Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-30, 15:15
  #1
Medlem
Hejsan! jag har råkat ut för ett problem på min skola och undrar en sak, för mig känns det självklart.

Det var en träslöjdslektion då jag satt och jobba som detta hände...

Jag satt och såga på mitt arbete mittemot han som skulle orsaka händelsen.
Han satt och kallade en annan person bakom mig öknamn lixom han sade tillbaka. dom hade hållt på kanske 15 min och han mittemot mig började bli lite halvsur då. Han sa åt killen bakom mig att komma hit så dom skulle "prata" . Han gjorde det inte utan snarare sprang iväg, han mittemot mig sprang efter han men hann inte ifatt. dom sprang runt bord och så och när killen som hade suttit bakom mig sprang bakom ryggen på mig ställde jag mig upp och tog tag i han. Jag sa: Här ta han då!(lite smått irreterad)

Han tog han och kastade in han i verktygshyllan och efter det rätt in i det härdade glaset som gick sönder.. Fönstret gick ju sönder så dom skulle betala för det.. Det borde väl vara framförallt han som kastar in den andre som betalar!!??

Och sedan det värsta.. Nu säger bitr. rektorn . att jag också ska betala !!!????
"jag är delaktig säger han" PÅ VILKET SÄTT!!!?

asså bedöm ni vem som ska betala..

Han som kastar?
Han som blir kastad?
Båda två?
Eller jag och dom 2!??

Väldigt tacksam för svar!
Citera
2007-05-30, 15:23
  #2
Medlem
BaronBs avatar
OM det är som du beskriver är det bara han som kastade in den andre i skåpet som skall betala, då du inte kan anses som vållande till skadan (din medverkan är enligt min mening för liten).
Citera
2007-05-30, 15:24
  #3
Medlem
hubbes avatar
Slutar man inte att ha träslöjd när man går ut 9:an?

Något likande hände mig och en kompis när jag gick i 9:an.
Han hoppade upp på min rygg och vägrade att gå ner, då tog jag sats och skulle springa baklänges så att hans rygg slår i väggen.
Jag snubblar till och vi båda åker igenom ett glaskåp.
Rektorn babbalade om att vi skulle ersätta glaset i skåpet, men efter ett samtal med skolkontorets advokat så visade det sig att vi inte var ersättningsskyldig.

Så nej, du behöver inte betala något.
Citera
2007-05-30, 15:24
  #4
Medlem
Howl!s avatar
Klart att du är delaktig. Du tog ju tag i den ena killen.


Men hade jag varit du hade jag opponerat mig mot att behöva betala. Du varken slängde någon eller blev slängd. Du ville bara, av vad som kan tydas av texten, få slut på stimmandet som hindrade dig från ditt arbete.
Citera
2007-05-30, 15:38
  #5
Medlem
Så du har träslöjd även i gymnasiet?
Intresssant.
Vilket program går du?

Förövrigt så är det väl bara be rektorn att polisanmäla det så får polisutredningen utvisa vem som skall betala eller inte.
Citera
2007-05-30, 15:41
  #6
Medlem
Dan-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe
Slutar man inte att ha träslöjd när man går ut 9:an?
Mina klasskamrater läste träslöjd tills förra veckan (trean på gymnasiet, en vecka till studenten), så det är inte bara i 9:an, estetisk verksamhet kallas det visst för eller något sånt..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback