Citat:
Ursprungligen postat av nattraeven
Men det betyder att jag måsta finna någonstans att bo dom första 2-3 månaderna, för att sen potentiellt bli erbjuden att bo på nationen. Då har jag ju redan någonstans att bo så då känns det lite onödigt?
Nja, jag vet jag inte. Har du inte tur med AFBs novischlotteri så tenderar de alternativ som erbjuds för de första månaderna inte att vara speciellt tilltalande. Det är inte överdrivet spännande att bo inneboende hos någon gammal dam eller liknande när man är ny student i Lund. Disk-och städrutiner samt ljudnivå brukar vara vanliga konflikter. Det krävs inte många sena nationsnätter eller odiskade smörknivar för att bli ovän när man har så olika livssituationer. Ingen jag kände under min tid i Lund stannade kvar en minut längre än de behövde på de nödboenden de vaskat fram under de första veckorna.
Det finns förstås de som har tur och lyckas med att hitta en delad, billig och icke-lyhörd lägenhet med likasinnade och trivs jättebra, men de kan räknas på ena handen. Av nationskorridorerna har jag hört gott om alla utom Malmö.