2010-07-25, 02:33
Medlem
Tjocko-Smockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Måste bara dubbelkolla så jag inte är ute och cyklar: jag tappar inte min köplats om jag hyr ett rum av en polare i hans AFB-lägenhet, va?
AFB har en jättebra telefonservice som nås på 046-19 15 00. Dom vet allt. Ja. Om AFB då.
Citera
2010-07-25, 02:34
Medlem
Tjocko-Smockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Är det ens lagligt enligt AFBs reglemente?
Ja, men man måste ha fått det godkänt av AFB i förväg, och då krävs det lite omständgheter, t.x. utlandsstudier. Eller så gör man det svart.
Citera
2010-07-25, 02:58
Citat:
Måste bara dubbelkolla så jag inte är ute och cyklar: jag tappar inte min köplats om jag hyr ett rum av en polare i hans AFB-lägenhet, va?

Är det ej tillåtet att ha inneboende? Nu vet jag inte hur stor lägenhet din kompis har men säg att det är en tvåa eller trea så kan ni väl inte göra något fel ifall du sover på hans soffa tills du hittar något eget? Behöver väl inte ens nämna att han får pengar av dig för besväret? Men är det så att han har ett korridorsrum och skall iväg på utlandsstudier så kanske det är bäst att höra med AFB i förväg (är nog även bäst att höra med dem även ifall man bara skall vara inneboende i en tvåa/trea).
Citera
2010-07-25, 08:13
Medlem
Promotions avatar
Citat:

Som jag förstår det så är de väldigt strikta vad gäller andrahandsuthyrning. Det sagt så antar jag att du pratar om inneboende - i vilket fall AFB ska skita i hur många som bor i lägenheten, de har ingen rätt att reglera inneboende eller ej.

http://www.hyresgastforeningen.se/Fr...nneboende.aspx
Citera
2010-07-25, 12:04
Medlem
På några få timmar blev min placering 1/1 till 73/95 Det känns ganska hopplöst ut med boende i höst.
Citera
2010-07-25, 12:10
Medlem
klasklätters avatar
Kan man se någonstans på AFB om man kryssat i att man betalt kåravgift etc? Jag betalade direkt när jag fick veta att jag var antagen, men kan inte se det. Jag vill inte bli av med mitt ködatum, behöver det till nästa år..
Citera
2010-07-25, 12:17
Medlem
Alltså, är det inte meningen att man ska få kontraktet i mailen efter att bokningstiden gått ut? Nu börjar jag få lite ångest här...Ska tilläggas att jag inte heller fick något mail angående min köplats!
Bör jag ringa AFB?
Citera
2010-07-25, 12:25
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miljardmord
Alltså, är det inte meningen att man ska få kontraktet i mailen efter att bokningstiden gått ut? Nu börjar jag få lite ångest här...Ska tilläggas att jag inte heller fick något mail angående min köplats!
Bör jag ringa AFB?

Det brukar dröja lite innan man far besked, sa jag tror inte du behöver oroa dig. Om jag vore du skulle jag dock ringa AFB:s kundservice bara för att vara pa säkra sidan; du förlorar ju inget pa att ringa.
Citera
2010-07-25, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Det brukar dröja lite innan man far besked, sa jag tror inte du behöver oroa dig. Om jag vore du skulle jag dock ringa AFB:s kundservice bara för att vara pa säkra sidan; du förlorar ju inget pa att ringa.

Ska väl också tilläggas att jag inte insåg att man var tvungen att vara medlam på studentlund förrän nu, betalade precis avgiften. Det kan inte vara därför jag inte fått något?
Citera
2010-07-25, 12:55
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miljardmord
Ska väl också tilläggas att jag inte insåg att man var tvungen att vara medlam på studentlund förrän nu, betalade precis avgiften. Det kan inte vara därför jag inte fått något?

Tror det bara är att vänta. Som sagt, om jag vore du skulle jag ringt kundtjänsten.
Citera
2010-07-25, 12:59
Medlem
Artygs avatar
Jag önskar er alla som sökt lägenhet ett stort lycka till.
Ni kan behöva det.
Citera
2010-07-25, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Tror det bara är att vänta. Som sagt, om jag vore du skulle jag ringt kundtjänsten.

Det ska jag, tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in