2012-07-08, 01:05
Medlem
Hej kan nn hjlpa mig, har Sony vegas pro 10, har ett tag inte hllt p med den, idag tnkte jag lgga en hel vanlig lngfilm och kille lite och trna p den, filmen r .avi och den r 3 timmar lng 1,6gb.
jag har bda frskt med att dra den in i vegas och importera den, men de gick inte, kommer upp en ruta med (none of the files dropped on vegas could be opened). prvde med en MP4 fil, fast en hemmagjord film som r ngra minuter lng den gick och ppna, den var 23MB, avi bodde g med sony vegas fr de str ju att de tar emot, men vet nn vad problemet r. hller p converterar det men orkar inte de tar bara lng tid, s hjlp ni som vet.
Citera
2012-07-11, 15:03
Medlem
cookizs avatar
Tnkte kolla om ngon har en uppfattning hur bra kamera man behver ha fr att chromakey effekten skall bli bra? gr det tex med en webkamera som filmar i 720p ? (Kommer att belysa bakgrunden mycket)

EDIT: har vegas 10 btw
Citera
2012-07-17, 14:16
Bannlyst
Tjenare! Har lite problem med ett klipp. Jag har precis rendat klart klippet i HD och ska ppna filmen,ljudet lt frskrckligt det bara knastrade och sprakade. Ngon som vet vad jag gjort fr fel?
Citera
2012-07-17, 18:49
Medlem
Iqaross avatar
Osynkat ljud

Har satt ihop en kortare film nu. Men nr jag sparar den kan jag frst och frmst bara anvnda filformatet .xmf. Och nr sedan kollar p filmen i vlc s r ljudeffekter helt i osynk. Vad gra?
Citera
2012-07-19, 16:40
Medlem
Hur kan spela in skrmen t.ex. ett youtube klipp och lgga ver det i Sony vegas Pro 11 utan att det laggar och att det r bra bild?
Citera
2012-07-20, 10:35
Medlem
Ngon som vet hur/om man kan gra "adjustment layers" i Sony Vegas pro 9? Vet att det fungerar i de senare versionerna men det fungerar inte p samma stt i denna version.

Citat:
Ursprungligen postat av Themessage
Tjenare! Har lite problem med ett klipp. Jag har precis rendat klart klippet i HD och ska ppna filmen,ljudet lt frskrckligt det bara knastrade och sprakade. Ngon som vet vad jag gjort fr fel?
Har du prva att ppna med en annan mediaspelare? Det fungerade fr mig.
Citera
2012-07-27, 17:53
Medlem
EdgeofEndings avatar
Nr jag skulle rendera en 2h lng gameplay som jag spelade in med fraps, s tog det 8h att gra jobbet.

r rtt ny med vegas, s skulle grna experimentera lite, fr att se nya resultat. Men det blir ganska olidligt nr det tar s lng tid att rendera mina videor.

Fr att bara testa saker kan man visserligen anvnda korta klipp, men jag orkar inte lta vegas arbeta lngre tid fr lnga klipp...

r lite trtt, s lter nog lite virrig, men mitt problem r att det tar lng tid att rendera saker, hrt frn andra som gr det vldigt mycket snabbare.
Citera
2012-08-06, 10:30
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Jag frstr inte hur man gr fr att alla/flera av sina klipp ska f t.ex en videoeffekt. T.ex om jag vill att 20 av mina videoklipp i Sony vegas ska bli svartvita blir det vldigt jobbigt om man manuellt ska gra detta p varje enskilt klipp. Jag tycker att det borde finnas ett sett, ngon som vet?
Citera
2012-08-09, 08:31
Medlem
Tips p vart man kan f tag i gratis musik och ljud till sina filmer i Sony vegas?
Citera
2012-08-09, 10:10
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppe_85
Tips p vart man kan f tag i gratis musik och ljud till sina filmer i Sony vegas?

thepiratebay.se
Citera
2012-08-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
thepiratebay.se
e inte riktigt ok om man skall ha det p youtube! Dom frgar ju om rttighet
Citera
2012-08-27, 00:49
Medlem
r det vrt att kpa eller kan man ladda ner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in