Citat:
Ursprungligen postat av Crackbaby_2
Vidhaller att det inte ar sa korkat.
Naturligtvis bor man inte kategoriskt neka nagon med anmarkningar men som jag skrev ovan sa sager det ofta tyvarr en hel del om dig som person.
Om nu OP givit sitt medgivande till en UC skulle han istallet direkt ha "givit sig tillkanna" och tagit en diskussion om vad detta innebar for fortsatt anstallning.
Företaget, om det inte rör sig om en mycket speciell bransch som militära underrättelsetjänsten, kan säkert komma på vilka halv- heltokiga svepskäl som helst. Frågan är desto intressantare om vilken syssla vederbörande skulle ha haft på företaget, om den kunde tänkas ha något samband i form av risk som gör honom/henne opålitlig, t.e.x. banksektorn?
Med ett vanligt okvalificierat kneg ter det sig annorlunda, här skulle jag definitivt kontakta facket, även om jag inte var medlem för att ge information om svineriet.
Men visst, en smart arbetare sätter sig in i situationen, gör en konsekvensanalys, och handlar därefter.
Fallet ovan är en skräckskön anledning till varför arbetaren gör bäst att organisera sig, helt uppenbarligen behövs juridisk stöd, framför allt på sommaren när kackerlackorna till företag gör sina försök...