2007-07-19, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Nej, det är 5 zoner mellan Malmö och Lund. Kolla kartan på http://www.skanetrafiken.se/template...epslanguage=SV . För tre zoner kommer man bara till Åkarp!
Tur att jag garderade mig då

Citat:
Och ännu bättre är att ha http://www.skanetrafiken.se/realtidlundwap inlagd som bokmärke i sin mobil. Man kan t.o.m. lägga in sin hållplats och rätt "åk-håll" också som bokmärke om man trixar lite med URLen. Då wappar man hur snabbt som helst. Ibland har man ju inte en dator i närheten, men mobilen är ju alltid med.
Funkar den bra för dig? Jag vet att jag testade den när den var ny och de gjorde "reklam" för den i buss-kurerna. Då funkade den verkligen inte, den kunde ligga fler timmar efter och ibland till och med långt före, så jag gav upp den.

Men om den fungerar som den ska nuförtiden, ska jag nog ge den sidan en chans
Citera
2007-07-19, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Nu får du fan ta och lugna ner dig, håller du denna takt i hjälpsamma inlägg så kan vi nästan be AF lägga ner sin kundtjänst!

Jo det är en idé, alternativet till betalning är väl att jag erbjuder dem att skita i flyttstädningen. Den planen kan då slå bakut om det var tidernas alkis som bodde där innan men vafan de kan det vara värt.

Tåget har jag spanat på en tid och det lutar väl åt att det blir den i en vecka. Någon primadonna vad gäller boende är jag absolut inte, har tom tillbringat en februarinatt på en parkbänk i Malmö. I nyktert tillstånd bör även påpekas. Så att jag inte skulle klara av Tåget när jag är aprak är nog inte troligt.
Haha, jag ska kräva ersättning från AFB i efterhand
Citera
2007-07-19, 01:37
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandbaerg
Funkar den bra för dig? Jag vet att jag testade den när den var ny och de gjorde "reklam" för den i buss-kurerna. Då funkade den verkligen inte, den kunde ligga fler timmar efter och ibland till och med långt före, så jag gav upp den.

Men om den fungerar som den ska nuförtiden, ska jag nog ge den sidan en chans

Ja, den funkar alldeles utmärkt, när man väl lärt sig att komma runt vissa dumheter. T.ex. är sökrutan ganska osmart. Hållplatsen "Tekn högskolan" kan man inte ange som "tekniska" och inte heller som "tek hög", för då hittar systemet inte rätt. Samma sak med "univ sjukhuset". Det bästa är att först kolla in koderna på de vanliga webbsidorna (dvs kartan som du länkade till) och sedan föra över koderna till sin wap-URL. Har man väl bara EN gång satt sig ner någon halvtimme och letat koder för att sedan spara som direktbokmärke i mobilen går det sedan på 3 sekunder att få just sina avgångar på mobilen!

En sak som man tyvärr inte kommer runt med att leta koder är att det bara är stadsbussarna som är med. Dvs buss 166 längs "Lundalänken" saknas.

(Jag åker dock i princip bara buss mellan december och mars + vid ösregn, så jag har inte använt tjänsten så mycket de senaste månaderna, så jag vet inte om det varit driftproblem. Förra veckan gjorde jag dock något försök, och då funkade allt jättebra.)
Citera
2007-07-19, 01:46
Medlem
Citat:
Ja, den funkar alldeles utmärkt, när man väl lärt sig att komma runt vissa dumheter. T.ex. är sökrutan ganska osmart. Hållplatsen "Tekn högskolan" kan man inte ange som "tekniska" och inte heller som "tek hög", för då hittar systemet inte rätt. Samma sak med "univ sjukhuset". Det bästa är att först kolla in koderna på de vanliga webbsidorna (dvs kartan som du länkade till) och sedan föra över koderna till sin wap-URL. Har man väl bara EN gång satt sig ner någon halvtimme och letat koder för att sedan spara som direktbokmärke i mobilen går det sedan på 3 sekunder att få just sina avgångar på mobilen!

En sak som man tyvärr inte kommer runt med att leta koder är att det bara är stadsbussarna som är med. Dvs buss 166 längs "Lundalänken" saknas.

(Jag åker dock i princip bara buss mellan december och mars + vid ösregn, så jag har inte använt tjänsten så mycket de senaste månaderna, så jag vet inte om det varit driftproblem. Förra veckan gjorde jag dock något försök, och då funkade allt jättebra.)
Okej, men det där låter kanon! Blir till att lägga in den på nytt

Jag har inte använt (eller rättare sagt försökt använda) tjänsten på över ett år, eller snarare vintern för ca. 1,5 år sedan, hade den sparad som bokmärke i min gamla mobil. Har försökt att memorera avgångstiderna istället - det gick sådär

Men nu blir det till att leta koder och fixa bokmärken

Edit: Jag har bestämt för mig att jag läste i Metro för någon månad sedan att Skånetrafiken skulle göra en mobil-variant av deras hemsida, där man kunde hitta i princip alla avgångar med buss/tåg i Skåne. Det fanns dock en hake (som jag inte minns) som gjorde att jag inte ville registrera mig... Ska kolla upp det där...

Edit2: Det var detta jag menade: http://www.skanetrafiken.se/template...epslanguage=SV

Det finns som sagt någon hake med det hela som jag inte gillade, men jag kan inte minnas vad det var :S

+ http://www.skanetrafiken.se/template...epslanguage=SV

Där kan man tydligen få regionbussarnas tidtabell (då även 166:an) skickad till sig via sms.
Citera
2007-07-19, 12:37
Medlem
Grim_Reapers avatar
Bor själv i en 13-korridor på Delphi och tycker hittills det har varit bra spridning på olika sorters studenter (bara två-tre teknologer). Av nån anledning verkar dock teknologer flockas till de stora (20+ personer) korridorerna på Delphi.
Citera
2007-07-19, 13:52
Medlem
87oseknds avatar
Nog gött att jag hamnade efter alla andra i kön bara för att jag blev antagen förra hösten men tackade nej. Har fan inte satt min fot i Lund och trots detta är jag inte lika novisch som alla andra...trötta mig!

Citera
2007-07-19, 18:57
Medlem
BushwickBills avatar
Lite ny statistik: Det är ungefär 1100 sökande på 540 lägenheter.
Citera
2007-07-19, 21:22
Medlem
87oseknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Lite ny statistik: Det är ungefär 1100 sökande på 540 lägenheter.

Och hur många av dessa har novisch-status?
Citera
2007-07-19, 23:00
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87oseknd
Och hur många av dessa har novisch-status?

Alla 1100 har novischstatus.
Citera
2007-07-19, 23:08
Medlem
Distorteds avatar
Följdfråga: Vet du om alla dessa 1100 anmälde sig under den första perioden (utlottningsperioden)? Eller var siffran lägre då?
Citera
2007-07-19, 23:14
Medlem
87oseknds avatar
dammit! där rök chansen till lägenhet. Hur vill de att man ska kunna plugga om man inte får bostad?
Citera
2007-07-20, 00:33
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distorted
Följdfråga: Vet du om alla dessa 1100 anmälde sig under den första perioden (utlottningsperioden)? Eller var siffran lägre då?

Siffran jag nämner är de som anmälde sig mellan 11-15 juli, dvs de som har novischstatus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in