Måste bara dubbelkolla så jag inte är ute och cyklar: jag tappar inte min köplats om jag hyr ett rum av en polare i hans AFB-lägenhet, va?
Är det ej tillåtet att ha inneboende? Nu vet jag inte hur stor lägenhet din kompis har men säg att det är en tvåa eller trea så kan ni väl inte göra något fel ifall du sover på hans soffa tills du hittar något eget? Behöver väl inte ens nämna att han får pengar av dig för besväret? Men är det så att han har ett korridorsrum och skall iväg på utlandsstudier så kanske det är bäst att höra med AFB i förväg (är nog även bäst att höra med dem även ifall man bara skall vara inneboende i en tvåa/trea).
Måste bara dubbelkolla så jag inte är ute och cyklar: jag tappar inte min köplats om jag hyr ett rum av en polare i hans AFB-lägenhet, va?
Som jag förstår det så är de väldigt strikta vad gäller andrahandsuthyrning. Det sagt så antar jag att du pratar om inneboende - i vilket fall AFB ska skita i hur många som bor i lägenheten, de har ingen rätt att reglera inneboende eller ej.
Kan man se någonstans på AFB om man kryssat i att man betalt kåravgift etc? Jag betalade direkt när jag fick veta att jag var antagen, men kan inte se det. Jag vill inte bli av med mitt ködatum, behöver det till nästa år..
Alltså, är det inte meningen att man ska få kontraktet i mailen efter att bokningstiden gått ut? Nu börjar jag få lite ångest här...Ska tilläggas att jag inte heller fick något mail angående min köplats!
Bör jag ringa AFB?
Alltså, är det inte meningen att man ska få kontraktet i mailen efter att bokningstiden gått ut? Nu börjar jag få lite ångest här...Ska tilläggas att jag inte heller fick något mail angående min köplats!
Bör jag ringa AFB?
Det brukar dröja lite innan man far besked, sa jag tror inte du behöver oroa dig. Om jag vore du skulle jag dock ringa AFB:s kundservice bara för att vara pa säkra sidan; du förlorar ju inget pa att ringa.
Det brukar dröja lite innan man far besked, sa jag tror inte du behöver oroa dig. Om jag vore du skulle jag dock ringa AFB:s kundservice bara för att vara pa säkra sidan; du förlorar ju inget pa att ringa.
Ska väl också tilläggas att jag inte insåg att man var tvungen att vara medlam på studentlund förrän nu, betalade precis avgiften. Det kan inte vara därför jag inte fått något?
Ska väl också tilläggas att jag inte insåg att man var tvungen att vara medlam på studentlund förrän nu, betalade precis avgiften. Det kan inte vara därför jag inte fått något?
Tror det bara är att vänta. Som sagt, om jag vore du skulle jag ringt kundtjänsten.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!