Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Du bor alltså i en håla där samtliga killar alltid går att hitta på krogen?
Jävla bullshit!
ALLA går naturligtvis inte på krogen. Men många av dem som inte gör det hittar man inte heller. Naturligtvis kan man träffa någon via tex jobbet också, men det beror ju på vad man har för jobb. En period (ett år) jobbade helt själv, i en byhåla 2 mil från min lilla stad, inte lätt att träffa på något annat än möjligen älgtjurar då...
Räkna gärna upp fler möjliga "träffpunkter" för att kunna inleda en relation, så ska jag förklara varför dessa inte funkar heller.
Citat:
Vem skulle förresten finna en sådan människa, som alltid hänger på krogen, intressant?
Vet inte om det är just för att jag bor i en mindre stad och inte i Stockholm, men vi verkar ha helt olika syn på hur det ser ut på krogen och vilka typer av människor som befinner sig där.
I min hemstad så finns i princip bara ett riktigt uteställe. Dit går alla möjliga människor i blandade åldrar (ca20-45år), blandade intressen, utseenden, utbildning osv. Man känner många av de som befinner sig där, och har man spanat in killen i kassan på snabbköpet, så går man bara ut, och är han singel så är han där (ungefär så).
Stället är relativt stort och vill man sitta och prata så kan man placera sig vid soffor och bord i ett rum där musiken inte tar över allt.
Som ni beskriver det så verkar det på krogen (i Stockholm...) bara finnas en typ av människor. De som inte har några intressen i övrigt, som lever för sitt utseende och sina fester. Som bara har yta och inget innehåll, inte har nog intelligens att föra en vettig konversation med, och som när det gäller relationer är otrogna players som hoppar i säng med vem som helst.
Jag har varit en del i Stockholm också (även förut besökt ställen som Spy Bar osv) och jag kan inte säga emot er. Bilden ni målat upp verkar ju sann. Men jag har ändå trott att jag måste ha fel och att så kan det väl inte vara när man väl lär känna människorna bakom sminket och skumpahinkarna? Eller?
Dessutom tycker jag de flesta här drar ner dramatiskt på kroglivet (från ca 2-3ggr/mån till 3-4ggr/år) när de skaffar förhållanden.
I Stockholm verkar många gå ut flera gånger per vecka och ha det mer som en livsstil, än ett "nödvändigt ont".