2025-04-22, 01:31
Medlem
Tyck till om Tradera.
Skriv ett enkelt meddelande till dem att de ska ta bort det påtvingade köparskyddet.

Tradera är vedervärdiga kräk och blodsugande parasiter.
Citera
2025-04-25, 02:54
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ras-babyn
Tradera har noll koll. För själv använder jag Tradera som en ren annonssajt för att få ut det jag vill sälja, men gör alla affärer sedan vid sidan av, utanför Tradera. De ska inte få en krona av mig med alla deras avgifter.

Med två kunder har jag byggt upp en god kontakt, så vi har varandras mail-adresser och skriver till den vägen till varandra när jag har något av intresse att sälja. Både jag och dem är mycket lyckliga över att blåsa Tradera på detta sätt och utnyttja sajten för att få spridning på det vi säljer.
Snyggt jobbat. Jag hade en vara ute rätt nyligen. Snubben som kontaktade mig använde sitt riktiga för och efternamn, ett ganska ovanligt sådant så jag spårade upp honom på Facebook. Kontaktade honom där och tog bort annonsen från Tradera och sålde varan till samma pris som jag annonserat. Känns bra att snuva asen på provisionen...
Citera
2025-05-03, 12:47
Medlem
Ser säljaren om man köper med eller utan skydd?
Citera
2025-05-04, 01:33
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Hade köparskyddet varit obligatoriskt bara för säljarna som har få eller låga betyg hade det inte varit lika genomskinligt att det bara handlar om att kräma ur mer pengar från alla. Men Tradera har i alla fall fått till bra fraktavtal: 3 kg för 54 kr, 5 kg för 59 kr. Säljer man något utanför Tradera lär köparen få betala det han slipper i köparskydd genom den högre frakten istället, om varan inte kostar ett fyrsiffrigt belopp.
Citera
2025-05-13, 13:31
Medlem
Varför har Tradera FORTFARANDE ingen vettig meddelandefunktion? Alltså möjlighet att skicka meddelanden utan att göra det via en pågående auktion? Säljare utan något utlagt är bokstavligen omöjligt att skicka ett meddelande till
Citera
2025-05-15, 12:42
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Varför har Tradera FORTFARANDE ingen vettig meddelandefunktion? Alltså möjlighet att skicka meddelanden utan att göra det via en pågående auktion? Säljare utan något utlagt är bokstavligen omöjligt att skicka ett meddelande till

Är inte det uppenbart? Tradera har väl inget att vinna på att du köper något av mig som inte ligger ute. Har jag försökt att sälja något och inte blivit av med det, så vill Tradera naturligtvis att jag lägger ut objektet igen. De vill knappast medverka till att jag säljer det till någon utan auktion.
Citera
2025-05-15, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Är inte det uppenbart? Tradera har väl inget att vinna på att du köper något av mig som inte ligger ute. Har jag försökt att sälja något och inte blivit av med det, så vill Tradera naturligtvis att jag lägger ut objektet igen. De vill knappast medverka till att jag säljer det till någon utan auktion

Ebay har inte dött av att ha en normal meddelandefunktion i alla år
Citera
2025-05-23, 17:24
Medlem
Vad är det för tomtar som börjar tokbuda på Traderas auktioner redan under inledningsskedet? 😂 Kan ju knappast vara annat än riggade bud.
Citera
2025-05-25, 06:51
Medlem
730221s avatar
Varför syns min Facebook profilbild på mitt tradera konto? Hur får jag bort det?
Citera
2025-05-25, 11:37
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Vad är det för tomtar som börjar tokbuda på Traderas auktioner redan under inledningsskedet? 😂 Kan ju knappast vara annat än riggade bud.

Inget konstigt att göra så egentligen. Är högsta budet som avgörs och då spelar det ingen roll hur tidigt eller inte man la det vinnande budet
Citera
2025-05-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Inget konstigt att göra så egentligen. Är högsta budet som avgörs och då spelar det ingen roll hur tidigt eller inte man la det vinnande budet
Kruxet är ju att det triggar igång budgivning och pris rejält.

Att från början sitta och slänga iväg en massa spontanbud mot andra utan att ha ett maxtak angett är ju totalt intelligensbefriat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in