Citat:
Ursprungligen postat av kantarellen
Jo jag är medveten om att sakerna slits ju mer dom belastas, men avancerad bild- och videoredigering är ju också krävande så där slits ju datorn också.
Jag finner ingen mening att köpa en bärbar som är 10ggr mer kraftfull än vad jag någonsin kommer att behöva bara för att det sparar på delarna när den inte behöver jobba så hårt.
Sen om delarna slits såpass hårt att prestandan halveras på ett halvår så är det en annan sak, dock så har jag aldrig hört det.
Men det här är ingen dator som jag hade tänkt ha livet ut och behålla i "mint condition" i 15 år utan jag är i dagsläget tvingad att ha en bärbar.
Frågan kvarstår, kommer jag kunna spela nyare spel på den billigaste mbp:n?
Ja det kommer du, den är Dx 10 supportet om, så du kommer klara av att spela Crysis på relativ medel/låg inställingar.
HOWEVER, det är mer än DUMT att betala så mycket för att slita ut datorn.
Har du testat att spela på andra bärbara eller snackat med andra som spelar på sina bärbara, jag talar inte om RAM krävande spel utan tunga spel som BELASTAR GPU?
Spel som WoW kan du lira hur mycket som helst för den belastar inte GPU:en utan hade du tänkt GRAW då kommer den belasta CPU och GPU otroligt mycke (fysiken) att dessa sedan går i högvarv för att inte ha NÅGOT luftflöde pajjar ju bara skiten.
Tänk efter, hur varm tror du en macbook pro blir i vanlig använda som surfa och email o flashkollade?
Sen att den ligger på ett bord gör inte saken bättre ingen luft alls, blir otroligt varmt.