Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-05, 16:06
  #1
Avstängd
Se vad hon svarar killen som kör förbränningsträning.

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/...087561,00.html
Citera
2007-06-05, 16:25
  #2
Medlem
zhypers avatar
Fan, inte ofta man vågar säga att man faktiskt håller med om nästan allt, hon verkade vettig.
Citera
2007-06-05, 16:27
  #3
Medlem
Jacksatans avatar
Vet inte om det är det här det här du syftar på
" Josefine Jonasson säger: Hej Jonas! Det viktigaste med motionen är inte NÄR den utförs, snarare ATT den utförs. Många upplever däremot att de blir piggare om de promenerar på morgonen och risken att strunta i det minskar ju om man gör det tidigt. För förbränningens skull spelar det inte någon roll när man motionerar.
"

Isåfall har hon helt rätt. Sett över dygnet förbränner du lika mkt fett om du går innan frukost eller på kvällen. Säger sig väl självt att en aktivitet som 60min promenad tar lika mkt energi av kroppen om den utförs på morgonen eller på kvällen.
Citera
2007-06-05, 16:29
  #4
Medlem
Jacksatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
Fan, inte ofta man vågar säga att man faktiskt håller med om nästan allt, hon verkade vettig.

Mjo, hon var rätt vettig. Konstigt bara att hon inte visste varför man tappar i vikt när man inte tränar bara.
Citera
2007-06-05, 16:55
  #5
Medlem
LD50s avatar
Hon är dietist och vet med andra ord mer om ämnet än någon här inne, särskilt om hon är en dietist som inriktat sej mer på prevention än behandling. Jag läste ett år av min utbildning med dietisterna och deras kunskap är riktigt vass, även om dom oftast arbetar mest med att behandla redan uppkomna symptom/sjukdomstillstånd.
Citera
2007-06-05, 16:57
  #6
Medlem
Axons avatar
Bara för att hon skriver i aftonbladet betyder inte det automatiskt att hon inte vet vad hon snackar om. De flesta frågorna hon fick var så jävla korkade att jag beundrar henne för hennes lugna och konkreta svar.
Citera
2007-06-05, 18:01
  #7
Avstängd
hmm

så det är en myt att förbränningen är bättre på morgonen? Innan frukost?
Citera
2007-06-05, 18:04
  #8
Medlem
DAKFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
så det är en myt att förbränningen är bättre på morgonen? Innan frukost?

ja
Citera
2007-06-05, 18:09
  #9
Medlem
Jacksatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
så det är en myt att förbränningen är bättre på morgonen? Innan frukost?

Du förbränner större andel fett om du går innan frukost. Men detta jämnar ut sig under dagen så sett över ett dygn så är det ingen skillnad i fettförbränning om du går på kvällen eller morgonen givet att du äter lika många kalorier.
Citera
2007-06-05, 18:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan
Du förbränner större andel fett om du går innan frukost. Men detta jämnar ut sig under dagen så sett över ett dygn så är det ingen skillnad i fettförbränning om du går på kvällen eller morgonen givet att du äter lika många kalorier.

Vadå detta jämnar ut sig under dagen. Så om man går på morgonen äter man mer eller hur jämnar det ut sig?
Citera
2007-06-05, 22:06
  #11
Medlem
Rauhassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abschaum
Vadå detta jämnar ut sig under dagen. Så om man går på morgonen äter man mer eller hur jämnar det ut sig?

Kroppen kompenserar med att förbränna mera kolhydrater än fett tror jag det var.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback