Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-30, 22:36
  #1
Medlem
Tror ni jag har någon möjlighet att slippa undan en felparkeringsavgift på 700:- i Linköping?

På lappen står det bilmärke, bilnummer och adress osv.

Från: 2007-05-30 20:55:45
Till: 2007-05-30 21:01:35

Överträdelse: 25. Förbud att parkera. Zon. Lokal trafikföreskrift

Har jag missuppfattat eller ska lapplisan vänta i tolv minuter innan den får sätta lapp?

Desutom finns det inga parkeringsförbudsmärken på stället, däremot finns det utmärkta p-platser i närheten.
Citera
2007-05-30, 22:46
  #2
Avstängd
fruppas avatar
finns det märken på vägen som visar denna zon?

det var ju ett inslag på tv om detta, de lappade bilar som faktiskt inte stod fel eftersom de inte hade kört förbi någon förbudsskylt eftersom skyltarna var felvända.
kolla upp om det finns någon skylt innan denna zon, gör det inte det är det nog bara att ta kontakt med bolaget och nämna att det inte finns någon skylt. (och kanske fota stället för bevis?)
Citera
2007-05-30, 22:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyakex

Har jag missuppfattat eller ska lapplisan vänta i tolv minuter innan den får sätta lapp?


Jag har för mig att en lapplisa måste vänta ett litet tag för att se om du inte är och växlar pengar till automaten eller liknande.
Citera
2007-05-30, 23:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyakex
Tror ni jag har någon möjlighet att slippa undan en felparkeringsavgift på 700:- i Linköping?

På lappen står det bilmärke, bilnummer och adress osv.

Från: 2007-05-30 20:55:45
Till: 2007-05-30 21:01:35

Överträdelse: 25. Förbud att parkera. Zon. Lokal trafikföreskrift

Har jag missuppfattat eller ska lapplisan vänta i tolv minuter innan den får sätta lapp?

Desutom finns det inga parkeringsförbudsmärken på stället, däremot finns det utmärkta p-platser i närheten.



Finns en mängd olika tidsgränser beroende på när var och hur. T.ex. har vi 6 min väntetid inom bostadsområden medans en handikap har 0 min.
12 min var det några år sedan vi hade sist. Iof bor jag inte i Linköping. =)

Som jag svarat i en tidigare tråd är dina chanser MYCKET små att komma undan. Bästa oddsen är fel placerade skyltar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback