Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-25, 19:53
  #2413
Medlem
Fråga igen till Proffsen
Har på senaste tiden upptäckt att jag inte kan lägga bud pga "blockerad av säljaren"
WTF?
Har hänt 3-4 ggr senaste månaden
Tradera bugg, eller Säljare som enbart säljer till sina "egna kunder" ?
Är medlem sedan 2002 och har inga negativa omdömmen,sålt och köpt över 300 unika kunder/artiklar under denna period ,så vad kan va problemet?
Citera
2015-06-25, 23:59
  #2414
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Sålde just min Iphone till en person som har en email som inte är i bruk ,0 i omdöme ,,,jättekul
vad gör man?

Om personen inte hör av sig och det inte går att få tag honom heller får du väl helt enkelt lägga upp telefonen igen i en ny annons. Kanske lika bra att du får sälja den till någon mer pålitlig.
Citera
2015-06-26, 06:40
  #2415
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Fråga igen till Proffsen
Har på senaste tiden upptäckt att jag inte kan lägga bud pga "blockerad av säljaren"
WTF?
Har hänt 3-4 ggr senaste månaden
Tradera bugg, eller Säljare som enbart säljer till sina "egna kunder" ?
Är medlem sedan 2002 och har inga negativa omdömmen,sålt och köpt över 300 unika kunder/artiklar under denna period ,så vad kan va problemet?

Kan det vara så att du har vunnit auktioner från dessa säljar tidigare men sedan avstått från att genomföra affären och att de därför manuellt har valt att blocka dig? Eller handlar det om säljare som du tidigare aldrig har köpt från och därför rimligtvis inte bör vara blockade hos?
Citera
2015-06-26, 09:16
  #2416
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Fråga igen till Proffsen
Har på senaste tiden upptäckt att jag inte kan lägga bud pga "blockerad av säljaren"
WTF?
Har hänt 3-4 ggr senaste månaden
Tradera bugg, eller Säljare som enbart säljer till sina "egna kunder" ?
Är medlem sedan 2002 och har inga negativa omdömmen,sålt och köpt över 300 unika kunder/artiklar under denna period ,så vad kan va problemet?

Egna kunder? Skulle de mao blockera alla andra köpare på Tradera, detta behöver väl göras manuellt, inte troligt.
Citera
2015-06-26, 09:20
  #2417
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Står absolut inget om att det kommer skickas som REK
vilket det heller inte kommer skickas som
Enligt erfarenhet

Sent svar, står tydligt i annonsen:

Fraktvillkor
Skickar med rek. Köper man flera sker samfrakt. Kostnaden är ungefärlig och emballage ingår.

Om säljaren skickar på annat sätt kan man begär återbetalning av mellanskillnaden. Detta ska också anges när man lämnar omdöme, ett neutralt kan ju fungera bra då.
Citera
2015-06-26, 09:52
  #2418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Kan det vara så att du har vunnit auktioner från dessa säljar tidigare men sedan avstått från att genomföra affären och att de därför manuellt har valt att blocka dig? Eller handlar det om säljare som du tidigare aldrig har köpt från och därför rimligtvis inte bör vara blockade hos?
Som sagt aldrig gjort någont som skulle kunna rendera i något typ oavslutad affär mm
Har hänt några ggr senaste tiden
"Du är blockerad av säljaren" ?
Det enda jag skulle kunna tänka mig är att jag glömt lämna omdömme!
WTF
Citera
2015-06-30, 15:18
  #2419
Medlem
Tänkte sälja en sak för första gången och kom fram till betalningsätten. Vad betyder -
Jag vill ange en egen referens.
Jag har en kampanjkod.
Citera
2015-07-08, 21:01
  #2420
Medlem
En snubbe som säljer Iphones guldpläterade special mm
hur många kan man ha?
Har han köpt ett gäng i Dubai typ eller vad F*N
http://gamla.tradera.com/-wow-iphone...m_nooverride=1
Citera
2015-07-08, 22:47
  #2421
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
En snubbe som säljer Iphones guldpläterade special mm
hur många kan man ha?
Har han köpt ett gäng i Dubai typ eller vad F*N
http://gamla.tradera.com/-wow-iphone...m_nooverride=1

Inget kvitto...Vad tror du? Använd sunt förnuft. Anmäl annons till granskning så tar tradera bort den.
Citera
2015-07-08, 22:54
  #2422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Batistuta-
Inget kvitto...Vad tror du? Använd sunt förnuft. Anmäl annons till granskning så tar tradera bort den.
Har gjort , men dom bryr sig inte
Citera
2015-07-10, 23:42
  #2423
Medlem
lobstoks avatar
Har frågat om frakt för en auktion på ebay.uk
Hur betalar jag frakten inkl priset på paypal?
Kan säljaren göra det efter auktionen?
Citera
2015-07-12, 15:25
  #2424
Medlem
rautans avatar
Vet inte om detta är rätt tråd att fråga i men visa mig gärna i rätt riktning ifall jag kommit fel.

Jag beställde en grej på ebay för ett tag sedan. En knivslip för den som vill veta, ankomsttid för frakten skulle vara mellan den 19 juni - 9 juli. Det jag undrar är hur vet jag ifall den kommer till ett ombud så som posten eller hem i brevlådan? Och får jag reda på när den är framme vi typ mail eller sms när den kommit? Kan tillägga att detta är mitt första köp på ebay.
__________________
Senast redigerad av rautan 2015-07-12 kl. 15:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback