Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2007-06-16, 14:54
Medlem
NiV3Rts avatar
Jag är sugen som fan. Får nog bli en sån
Citera
2007-06-16, 20:21
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilere
Ehm....
Processorn byttes, Grafikkortet byttes samt skärmens bakbelysning byttes.
MBP uppgraderingen var ganska STOR för MBP men du kan skratta åt Macbook uppgraderingen.

Jo jag vet det men ingen av dessa uppgraderingar e ju inget att häpnas över, det enda jag tycker e bra gjort i uppgraderingen är grafikkort bytet
Citera
2007-06-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Jo jag vet det men ingen av dessa uppgraderingar e ju inget att häpnas över, det enda jag tycker e bra gjort i uppgraderingen är grafikkort bytet
Vet du vad Santa Rosa är?
Citera
2007-06-16, 23:09
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Vet du vad Santa Rosa är?

Det är la centrinos nya förbättrade cpu mekk?
Citera
2007-06-16, 23:53
Medlem
Citat:
Det är la centrinos nya förbättrade cpu mekk?
som effekterar..... you are almost there....
Så MBP uppgraderingarna var ganska STORA.
Santa rosa, Dx 10 kort, LED belysta skärmar, eventuella fabrikationsfel (hoppas jag)
Citera
2007-06-21, 16:32
Medlem
Det lutar starkt åt att en beställning skickas på den billigaste mbp:n ikväll.
Vissa funderingar finns dock kvar, är det någon som har någon aning om hur bra den fungerar till nyare spel. Är det dödsdömt att ens tänka tanken på graw 2 och motsvarande?
Sen så är jag osäker på vilken skärm som är "bäst", kan förmodligen hålla mig borta fönster i ganska stor utsträckning men är glossy värdelös om man sitter på buss/tåg med fönster brevid?

Ingen som fått hem den och kan skriva en kort recension?
Citera
2007-06-21, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kantarellen
Det lutar starkt åt att en beställning skickas på den billigaste mbp:n ikväll.
Vissa funderingar finns dock kvar, är det någon som har någon aning om hur bra den fungerar till nyare spel. Är det dödsdömt att ens tänka tanken på graw 2 och motsvarande?
Sen så är jag osäker på vilken skärm som är "bäst", kan förmodligen hålla mig borta fönster i ganska stor utsträckning men är glossy värdelös om man sitter på buss/tåg med fönster brevid?

Ingen som fått hem den och kan skriva en kort recension?
Spelar du på en Macbook Pro så sänker du livet på den.
Alltså spelar du GRAW 2 på en sån dator så sliter du ut den förstår du.
Man ska inte spela på bärbara, det är inte lika lätt att byta ut delarna som det är på en stationär och en stationär har bättre luftflöde med.
Citera
2007-06-21, 20:18
Medlem
Citat:
Spelar du på en Macbook Pro så sänker du livet på den.
Alltså spelar du GRAW 2 på en sån dator så sliter du ut den förstår du.
Man ska inte spela på bärbara, det är inte lika lätt att byta ut delarna som det är på en stationär och en stationär har bättre luftflöde med.

Jo jag är medveten om att sakerna slits ju mer dom belastas, men avancerad bild- och videoredigering är ju också krävande så där slits ju datorn också.
Jag finner ingen mening att köpa en bärbar som är 10ggr mer kraftfull än vad jag någonsin kommer att behöva bara för att det sparar på delarna när den inte behöver jobba så hårt.
Sen om delarna slits såpass hårt att prestandan halveras på ett halvår så är det en annan sak, dock så har jag aldrig hört det.
Men det här är ingen dator som jag hade tänkt ha livet ut och behålla i "mint condition" i 15 år utan jag är i dagsläget tvingad att ha en bärbar.

Frågan kvarstår, kommer jag kunna spela nyare spel på den billigaste mbp:n?
Citera
2007-06-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kantarellen
Jo jag är medveten om att sakerna slits ju mer dom belastas, men avancerad bild- och videoredigering är ju också krävande så där slits ju datorn också.
Jag finner ingen mening att köpa en bärbar som är 10ggr mer kraftfull än vad jag någonsin kommer att behöva bara för att det sparar på delarna när den inte behöver jobba så hårt.
Sen om delarna slits såpass hårt att prestandan halveras på ett halvår så är det en annan sak, dock så har jag aldrig hört det.
Men det här är ingen dator som jag hade tänkt ha livet ut och behålla i "mint condition" i 15 år utan jag är i dagsläget tvingad att ha en bärbar.

Frågan kvarstår, kommer jag kunna spela nyare spel på den billigaste mbp:n?
Ja det kommer du, den är Dx 10 supportet om, så du kommer klara av att spela Crysis på relativ medel/låg inställingar.

HOWEVER, det är mer än DUMT att betala så mycket för att slita ut datorn.
Har du testat att spela på andra bärbara eller snackat med andra som spelar på sina bärbara, jag talar inte om RAM krävande spel utan tunga spel som BELASTAR GPU?
Spel som WoW kan du lira hur mycket som helst för den belastar inte GPU:en utan hade du tänkt GRAW då kommer den belasta CPU och GPU otroligt mycke (fysiken) att dessa sedan går i högvarv för att inte ha NÅGOT luftflöde pajjar ju bara skiten.
Tänk efter, hur varm tror du en macbook pro blir i vanlig använda som surfa och email o flashkollade?
Sen att den ligger på ett bord gör inte saken bättre ingen luft alls, blir otroligt varmt.
Citera
2007-06-22, 00:57
Medlem
slrslrs avatar
men herregud, det känns som om att en macbook pro blir utsliten direkt och kommer kollapsa efter 1 år bara för att man lirar lite tunga spel på den.

Okey att prestandan brkas mycket när man spelar och komponenterna slits ut men det måste ändå finnas en viss kvalite och att en mbp borde iaf hålla i minst 2 år oberoende på hur man använder den.... eller?
Citera
2007-06-22, 01:56
Medlem
Citat:
men herregud, det känns som om att en macbook pro blir utsliten direkt och kommer kollapsa efter 1 år bara för att man lirar lite tunga spel på den.

Okey att prestandan brkas mycket när man spelar och komponenterna slits ut men det måste ändå finnas en viss kvalite och att en mbp borde iaf hålla i minst 2 år oberoende på hur man använder den.... eller?
Har inget med att det är en mac att göra utan att spela GPU krävande spel på en bärbar är som att be om PROBLEM, och det kommer du få.
Citera
2007-06-22, 10:34
Medlem
SNIFF2s avatar
Hmm första gången jag någonsin hört talas om datorslitage. Jag var en liten gamer i min ungdom, läs 10-12 år , och spelade ofta på mina föräldrars bärbara datorer eftersom att de var nya och byttes ut med två års mellanrum, så fick man det senaste i bärbar grafikväg.

Datorerna blev ju självklart varma, men det löstes med att man placerade datorn på en liten träbit så luften kunde strömma under datorn. Men jag märkte inte av något slitage, har fortfarande en av de där bärbara kvar och den flyter på hur bra som helst i förhållande till sin konfiguration. Nu skummade jag bara igenom de senaste inläggen men är det någon som faktiskt har bevis på att datorn har blivit sämre med marginal?

//SNIFF

Min stationära dator som jag har nu har jag haft sedan 2000 och den flyter på hur bra som helst i förhållande till sin konfiguration.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in