Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-28, 00:18
  #3601
Medlem
Mattis kniv är till salu
https://vimmerbytidning.se/nyheter/v...sjalv/r2d161xj
Citera
2024-04-04, 16:19
  #3602
Medlem
Gjorde en beställning på Ebay idag och behövde inte verifiera mitt kort med något slags BankID alls, är inte det väldigt märkligt? Är det inte lag på detta för alla köp inom EU som görs på nätet? Jag har inte haft kortet sparat sedan tidigare utan det var en beställning gjord som gäst.
Citera
2024-04-08, 23:21
  #3603
Medlem
Har lagt ett bud på tradera på en produkt som säljs av ett företag. Har dock ångrat mig men auktionen pågår i 10 dagar till och i det fall jag vinner den så gäller väl ångerrätten då säljaren är ett företag?

Måste jag betala för produkten i händelse av vunnen auktion eller kan jag nyttja ångerrätten direkt isåfall? Känns onödigt att betala, få produkten levererad och skicka tillbaka den för att sen bli återbetald.
Citera
2024-04-09, 18:48
  #3604
Medlem
Adelaides avatar
Ska du beställa från UK eller USA, köp inte från Ebay! Köp direkt från säljaren om det går. Ebay lägger alltid på moms vid checkout, men du får ändå betala moms i svenska tullen. Alltså får du betala dubbla moms. Svenska tullen bryr sig aldrig om att du redan betalat VAT.

Jag tänkte precis beställa en vara från Ebay.co.uk men tyckte att priset i checkouten var lite väl mycket. Så då gick jag in till säljarens egna websida och beställde där, och vipps blev det 200 kr billigare.
__________________
Senast redigerad av Adelaide 2024-04-09 kl. 18:56.
Citera
2024-04-09, 20:17
  #3605
Medlem
Hade beställt en vara från Ebay med beräknad leverans igår.
Varan kom igår så det är lungt.
Dock fick jag ett falskt leveransbesked idag:
Ditt paket kunde inte levereras den 8 april 2024.

Din försändelse kommer att försenas tills en ny tid har valts.

Gå hit för att boka din leverans till en annan tid.

http://www.*************

Spårningsnummer: 1922 3274
Orsak till förseningen: Ej tillgänglig.

Vi kommer att behandla ditt paketleverans omedelbart efter att det har schemalagts.


******* = tog bort weblänken.

Jäkligt skärmade.
Citera
2024-04-12, 14:27
  #3606
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Har lagt ett bud på tradera på en produkt som säljs av ett företag. Har dock ångrat mig men auktionen pågår i 10 dagar till och i det fall jag vinner den så gäller väl ångerrätten då säljaren är ett företag?

Måste jag betala för produkten i händelse av vunnen auktion eller kan jag nyttja ångerrätten direkt isåfall? Känns onödigt att betala, få produkten levererad och skicka tillbaka den för att sen bli återbetald.


första gången på Tradera eller??

Du skriver såklart till säljaren och ber att få köpet hävt, sen om du får negativt omdöme är ju såklart ditt fel för att du inte läst villkoren på Tradera.

Du har bara lagt ett bud på en auktion, så länge du inte lagt ett totalt vansinnigt överbud så kan du bli överbjuden.

Men som sagt vinner du så kontakta säljaren, chatta med tradera chatten, räkna med negativt omdöme...
Citera
2024-04-16, 09:13
  #3607
Medlem
Svar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
första gången på Tradera eller??

Du skriver såklart till säljaren och ber att få köpet hävt, sen om du får negativt omdöme är ju såklart ditt fel för att du inte läst villkoren på Tradera.

Du har bara lagt ett bud på en auktion, så länge du inte lagt ett totalt vansinnigt överbud så kan du bli överbjuden.

Men som sagt vinner du så kontakta säljaren, chatta med tradera chatten, räkna med negativt omdöme...

Svar ja, det är korrekt.

Jag läste inte villkoren innan, vilket var dumt. Samtidigt så har jag läst villkoren efter mitt bud och där står det klart och tydligt att man har ångerrätt när säljaren är ett företag, vilket det är i mitt fall. Så lite tur hade man ändå? Således är det väl bara att nyttja ångerrätten som är lagskyddad och det blir ju konstigt om man får negativt omdöme för det, måste ju hända hela tiden att folk nyttjar sin ångerrätt när säljaren är företag tänker jag. Samtidigt kommer jag inte använda tradera igen så vad spelar det för roll.

Jag var väl mest oroad över att bli betalningsskyldig men landade i att ångerrätten finns och ville ha lite smarta tips om jag ska kontakta säljaren redan nu eller på fredag när auktionen är över.. leder fortfarande budgivningen men inget vansinnigt överbud.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback