2016-07-25, 12:24
Medlem
RobertusCaesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRoe
Det bor ju någon annan i rummet som du ev. kommer att få så det enda sättet att förhandla är att kontakta den tidigare hyresgästen och få den att flytta ut tidigare. Ett tips från mig är att redan nu se till att ha någonstans att bo från tredje helgen i augusti och framåt! Råd nr. 2 är att inte glömma att anmäla sig och betala för nollningen!

Fick ett rum nu i natt, lite oflyt jag hade att den tidigare hyresgästen verkar, av namnet att döma - vara afghan. Good luck att få kontakt med henne haha. Fan.

Jaja, tack för hjälpen! Får ju försöka stalka fram henne på något sätt..
Citera
2016-07-25, 12:47
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Vilka områden är bäst att bo på när man ska läsa på ekonomihögskolan? Lär nog få ett korridorrum

Har inte mycket till val när det kommer till AFB. Men om jag får någon valmöjlighet så är det ju skönt att ha lite koll.

Sparta ligger precis bredvid. Ett litet område med korridorer.
Citera
2016-07-25, 17:47
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertusCaesar
Fick ett rum nu i natt, lite oflyt jag hade att den tidigare hyresgästen verkar, av namnet att döma - vara afghan. Good luck att få kontakt med henne haha. Fan.

Jaja, tack för hjälpen! Får ju försöka stalka fram henne på något sätt..

Du ska vara glad att du ens fick ett rum. Många av dina kursare kommer att bo svart i andra hand till ockerhyror tills dess att de hittar något vettigt ställe att bo på!
Citera
2016-07-25, 17:57
Medlem
RobertusCaesars avatar
Citat:
Du ska vara glad att du ens fick ett rum. Många av dina kursare kommer att bo svart i andra hand till ockerhyror tills dess att de hittar något vettigt ställe att bo på!

Hehe, jag är inte lika bitter nu. Tog kontakt med hyresgästen i rummet bredvid som visade sig vara en riktig heting ett år äldre än mig. Nu var jag glad igen

Nu kan jag vara lite äcklig och kanske ta in ett gäng på 3-4 pers som får sova på golvet för 5000kr månaden, då lsipper jag ta bidrag. Affärsidé?
Citera
2016-07-26, 11:32
Medlem
Flyttade in på MHK för drygt ett halvår sen. Plötsligt får man massor av mail att olika korridorsrum blivit lediga. Bör man inte vara borttagen från den där kön om man redan bor där? Tillskillnad mot AFB kan man ju bara stå i kö till lägenheterna?
Citera
2016-07-26, 14:01
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:
Hehe, jag är inte lika bitter nu. Tog kontakt med hyresgästen i rummet bredvid som visade sig vara en riktig heting ett år äldre än mig. Nu var jag glad igen

Nu kan jag vara lite äcklig och kanske ta in ett gäng på 3-4 pers som får sova på golvet för 5000kr månaden, då lsipper jag ta bidrag. Affärsidé?

Vidrigt
Citera
2016-07-26, 14:18
Medlem
RobertusCaesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Vidrigt

Jag skämtade givetvis. Något jag kan göra nu när jag har bostad klar Sorry for er andra, förstår hur det känns. Rip.
Citera
2016-07-26, 19:19
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onsmoar
Flyttade in på MHK för drygt ett halvår sen. Plötsligt får man massor av mail att olika korridorsrum blivit lediga. Bör man inte vara borttagen från den där kön om man redan bor där? Tillskillnad mot AFB kan man ju bara stå i kö till lägenheterna?

Givetvis så är det en kö till korridorsrummen på MHK, trodde du att de lottade ut eller gav bort rummen på måfå? Det krävs dessutom betydligt längre kötid för att få ett rum via MHK jämfört med AFB.
Senast redigerad av JohnRoe 2016-07-26 kl. 20:19.
Citera
2016-07-26, 20:31
Medlem
RobertusCaesars avatar
Folk brukar klaga på studenter från utlandet i många av de här trådarna. Hade jag otur som fick 5st av 12 i min korridor? (2st eventuella hippies också)

Och nu kan jag väl ställa mig i kö direkt igen, avtalet är signerat över internet, fick sms bekräftelse om det, så nu är det bara o köa sig igen utan att något konstigt sker?
Citera
2016-07-26, 20:58
Medlem
mrmints avatar
Citat:
[...] Och nu kan jag väl ställa mig i kö direkt igen, avtalet är signerat över internet, fick sms bekräftelse om det, så nu är det bara o köa sig igen utan att något konstigt sker?

Ja.

Jag fick min lägenhet i början av förra veckan som novisch. Därefter ställde jag mig i den ordinarie kön, alltså samma dag som hyresavtalet blev signerat av båda parter.
Citera
2016-07-26, 21:10
Medlem
Citat:
Givetvis så är det en kö till korridorsrummen på MHK, trodde du att de lottade ut eller gav bort rummen på måfå? Det krävs dessutom betydligt längre kötid för att få ett rum via MHK jämfört med AFB.
Jag menar att jag bor på ett korridorsrum på MHK och trots detta börjat få massa mail om att korridorsrum blivit lediga. Nu när jag testade alldeles nyss kan jag inte heller logga in på kö-sidan. Så jag måste ha blivit bortagen från kön till korridorsrum men får ändå dess mail? Min vanliga profil "för boende" på MHK funkar som vanligt.
Citera
2016-07-26, 21:11
Medlem
RobertusCaesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmint
Ja.

Jag fick min lägenhet i början av förra veckan som novisch. Därefter ställde jag mig i den ordinarie kön, alltså samma dag som hyresavtalet blev signerat av båda parter.

Ok! Tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in