Citat:
Ursprungligen postat av kantarellen
Jo jag r medveten om att sakerna slits ju mer dom belastas, men avancerad bild- och videoredigering r ju ocks krvande s dr slits ju datorn ocks.
Jag finner ingen mening att kpa en brbar som r 10ggr mer kraftfull n vad jag ngonsin kommer att behva bara fr att det sparar p delarna nr den inte behver jobba s hrt.
Sen om delarna slits spass hrt att prestandan halveras p ett halvr s r det en annan sak, dock s har jag aldrig hrt det.
Men det hr r ingen dator som jag hade tnkt ha livet ut och behlla i "mint condition" i 15 r utan jag r i dagslget tvingad att ha en brbar.
Frgan kvarstr, kommer jag kunna spela nyare spel p den billigaste mbp:n?
Ja det kommer du, den r Dx 10 supportet om, s du kommer klara av att spela Crysis p relativ medel/lg instllingar.
HOWEVER, det r mer n DUMT att betala s mycket fr att slita ut datorn.
Har du testat att spela p andra brbara eller snackat med andra som spelar p sina brbara, jag talar inte om RAM krvande spel utan tunga spel som BELASTAR GPU?
Spel som WoW kan du lira hur mycket som helst fr den belastar inte GPU:en utan hade du tnkt GRAW d kommer den belasta CPU och GPU otroligt mycke (fysiken) att dessa sedan gr i hgvarv fr att inte ha NGOT luftflde pajjar ju bara skiten.
Tnk efter, hur varm tror du en macbook pro blir i vanlig anvnda som surfa och email o flashkollade?
Sen att den ligger p ett bord gr inte saken bttre ingen luft alls, blir otroligt varmt.