2011-07-01, 00:04
Medlem
slowmedowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walkman1337
Du kan ju prova. Eller så skickar du bara ett mail till säljaren.

Skickade ett meddelande med betalningen så man får väl hoppas att det funkar
Citera
2011-07-01, 00:25
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Jag köpte en grej via ebay från staterna och den fastnar i tullen som i sin tur säger att "det saknas uppgifter om dess värde" och att jag måste bifoga dessa. Jag vågar inte bluffa, utan skickar in de riktiga siffrorna och får sedan betala en ansenlig summa pengar i tull/skatt/import-avgift. När jag väl får kameran så ser jag att säljaren har skrivit ett betydligt lägre värde än vad som faktiskt var sant och att han skrivit "tillbaka från reparation".

Tullen (die Ministerium für Staatssicherheit) har alltså anat att det var något i gärningen och därför bad de mig om uppgifterna. Hade jag vetat om summan som stod på försändelsen så hade jag naturligtvis bluffat kontoutdraget och skickat in det.

Vi måste ha väldigt lite narkotika och vapen som smugglas in över gränserna eftersom tullen har resurser på att lägga ned massa jobb på att någon kanske angivit en något lägre summa på försändelsen.
Det var inte direkt en Yacht som jag hade köpt.
Citera
2011-07-01, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Jag köpte en grej via ebay från staterna och den fastnar i tullen som i sin tur säger att "det saknas uppgifter om dess värde" och att jag måste bifoga dessa. Jag vågar inte bluffa, utan skickar in de riktiga siffrorna och får sedan betala en ansenlig summa pengar i tull/skatt/import-avgift. När jag väl får kameran så ser jag att säljaren har skrivit ett betydligt lägre värde än vad som faktiskt var sant och att han skrivit "tillbaka från reparation".

Tullen (die Ministerium für Staatssicherheit) har alltså anat att det var något i gärningen och därför bad de mig om uppgifterna. Hade jag vetat om summan som stod på försändelsen så hade jag naturligtvis bluffat kontoutdraget och skickat in det.

Vi måste ha väldigt lite narkotika och vapen som smugglas in över gränserna eftersom tullen har resurser på att lägga ned massa jobb på att någon kanske angivit en något lägre summa på försändelsen.
Det var inte direkt en Yacht som jag hade köpt.

Mestadels går det, ibland inte.. Jag brukar beställa från US och senast åkte jag på 250:- i tull och momsavgifter.

Tullen kör stickprovsprincipen och kollar en bråkdel av alla paket. Haja hur många containers det kommer in varje dag! Enda sättet att hålla koll är hundarna som sniffar runt. Dom markerar direkt om det finns knarki..

.
Citera
2011-07-01, 18:43
Medlem
Hur mycket kostar det att ladda upp en auktion för att sedan avbryta den på tradera? gjorde så med lite för många
Citera
2011-07-01, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sconk
Finns det inget sätt att få varan att skickas från stället dit det skeppas och vidare till Sverige?

Många gånger kan du fråga säljaren om denne kan tänka sig att skicka till sverige. Några är det ok för, andra inte.

Ett annat alternativ är www.usamail1.com

Där köper du din egen postadress i usa. Samtliga försändelser skickas sedan vidare till angiven adress i t.ex. sverige eller dit du vill.

Finns konkurrenter till usamail1 om man letar lite.

Gick t.ex. att köpa ipads på detta sätt innan det kom till sverige.
Senast redigerad av Antrasi 2011-07-01 kl. 22:36.
Citera
2011-07-02, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antrasi
Många gånger kan du fråga säljaren om denne kan tänka sig att skicka till sverige. Några är det ok för, andra inte.

Där köper du din egen postadress i usa. Samtliga försändelser skickas sedan vidare till angiven adress i t.ex. sverige eller dit du vill.

Man ska beställa ganska mycket om det ska bära sig då det kostar en slant.

Det bästa är om man har en kompis där som kan vidarebefordra paketet. Men för billiga grejer är det tveksamt då frakten kostar lika mycket.

En kompis köpte en grej på E-bay för 22$ till mig. Inrikes frakt 7$ och sedan vidare till Sverige gick lös på sådär 20$ till. Tur att dollarn är billig nu.

Men för mig var det värt pengarna då grejen inte tillverkas mera och inte finns att få tag på här hemma.

.
Citera
2011-07-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antrasi

Ah, förväntade mig inte att få ett svar. Får bli en irriterande krabat och ställa frågan till försäljaren och om inte det går så ger jag detta en chans
Citera
2011-07-17, 21:17
Medlem
Prostreet32s avatar
Har en vara på tradera, med bud.
Men reservationspriset är inte uppnåt.

Kan man ta bort annonsen då?
Citera
2011-07-18, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prostreet32

Testa!

Då märker du om det går..

.
Citera
2011-07-18, 08:32
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prostreet32

Du får väl hursomhelst betala för den även fast du tar bort den. Sen är det väl så, om jag inte har helt fel, att du ändå inte behöver sälja varan om reservationspriset inte är uppnått...
Citera
2011-07-18, 10:49
Medlem
Tänkte buda på den här http://tinyurl.com/6k5f2vq kan det vara värt det? eller är det en kopia eller något annat skräp?
Citera
2011-07-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snap3
Tänkte buda på den här http://tinyurl.com/6k5f2vq kan det vara värt det? eller är det en kopia eller något annat skräp?

9 st Odd Molly på en gång , knappast något felköp,
Det fiins bara en chans att de är äkta och det är att människan har
egen affär och behöver penagr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in