2007-06-12, 16:08
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Koks
Gr och funderar p att kpa en MBP nu men r fortfarande lite tveksam. Kommer det inga uppdateringar i samband med leopard? r det ltt att tanka och installera leopard nr det vl kommer?

Annars r det ju bara att kpa fr $129...
Citera
2007-06-14, 00:25
Medlem
Unicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilere
Kp inte snt skrp, fr dyrt fr att kpas.
Fan att ni ger apple skl att slja deras OVERPRICED datorer... ni blir rvknullade.
zepto.se

Jmfra de dr plastbitarna med MBP r ju som att jmfra en Kia med en MB. Frvrigt skulle du kunna utveckla ditt resonemang om overpriced och komma fram till att det r inte dyrare n vad motsvarande PC skulle kosta.

On topic s r det mycket troligt att det r dags att uppdatera till en MBP av senaste snitt nu under sommaren. Lter dock lite orovckande det dr med skrmen, kanske ett skl att vnta.
Citera
2007-06-14, 08:45
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilere
Kp inte snt skrp, fr dyrt fr att kpas.
Fan att ni ger apple skl att slja deras OVERPRICED datorer... ni blir rvknullade.
zepto.se

Mogen kommentar...

Citat:
Ursprungligen postat av Unicum
On topic s r det mycket troligt att det r dags att uppdatera till en MBP av senaste snitt nu under sommaren. Lter dock lite orovckande det dr med skrmen, kanske ett skl att vnta.

Det har kommit en ny recension som sger att det inte r ngot fel p skrmen... Nu terstr bara att se det med egna gon, dvs ka till nrmaste terfrsljare med nuvarande MBP och jmfra... Skall freta mig det inom de nrmaste dagarna.

//SNIFF
Citera
2007-06-14, 18:01
Medlem
Kapten Kokss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNIFF2
Annars r det ju bara att kpa fr $129...

Annars kan vl du bara besvara min frgestllning...
Citera
2007-06-14, 19:52
Medlem
skinner5000s avatar
Nu r det slutsnackat om Zepto, trden handlar om den nya MacBook pro och inte Zepto. Ett till inlgg som fr anses OT och det blir tillsgelse.

Jag raderade ven ett antal OT inlgg och Cilere fr en tillsgelse.

/
Moderator
Citera
2007-06-15, 01:17
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Gr och funderar p att kpa en MBP nu men r fortfarande lite tveksam. Kommer det inga uppdateringar i samband med leopard? r det ltt att tanka och installera leopard nr det vl kommer?

Jag vet inte hur det kommer vara om du tankar ner leopard och skall installera det. Sjlv kommer jag kpa det fr ynkliga 900kr och det kommer frmodligen vara busenkelt att installera.

Precis s enkelt det r som att ominstallera OS X, du bara matar in skivan o trycker p ngra knappar. Skitltt!
Citera
2007-06-15, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Jag vet inte hur det kommer vara om du tankar ner leopard och skall installera det. Sjlv kommer jag kpa det fr ynkliga 900kr och det kommer frmodligen vara busenkelt att installera.

Precis s enkelt det r som att ominstallera OS X, du bara matar in skivan o trycker p ngra knappar. Skitltt!
600 kronor med Studentrabatt...
Citera
2007-06-15, 17:05
Medlem
Kapten Kokss avatar
Citat:

Hmm... Ja vid nrmare eftertanke s kper jag det nog. r inte van vid att ha ln istllet fr studiebidrag

Men annars s tror ni inte p ngra uppgraderingar av MBP innan och i samband med lanseringen av leopard?
Citera
2007-06-15, 20:28
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Hmm... Ja vid nrmare eftertanke s kper jag det nog. r inte van vid att ha ln istllet fr studiebidrag

Men annars s tror ni inte p ngra uppgraderingar av MBP innan och i samband med lanseringen av leopard?

ASs det har ju kommit uppgraderingar p bde macbooks och macbook pro nu denna mnaden och jag r itne alls imponerad av dem. macbook uppgraderingen r vldigt klen enligt mig. macbook pro uppgraderingen r iaf lite bttre d det r ett nyare grafikkort p en av modellerna men annars e de inte s mycket mer.

Har du rd med en macbook pro nu s tycker jag att du ska ta o sl till och sedan kpa leopard.
Citera
2007-06-15, 20:34
Medlem
Citat:
ASs det har ju kommit uppgraderingar p bde macbooks och macbook pro nu denna mnaden och jag r itne alls imponerad av dem. macbook uppgraderingen r vldigt klen enligt mig. macbook pro uppgraderingen r iaf lite bttre d det r ett nyare grafikkort p en av modellerna men annars e de inte s mycket mer.

Har du rd med en macbook pro nu s tycker jag att du ska ta o sl till och sedan kpa leopard.
Ehm....
Processorn byttes, Grafikkortet byttes samt skrmens bakbelysning byttes.
MBP uppgraderingen var ganska STOR fr MBP men du kan skratta t Macbook uppgraderingen.
Citera
2007-06-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SNIFF2
Min far har en MBP Core Duo och den har lite lite batteri samt airporten p den har smst tckning ever.
Nu vet jag inte hur tckningen r p den modellen, men MBP:n fick ju nytt wlan-kort redan i och med uppdateringen till Core 2 Duo. Jag har haft min C2D 15.4" sedan november och jag har aldrig upplevt att den skulle vara s dlig som du sger. Den kanske r marginellt smre n genomsnittet, men jag har aldrig gjort ngra direkta jmfrelser och det r inget jag nnsin mrkt av under daglig anvndning.

Det r svrare att designa en antenn som fungerar bra nr datorns chassi r i aluminium istllet fr plast. Jag hade en Powerbook 12" av sista generationen tidigare och d hnde det ofta att jag inte ens hittade ngot ntverk p platser dr folk med "plastdatorer" hade hur bra mottagning som helst.
Citera
2007-06-16, 13:39
Medlem
Kapten Kokss avatar
Citat:

Det jag r rdd fr r allts en uppgradering i samband med leopard men jag tror att jag slr till inom en vecka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in