacka med dem, inte fått nån uppfattning/sett bild eller nåt liknande har ibland frågan om uteliv kommit upp och jag har då fått svaret ibland att "jag brukar inte gå ut". Då vet jag att jag kan förvänta mig en tjej som inte är sådär supersnygg. Egentligen har det väl inte med utseendet att göra utan kanske mer självkänslan. Man går ofta ut för att träffa nya människor och de som ALDRIG går ut brukar vara väldigt blyga eller tänka "ingen vill träffa mig/strula med mig".

Jag tar alltså "går aldrig ut" som ett dåligt tecken, för tjejen har antagligen någon av följande egenskaper som jag inte gillar:
Inte så snygg
Intorvert
Blyg
Dålig självkänsla/självförtroende

oj de stämde på mig alltihopa...
och jag går aldrig/sällan ut...

haha..
njä jag går inte ut för jag tycker de är förbannat tråkigt nu för tiden.. att ha en drös bönder efter sig är inte kul, då jag inte attraherar annat än konstiga typer som de verkar.

Gick ut ofta förr och dansade, ragga har aldrig vart min grej, men dansa va kul...
Jag är hellre hemma med nån kompis, eller tar de lugnt i min ensamhet, mitt jobb är så socialt att jag älskar vara ensam.

Jag är dock inte blyg, introvert eller har dåligt självförtroende.. hur jag ser ut de vettefan....

Glömde att jag nu för tiden inte dricker nå större mängder, vilket gör att de kan vara skitdrygt gå på fester, krogen.. fulla folk är inte alltid så roliga...

ja jag är singel (just idag iaf)
Citera
2007-06-06, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
oj de stämde på mig alltihopa...
och jag går aldrig/sällan ut...

haha..
njä jag går inte ut för jag tycker de är förbannat tråkigt nu för tiden.. att ha en drös bönder efter sig är inte kul, då jag inte attraherar annat än konstiga typer som de verkar.

Gick ut ofta förr och dansade, ragga har aldrig vart min grej, men dansa va kul...
Jag är hellre hemma med nån kompis, eller tar de lugnt i min ensamhet, mitt jobb är så socialt att jag älskar vara ensam.

Jag är dock inte blyg, introvert eller har dåligt självförtroende.. hur jag ser ut de vettefan....

ja jag är singel (just idag iaf)

Bor du i stor eller liten stad?
Jag kan också förstå att man kan bo i en liten stad och inte vilja gå ut för det som finns där är så tråkigt, bara bönder t.ex. Men jag bor i en större stad och här finns stort utbud på bra och dåliga ställen. Tycker att så gott som alla som bor här borde kunna hitta nåt de gillar.

Och de egenskaper jag räknade upp är naturligtvis inte egenskaper som ALLA tjejer som inte går ut har. Men det är att förvänta sig och det har nog alltid stämt på de jag träffat.... fast det är ju inte mer än en handfull så kanske inte statistiskt gångbart...
Citera
2007-06-06, 10:08
Medlem
Banned.s avatar
Citat:

Tja jag är precis en sådan tjej och varför jag inte springer på krogen eller fester särskilt ofta och kan tänkas göra i stället ser du på min avatar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in