Citat:
Ursprungligen postat av nicyspicy
Fast om du läser mitt svar igen så ser du att jag bemött just det. Varför ska världens bästa kvinna i fotboll få mindre uppmärksamhet än världens bästa man? Mannen är bäst i världen till de förutästtningar han har och damen bäst i världen till de förutsättningar hon har. Att jämföra damer med division 6-killar är ointressant.
Maraton-lopp vinns alltid av rullstolsåkare, varför får herrvinnaren trots detta mer uppmärksamhet än rullstolsvinnaren? Enligt ert resonemang så borde ju bara den som tagit sig runt snabbast vara intressant...oavsett förutsättningar.
Nej "vårat resonemang" lyder inte alls att den som är bäst ska få mest uppmärksamhet utan istället att den som är intressantast ska få mest uppmärksamhet men detta är inget som ens nämns i trådstarten och det är inte det tråden handlar om.
TS uppmärksamade istället kvinnofotboll-i-media-kvoterings-förespråkarnas skeva resonemang då kvinnor faktiskt redan får opproportioneligt mycket uppmärksamhet - om man ser till deras kapacitet.
Dock kan jag inte helt hålla med TS då jag inte tror att kvinnofotboll-i-media-kvoterings-förespråkarnas har den ståndpunkten som han ger, att man ska utgå ifrån kapacitet. Jag tror att de istället endast bryr sig om likhet mellan könen och inte mellan
alla människor - kvinnor och män.
Cingeto