Citat:
Det där med Klarna är normalt , djävla skitföretag, skickar oftast faktura fast du betalt genom kontoöverföring eller med kort.Känns som Tradera gått åt helsike.
Senaste köpen jag gjort har samtliga varit struliga.
Ett av köpen senast betalade jag med kort och fick ändå faktura av klarna.
ett par timmar av diskussioner klarna tradera och säljare och det är inte riktigt helt klart varför dom gör så ändå..
Hoppas inte jag ramlar in i någon loop där jag skall behöva ordna upp denna skit.
Nu senast köpte jag ett "tillbehör" till en ipad.
Kollade omdömen osv. först och dessa var ok, ett par negativa, men jag tänkte att något enstaka sånt kan det bli.
Betalade omgående via swish.
Inget dök upp på 10 dagar.
Kollade med säljaren, fick svar efter 2-3 dagar att det vart skickat dagen efter jag betalt.
Jag svarade igen att inget har kommit fram och jag sa att dom får gärna skicka en ny snarare än att betala tillbaka pengarna,
Fick ett surt svar med stora bokstäver att det inte var hennes fel utan postens och hon brukar faktiskt skicka nya varor om något händer.
Jag svarade igen och sa(med ironisk stora bokstäver på rätt ställen) att jag förstod att det inte är hennes fel vad posten gör, men att det är väldigt osannolikt att postpaket inte kommer fram.
10 dagar till går och inget händer.
Jag ringer nu då personen och frågar vad hon tänkt att göra, när hon fattar vem jag är säger hon att jag är tyken i mailet och får ett litet utbrott och slänger på luren.
Vad hade ni gjort i detta fallet?
Det handlar om ca 100:- så det är liksom principen.
Jag kollade med tradera, dom skiter i detta, "det är mellan mig och köparen"
Lämnar jag dåligt omdöme, får jag ett dåligt hämdomdöme.
Polisanmäla, antar att polisen skriver av ärendet innan jag ens lagt på luren.
Senaste köpen jag gjort har samtliga varit struliga.
Ett av köpen senast betalade jag med kort och fick ändå faktura av klarna.
ett par timmar av diskussioner klarna tradera och säljare och det är inte riktigt helt klart varför dom gör så ändå..
Hoppas inte jag ramlar in i någon loop där jag skall behöva ordna upp denna skit.
Nu senast köpte jag ett "tillbehör" till en ipad.
Kollade omdömen osv. först och dessa var ok, ett par negativa, men jag tänkte att något enstaka sånt kan det bli.
Betalade omgående via swish.
Inget dök upp på 10 dagar.
Kollade med säljaren, fick svar efter 2-3 dagar att det vart skickat dagen efter jag betalt.
Jag svarade igen att inget har kommit fram och jag sa att dom får gärna skicka en ny snarare än att betala tillbaka pengarna,
Fick ett surt svar med stora bokstäver att det inte var hennes fel utan postens och hon brukar faktiskt skicka nya varor om något händer.
Jag svarade igen och sa(med ironisk stora bokstäver på rätt ställen) att jag förstod att det inte är hennes fel vad posten gör, men att det är väldigt osannolikt att postpaket inte kommer fram.
10 dagar till går och inget händer.
Jag ringer nu då personen och frågar vad hon tänkt att göra, när hon fattar vem jag är säger hon att jag är tyken i mailet och får ett litet utbrott och slänger på luren.
Vad hade ni gjort i detta fallet?
Det handlar om ca 100:- så det är liksom principen.
Jag kollade med tradera, dom skiter i detta, "det är mellan mig och köparen"
Lämnar jag dåligt omdöme, får jag ett dåligt hämdomdöme.
Polisanmäla, antar att polisen skriver av ärendet innan jag ens lagt på luren.
En förklaring till att brev faktiskt försvinner är dels att postens sorteringsmaskiner river sönder dåligt förpackade försändelser, och att folk numera skiter i att skriva avsändare på kuverten. Och ja även om det procentuellt sätt är lite som försvinner så är det ändock étt stort antal / dag.