Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-06-04, 16:26
  #1
Medlem
CashBlows avatar
Hello.

Fan mitt tangentbord har fuckat till sig och jag kan inte skriva a, a och o. Ni fattar, det blir [, ', och ;.

Maste fixa detta snabbt, vad ar felet_

kunde inte fa till ett fragetecken heller, det blir ett _....
Citera
2007-06-04, 16:41
  #2
Medlem
alt + shift
Citera
2007-06-04, 16:41
  #3
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Då det har hänt för mig så har jag bara startat om datorn så har det fixat sig. Annars kan du kolla Nationella inställningar och språkinställningar (kontrollpanelen)
Citera
2007-06-04, 16:41
  #4
Medlem
groils avatar
Testa håll in alt och tryck shift.

To late .
Citera
2007-06-04, 16:45
  #5
Medlem
CashBlows avatar
Alt+Shift!!!!!!

Fan vad jag älskar FB, fan vad jag älskar er!

Tack så hemskt mycket!
Citera
2007-06-04, 16:48
  #6
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Alt+Shift!!!!!!

Fan vad jag älskar FB, fan vad jag älskar er!

Tack så hemskt mycket!
Seriöst, detta är ju hemskt.

Hur kunde du missa språkfältet egentligen?
Citera
2007-06-04, 17:33
  #7
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Seriöst, detta är ju hemskt.

Hur kunde du missa språkfältet egentligen?

Eller så är ditt inlägg hemskt. Hemskt onödigt, dåligt och tråkigt.

Det har aldrig hänt tidigare, visste inte att tangentbordet kunde låsa i det läget.
Citera
2007-06-04, 17:57
  #8
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Eller så är ditt inlägg hemskt. Hemskt onödigt, dåligt och tråkigt.

Det har aldrig hänt tidigare, visste inte att tangentbordet kunde låsa i det läget.
Vad sägs om att ta bort det engelska tangentbordet då?

Och på tal om onödigt inlägg, du tror verkligen du är den enda och den första i världen med ditt klanteri?
Citera
2007-06-04, 18:04
  #9
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Vad sägs om att ta bort det engelska tangentbordet då?

Och på tal om onödigt inlägg, du tror verkligen du är den enda och den första i världen med ditt klanteri?

Jag har ett svenskt tangentbord. Det låste sig i ett amerikanskt mode, något som var obekant för mig.

Att jag är den enda och första klanten tror jag inte att jag är. Du verkar både ensam och före mig i mycket.

Är du medveten om att problemet var löst innan du steg in i den här tråden? Som du kanske märker så fungerar både å, ä och ö...

Således är betydelsen av dig noll. Som vanligt?
Citera
2007-06-04, 22:16
  #10
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Jag har ett svenskt tangentbord. Det låste sig i ett amerikanskt mode, något som var obekant för mig.

Att jag är den enda och första klanten tror jag inte att jag är. Du verkar både ensam och före mig i mycket.

Är du medveten om att problemet var löst innan du steg in i den här tråden? Som du kanske märker så fungerar både å, ä och ö...

Således är betydelsen av dig noll. Som vanligt?
Tydligen verkade du anta att du var den enda som möjligen haft det problem du fick eftersom du inte kunde tänka längre än att direkt starta en tråd istället för att söka.

Men sådant kanske är för avancerat för dig, det verkar som det i a f.
Citera
2007-06-05, 00:14
  #11
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Tydligen verkade du anta att du var den enda som möjligen haft det problem du fick eftersom du inte kunde tänka längre än att direkt starta en tråd istället för att söka.

Men sådant kanske är för avancerat för dig, det verkar som det i a f.

Jo, sökfunktionen är väldigt avancerad. Speciellt "avancerad sökning". Men jag ska testa det nästa gång!

Jag har btw en laptop, kan inte byta ut tangentbordet även om jag skulle vilja, det är skit att skriva på.
Citera
2007-06-05, 00:53
  #12
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Jo, sökfunktionen är väldigt avancerad. Speciellt "avancerad sökning". Men jag ska testa det nästa gång!

Jag har btw en laptop, kan inte byta ut tangentbordet även om jag skulle vilja, det är skit att skriva på.
Jag är inte religiös men...herregud, om du hade tänkt efter i 5 sekunder så hade du fattat att du kan ta bort den amerikanska tangentbordslayouten från språkfältet så kommer detta aldrig hända.

Det är typ det första man gör efter en ny-installation.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback