Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Ja, den funkar alldeles utmärkt, när man väl lärt sig att komma runt vissa dumheter. T.ex. är sökrutan ganska osmart. Hållplatsen "Tekn högskolan" kan man inte ange som "tekniska" och inte heller som "tek hög", för då hittar systemet inte rätt. Samma sak med "univ sjukhuset". Det bästa är att först kolla in koderna på de vanliga webbsidorna (dvs kartan som du länkade till) och sedan föra över koderna till sin wap-URL. Har man väl bara EN gång satt sig ner någon halvtimme och letat koder för att sedan spara som direktbokmärke i mobilen går det sedan på 3 sekunder att få just sina avgångar på mobilen!
En sak som man tyvärr inte kommer runt med att leta koder är att det bara är stadsbussarna som är med. Dvs buss 166 längs "Lundalänken" saknas.
(Jag åker dock i princip bara buss mellan december och mars + vid ösregn, så jag har inte använt tjänsten så mycket de senaste månaderna, så jag vet inte om det varit driftproblem. Förra veckan gjorde jag dock något försök, och då funkade allt jättebra.)
Okej, men det där låter kanon! Blir till att lägga in den på nytt
Jag har inte använt (eller rättare sagt försökt använda) tjänsten på över ett år, eller snarare vintern för ca. 1,5 år sedan, hade den sparad som bokmärke i min gamla mobil. Har försökt att memorera avgångstiderna istället - det gick sådär
Men nu blir det till att leta koder och fixa bokmärken
Edit: Jag har bestämt för mig att jag läste i Metro för någon månad sedan att Skånetrafiken skulle göra en mobil-variant av deras hemsida, där man kunde hitta i princip alla avgångar med buss/tåg i Skåne. Det fanns dock en hake (som jag inte minns) som gjorde att jag inte ville registrera mig... Ska kolla upp det där...
Edit2: Det var detta jag menade:
http://www.skanetrafiken.se/template...epslanguage=SV
Det finns som sagt någon hake med det hela som jag inte gillade, men jag kan inte minnas vad det var :S
+
http://www.skanetrafiken.se/template...epslanguage=SV
Där kan man tydligen få regionbussarnas tidtabell (då även 166:an) skickad till sig via sms.