Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-02, 13:22
  #2293
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamannens
tjena!

beställde hem redigt med grejer från ebay i veckan men råkade använde fel konto som var registerat i polen så det står min svenska adress fast som land polen.
någon som vet om jag får grejerna till sverige ändå?


Står det svenska gatuadressen & staden du bor i, fast i Polen ?
iaf för brukade man ha S framför titt postnummer
Citera
2015-02-03, 21:55
  #2294
Medlem
GrandMaster-Ps avatar
Hej! Är väldigt ovan och nojig när det gäller eBay så jag skulle uppskatta om någon erfaren kan hjälpa mig här.
Jag har hittat två eBaybutiker från Hong Kong som lockar mig med två jackor. Saken är den att jackorna är slutsålda sedan flera år, det är ''Limited edition'' från Adidas Originals men ligger nu ute för ett mycket rimligt pris. Känns som en varningsflagga?

Dock så har bägge butikerna bra rating och den ena är ''top rated seller''. När jag kollat runt på sidor skriver många att går man efter rating osv är det legit men jag är sjukt skeptisk (och ovan med eBay).
Sen har vi det här med att bägge butiker är från Hong Kong.

Någon kunnig eBayräv som kan hjälpa till? Kan jag lita på dessa säljare eller är det en blåsning?
Länk till butikerna finns nedan.

http://www.ebay.com/usr/mandoaz

http://www.ebay.com/usr/nakurta
Citera
2015-02-06, 02:52
  #2295
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandMaster-P
Hej! Är väldigt ovan och nojig när det gäller eBay så jag skulle uppskatta om någon erfaren kan hjälpa mig här.
Jag har hittat två eBaybutiker från Hong Kong som lockar mig med två jackor. Saken är den att jackorna är slutsålda sedan flera år, det är ''Limited edition'' från Adidas Originals men ligger nu ute för ett mycket rimligt pris. Känns som en varningsflagga?

Dock så har bägge butikerna bra rating och den ena är ''top rated seller''. När jag kollat runt på sidor skriver många att går man efter rating osv är det legit men jag är sjukt skeptisk (och ovan med eBay).
Sen har vi det här med att bägge butiker är från Hong Kong.

Någon kunnig eBayräv som kan hjälpa till? Kan jag lita på dessa säljare eller är det en blåsning?
Länk till butikerna finns nedan.

http://www.ebay.com/usr/mandoaz

http://www.ebay.com/usr/nakurta


Skulle nog vara försiktig, att de rankas som "top rated seller" är inget man kan gå efter - de har ju fått negativa betyg av personer säger att det är fake de säljer. Om då priserna är lite för låga för att vara sanna + att säljarna är baserade i Hong Kong där det finns en herrans massa piratkopior...

Den ena säljaren har inte längre några saker till salu ser jag..

Så nej, hoppa över de här skojarna.
Citera
2015-02-06, 07:30
  #2296
Medlem
SuraStinas avatar
Blir så irriterad på Tradera. Söker på en produkt- vill köpa en begagnad produkt från en svensk säljare- men får upp 100-tals annonser om liknande nya produkter från Asien. Men jag vill inte ha nåt nytt skit från Asien! Hur kan jag filtrera bort detta onödiga? Har inte lust att leta igenom 40 sidor för att hitta de 10-tal svenska säljare som jag är ute efter.

Är det förresten sedan Ebay köpte upp Tradera som detta kommer med automatiskt?
Citera
2015-02-06, 08:17
  #2297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandMaster-P
Hej! Är väldigt ovan och nojig när det gäller eBay så jag skulle uppskatta om någon erfaren kan hjälpa mig här.
Jag har hittat två eBaybutiker från Hong Kong som lockar mig med två jackor. Saken är den att jackorna är slutsålda sedan flera år, det är ''Limited edition'' från Adidas Originals men ligger nu ute för ett mycket rimligt pris. Känns som en varningsflagga?

Dock så har bägge butikerna bra rating och den ena är ''top rated seller''. När jag kollat runt på sidor skriver många att går man efter rating osv är det legit men jag är sjukt skeptisk (och ovan med eBay).
Sen har vi det här med att bägge butiker är från Hong Kong.

Någon kunnig eBayräv som kan hjälpa till? Kan jag lita på dessa säljare eller är det en blåsning?
Länk till butikerna finns nedan.

http://www.ebay.com/usr/mandoaz

http://www.ebay.com/usr/nakurta

Är de slutsålda så är de. 100% kopior , men det betyder inte att de är sämre än originalet därav de goda referenserna.
Citera
2015-02-06, 20:52
  #2298
Medlem
skitpungs avatar
Ska skicka iväg ett Xbox 360 Slim med posten. Några tips på hur jag ska paketera på bästa sätt för att undvika skador? Tyvärr så har jag inte kvar originalkartongen vilket komplicerar en hel del.

Värt att nämna är att några spel samt tre kontroller ska med. Vad säger ni? Bubbelplast i kanterna, konsolen inlindad i en tröja, ett kg silvertejp runt?
Citera
2015-02-08, 01:28
  #2299
Medlem
Grodaifickans avatar
Så jävla trött man blir ibland på omdömessystemet. Sålde en grej till en snubbe för en(1) krona. Till att börja med så dröjer han en vecka med betalningen (trots att 5 dagar var skrivet klart och tydligt i annonsen och vinnarbrevet). Samma dag som pengarna kommer in så ligger hans grej på lådan och han har den dagen efter. Allt frid och fröjd. Helt plötsligt dock, en månad senare, så upptäcker jag att horungen lagt ett negativt omdöme för att objektsbeskrivningen tydligen inte överensstämde med objektet. Till saken hör att jag aldrig fått ett negativt omdöme tidigare och ingen har någonsin sagt någonting om att beskrivningen skulle vara off. Fittan har heller inte ens kontaktat mig utan bara lagt ett negativt omdöme rakt av. Är så jävla arg just nu haha.

Jag menar seriöst, om jag köpte något av någon för en krona så hade jag fan inte ens klagat om jag fått en påse bajs i brevlådan. Killen fick liksom handla en grej av mig till ett pris som inte ens uppnådde inköpspriset (ny vara) och han har mage att lägga ett negativt omdöme. HORUNGE
Citera
2015-02-10, 14:32
  #2300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Så jävla trött man blir ibland på omdömessystemet. Sålde en grej till en snubbe för en(1) krona. Till att börja med så dröjer han en vecka med betalningen (trots att 5 dagar var skrivet klart och tydligt i annonsen och vinnarbrevet). Samma dag som pengarna kommer in så ligger hans grej på lådan och han har den dagen efter. Allt frid och fröjd. Helt plötsligt dock, en månad senare, så upptäcker jag att horungen lagt ett negativt omdöme för att objektsbeskrivningen tydligen inte överensstämde med objektet. Till saken hör att jag aldrig fått ett negativt omdöme tidigare och ingen har någonsin sagt någonting om att beskrivningen skulle vara off. Fittan har heller inte ens kontaktat mig utan bara lagt ett negativt omdöme rakt av. Är så jävla arg just nu haha.

Jag menar seriöst, om jag köpte något av någon för en krona så hade jag fan inte ens klagat om jag fått en påse bajs i brevlådan. Killen fick liksom handla en grej av mig till ett pris som inte ens uppnådde inköpspriset (ny vara) och han har mage att lägga ett negativt omdöme. HORUNGE

Snacka om att Tradera blivit hopplöst. Han som ska ha dåligt omdöme inte du.
Citera
2015-02-10, 14:49
  #2301
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kftorpeden
Snacka om att Tradera blivit hopplöst. Han som ska ha dåligt omdöme inte du.
Ja, men dum som jag var så hade jag redan gett honom ett positivt omdöme i samband med att betalningen kom in... Det gör jag inte om igen. Ärligt talat så känns det som att idioten lämnade ett negativt omdöme bara för att, då han inte svarar på mail där jag undrar vad som var fel med varan och erbjuder pengarna tillbaka. Dessutom har han, helt omotiverat, röstat ner mig vad gäller leveranstid (~16 timmar från betalning till brevlåda var tydligen inte snabbt nog), fraktkostnad (fri frakt var tydligen inte billigt nog) och kommunikation (jag borde undermedvetet förstått att han inte var nöjd och tagit kontakt med honom om det), förutom objektsbeskrivningen. Ska tilläggas att jag hade 5,0 i betyg i allt tidigare, nu är allt nerdraget till 4,8 och min andel positiva omdömen gick från 100 till 95 och jag har en gul varningstriangel nu vilket gjort att jag inte sålt någonting alls sen horungen lämnade sitt omdöme.
__________________
Senast redigerad av Grodaifickan 2015-02-10 kl. 14:53.
Citera
2015-02-10, 15:01
  #2302
Medlem
swebarbs avatar
Wow det där lät ju helt galet, vilken skitunge, vad sålde du för 1 krona då? vad gick frakten på.. seriöst vad är det fel på folk idag om han dröjde med betalningen även om det var 1krona eller whatever så borde inte han ha rätt att lämna negativt sen speciellt inte 1 månad senare? jag menar han måste ju ha fått varan sen länge inte kan man lämna plötsligt så sent efter och jävlas ? Ska nog aldrig sälja nåt där mer, blir nog blocket istället.
Citera
2015-02-10, 15:42
  #2303
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Wow det där lät ju helt galet, vilken skitunge, vad sålde du för 1 krona då? vad gick frakten på.. seriöst vad är det fel på folk idag om han dröjde med betalningen även om det var 1krona eller whatever så borde inte han ha rätt att lämna negativt sen speciellt inte 1 månad senare? jag menar han måste ju ha fått varan sen länge inte kan man lämna plötsligt så sent efter och jävlas ? Ska nog aldrig sälja nåt där mer, blir nog blocket istället.
Utan att gå in på detalj så är det en produkt som jag i normalfall säljer för 19 kronor (körde några auktioner med utrop 1 kr som mellandagskampanj) vilket innebär att priset han betalade var nedsatt med c:a 95%. Frakten var gratis vilket innebär att jag gick back drygt 10 kronor på affären plus att jag fick ett negativt omdöme på köpet.

Annars är väl detta ett skolexempel på en marknadsföringskampanj som går åt helvete på grund av yttre orsaker (horungar som handlar på tradera haha).

Får se om min försäljning kickar igång igen, annars får jag söka mig till andra kanaler och Tradera går miste om en saftig summa i provision varje månad som jag kan stoppa i egen ficka istället på grund av deras värdelösa system. Är relativt nystartad (vilket ju innebär att det negativa omdömet fick sån stor inverkan på mitt allmänna betyg) som tur är så det blir inte någon större omställning så.
Citera
2015-02-10, 21:48
  #2304
Medlem
Rokushikis avatar
Pröva att prata med kundtjänst? Vet inte om de går med på att ta bort det omdömet men jag har fått hjälp att ta bort andra skit-omdömen (bland annat negative omdömen som hämnd när jag lämnat negativa)

Förklara för dom så kanske de går med på att ta bort det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback