• 2
  • 3
2007-06-16, 14:54
Medlem
NiV3Rts avatar
Jag r sugen som fan. Fr nog bli en sn
Citera
2007-06-16, 20:21
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilere
Ehm....
Processorn byttes, Grafikkortet byttes samt skrmens bakbelysning byttes.
MBP uppgraderingen var ganska STOR fr MBP men du kan skratta t Macbook uppgraderingen.

Jo jag vet det men ingen av dessa uppgraderingar e ju inget att hpnas ver, det enda jag tycker e bra gjort i uppgraderingen r grafikkort bytet
Citera
2007-06-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Jo jag vet det men ingen av dessa uppgraderingar e ju inget att hpnas ver, det enda jag tycker e bra gjort i uppgraderingen r grafikkort bytet
Vet du vad Santa Rosa r?
Citera
2007-06-16, 23:09
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Vet du vad Santa Rosa r?

Det r la centrinos nya frbttrade cpu mekk?
Citera
2007-06-16, 23:53
Medlem
Citat:
Det r la centrinos nya frbttrade cpu mekk?
som effekterar..... you are almost there....
S MBP uppgraderingarna var ganska STORA.
Santa rosa, Dx 10 kort, LED belysta skrmar, eventuella fabrikationsfel (hoppas jag)
Citera
2007-06-21, 16:32
Medlem
Det lutar starkt t att en bestllning skickas p den billigaste mbp:n ikvll.
Vissa funderingar finns dock kvar, r det ngon som har ngon aning om hur bra den fungerar till nyare spel. r det ddsdmt att ens tnka tanken p graw 2 och motsvarande?
Sen s r jag osker p vilken skrm som r "bst", kan frmodligen hlla mig borta fnster i ganska stor utstrckning men r glossy vrdels om man sitter p buss/tg med fnster brevid?

Ingen som ftt hem den och kan skriva en kort recension?
Citera
2007-06-21, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kantarellen
Det lutar starkt t att en bestllning skickas p den billigaste mbp:n ikvll.
Vissa funderingar finns dock kvar, r det ngon som har ngon aning om hur bra den fungerar till nyare spel. r det ddsdmt att ens tnka tanken p graw 2 och motsvarande?
Sen s r jag osker p vilken skrm som r "bst", kan frmodligen hlla mig borta fnster i ganska stor utstrckning men r glossy vrdels om man sitter p buss/tg med fnster brevid?

Ingen som ftt hem den och kan skriva en kort recension?
Spelar du p en Macbook Pro s snker du livet p den.
Allts spelar du GRAW 2 p en sn dator s sliter du ut den frstr du.
Man ska inte spela p brbara, det r inte lika ltt att byta ut delarna som det r p en stationr och en stationr har bttre luftflde med.
Citera
2007-06-21, 20:18
Medlem
Citat:
Spelar du p en Macbook Pro s snker du livet p den.
Allts spelar du GRAW 2 p en sn dator s sliter du ut den frstr du.
Man ska inte spela p brbara, det r inte lika ltt att byta ut delarna som det r p en stationr och en stationr har bttre luftflde med.

Jo jag r medveten om att sakerna slits ju mer dom belastas, men avancerad bild- och videoredigering r ju ocks krvande s dr slits ju datorn ocks.
Jag finner ingen mening att kpa en brbar som r 10ggr mer kraftfull n vad jag ngonsin kommer att behva bara fr att det sparar p delarna nr den inte behver jobba s hrt.
Sen om delarna slits spass hrt att prestandan halveras p ett halvr s r det en annan sak, dock s har jag aldrig hrt det.
Men det hr r ingen dator som jag hade tnkt ha livet ut och behlla i "mint condition" i 15 r utan jag r i dagslget tvingad att ha en brbar.

Frgan kvarstr, kommer jag kunna spela nyare spel p den billigaste mbp:n?
Citera
2007-06-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kantarellen
Jo jag r medveten om att sakerna slits ju mer dom belastas, men avancerad bild- och videoredigering r ju ocks krvande s dr slits ju datorn ocks.
Jag finner ingen mening att kpa en brbar som r 10ggr mer kraftfull n vad jag ngonsin kommer att behva bara fr att det sparar p delarna nr den inte behver jobba s hrt.
Sen om delarna slits spass hrt att prestandan halveras p ett halvr s r det en annan sak, dock s har jag aldrig hrt det.
Men det hr r ingen dator som jag hade tnkt ha livet ut och behlla i "mint condition" i 15 r utan jag r i dagslget tvingad att ha en brbar.

Frgan kvarstr, kommer jag kunna spela nyare spel p den billigaste mbp:n?
Ja det kommer du, den r Dx 10 supportet om, s du kommer klara av att spela Crysis p relativ medel/lg instllingar.

HOWEVER, det r mer n DUMT att betala s mycket fr att slita ut datorn.
Har du testat att spela p andra brbara eller snackat med andra som spelar p sina brbara, jag talar inte om RAM krvande spel utan tunga spel som BELASTAR GPU?
Spel som WoW kan du lira hur mycket som helst fr den belastar inte GPU:en utan hade du tnkt GRAW d kommer den belasta CPU och GPU otroligt mycke (fysiken) att dessa sedan gr i hgvarv fr att inte ha NGOT luftflde pajjar ju bara skiten.
Tnk efter, hur varm tror du en macbook pro blir i vanlig anvnda som surfa och email o flashkollade?
Sen att den ligger p ett bord gr inte saken bttre ingen luft alls, blir otroligt varmt.
Citera
2007-06-22, 00:57
Medlem
slrslrs avatar
men herregud, det knns som om att en macbook pro blir utsliten direkt och kommer kollapsa efter 1 r bara fr att man lirar lite tunga spel p den.

Okey att prestandan brkas mycket nr man spelar och komponenterna slits ut men det mste nd finnas en viss kvalite och att en mbp borde iaf hlla i minst 2 r oberoende p hur man anvnder den.... eller?
Citera
2007-06-22, 01:56
Medlem
Citat:
men herregud, det knns som om att en macbook pro blir utsliten direkt och kommer kollapsa efter 1 r bara fr att man lirar lite tunga spel p den.

Okey att prestandan brkas mycket nr man spelar och komponenterna slits ut men det mste nd finnas en viss kvalite och att en mbp borde iaf hlla i minst 2 r oberoende p hur man anvnder den.... eller?
Har inget med att det r en mac att gra utan att spela GPU krvande spel p en brbar r som att be om PROBLEM, och det kommer du f.
Citera
2007-06-22, 10:34
Medlem
SNIFF2s avatar
Hmm frsta gngen jag ngonsin hrt talas om datorslitage. Jag var en liten gamer i min ungdom, ls 10-12 r , och spelade ofta p mina frldrars brbara datorer eftersom att de var nya och byttes ut med tv rs mellanrum, s fick man det senaste i brbar grafikvg.

Datorerna blev ju sjlvklart varma, men det lstes med att man placerade datorn p en liten trbit s luften kunde strmma under datorn. Men jag mrkte inte av ngot slitage, har fortfarande en av de dr brbara kvar och den flyter p hur bra som helst i frhllande till sin konfiguration. Nu skummade jag bara igenom de senaste inlggen men r det ngon som faktiskt har bevis p att datorn har blivit smre med marginal?

//SNIFF

Min stationra dator som jag har nu har jag haft sedan 2000 och den flyter p hur bra som helst i frhllande till sin konfiguration.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in