Citat:
Ursprungligen postat av
llPOWERll
Vilket problem är det du vill diskutera? Att företag helst inte anställer folk som bråkar i domstol, inte har koll på sin ekonomi och som inte begår brott? Vad konstigt hörrudu.
Om du vill kan du ju starta verksamhet söm anställer samhället bottenskrap, återkom med hur det går!
Precis
Att företag helst inte anställer folk som
inte har koll på sin ekonomi och får anmärkning är förståeligt även om jag har två väldigt grava invändningar
1: Betalningsanmärkningar är ibland fel. Jag har själv fått rättat många. Ofta sker det efter 2-2,5 år av klagande och brevväxling.
2: Detta anges inte nånstans. Det står bara att man kan få problem att hyra lgh, skaffa mobil och ta lån. Inget om en sån detalj som att man heller inte får jobb vid betalningsanmärkning. Jag har kollat bankerna, Hallåkonsument, UC, Datainspektionen, Kronofogden. Ingen säger som det är
Att man
bråkar i domstol tycker inte jag ska leda till att man får avsäga säg arbetsmarknaden. Återigen så nämns inte detta nånstans. Det blir ju bra i så fall om detta blir allmänt gods. Då kan jag starta ett bolag och debitera 500 kr extra till alla 5 000 kunder en dag . Sen hotar jag dem med Tingsrätt och eftersom de vill vara kvar på arbetsmarkanden så betalar de glatt och även mit inkassoarvode. Jag får då 5 miller och kan sluta jobba. Tror du det funkar så ?! Nej, man ska bråka i domstol och inte gå med på allt. Det är så det går till. 1000-tals ärenden årlige i rättsprocesser är på under 50 kr ! Go figure hur verkligeheten ser ut
Hur ska jag starta verksamhet som anställer samhället bottenskrap? Då måste jag betala ut löner. Tror du att de är billigare än andra? A-kassan är 26000 idag före skatt. De kräver mer än det. Lycka till med att hitta billig arbetskraft och göra affärer. Ingen vettig människa idag söker jobb och tar ett jobb på under 30 lax