2025-10-24, 18:57
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Någon som har något tips på hur man skall undvika biverkningarna gällande näsan? Min näsa känns helt f*ckad efter en kvälls användning av K. Känns som om den har limmat igen sig typ. Kanske nåt tips på nån nässpray man kan ha till hands, eller en sån där näsrengöringskanna?

/Mvh
Citera
2025-10-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Någon som har något tips på hur man skall undvika biverkningarna gällande näsan? Min näsa känns helt f*ckad efter en kvälls användning av K. Känns som om den har limmat igen sig typ. Kanske nåt tips på nån nässpray man kan ha till hands, eller en sån där näsrengöringskanna?

/Mvh

Nässköljning med saltvattenlösning är bra. Finns på apoteket
Citera
2025-12-15, 20:42
Medlem
jkl555s avatar
Någon som har tips på hur man kan dosera utan våg som väger mg?
Citera
2025-12-15, 22:53
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkl555
Någon som har tips på hur man kan dosera utan våg som väger mg?
Om du vet exakt hur mycket du har från början så kan du dela upp det i jämnstora högar för att få hyfsad precision. Dvs om du har 500 mg så kan du dela upp i fem jämnstora högar för att få 100 mg i vardera, som du sedan delar vidare till önskad dos. Glöm inte att anteckna vikten du uppskattar att du har kvar i respektive hög/påse, så att du slipper gissa nästa gång.

Betydligt smidigare och säkrare är förstås att införskaffa en bra våg.
Citera
2025-12-16, 07:02
Medlem
jkl555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Om du vet exakt hur mycket du har från början så kan du dela upp det i jämnstora högar för att få hyfsad precision. Dvs om du har 500 mg så kan du dela upp i fem jämnstora högar för att få 100 mg i vardera, som du sedan delar vidare till önskad dos. Glöm inte att anteckna vikten du uppskattar att du har kvar i respektive hög/påse, så att du slipper gissa nästa gång.

Betydligt smidigare och säkrare är förstås att införskaffa en bra våg.

Tack, det blir nog att skaffa en bra våg.
Citera
2025-12-16, 11:56
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkl555
Tack, det blir nog att skaffa en bra våg.

En bra våg är en investering i säkrare bruk av allehanda substanser.
Citera
2025-12-20, 01:45
Avstängd
PeterJihadis avatar
Slår escitalopram ut effekten av keta?
Citera
2025-12-20, 01:48
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Slår escitalopram ut effekten av keta?

Antidepressiva läkemedel av den sorten (SSRI-preparat) slår ut effekten av LSD, psiolocybin och andra psykedelika som går via det serotonerga systemet. Ketamin funkar helt annorlunda.
Citera
2025-12-20, 02:13
Avstängd
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Antidepressiva läkemedel av den sorten (SSRI-preparat) slår ut effekten av LSD, psiolocybin och andra psykedelika som går via det serotonerga systemet. Ketamin funkar helt annorlunda.

Tack för svaret!

Mdma går fetbort, likaså metamfetamin vet jag. Trodde dock att keta gick på serotoninet också.
Citera
2025-12-20, 02:15
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Tack för svaret!

Tack för att du tackade!
Citera
2025-12-22, 12:40
Avstängd
PeterJihadis avatar
Jag funderade på att ta det här på fyllan i lördags. Men inatt, då jag avnjöt denna fantastiska substans. Så förstår jag att Keta absolut inte ska tas i samband med fylla.
Ruset är, ja vad ska man säga... Mycket märkligt, men ändå helt fantastiskt. Det är helt och hållet introspektion det handlar om.
Och jag har en del kvar som ska konsumeras med varsamhet.

Det verkar som att det inte är ögonen man ser med under ruset.
Senast redigerad av PeterJihadi 2025-12-22 kl. 12:44.
Citera
2025-12-22, 14:15
Medlem
jkl555s avatar
Är det vanligt med avtändningar på K? Har testat det två gånger nu och fått kemisk ångest efter användningen bägge gångerna. Dagen efter mår jag topp men så vaknar jag med typisk AT-ångest andra dagen. Ska sägas att jag inte lider av ångestproblematik i övrigt. Är det så enkelt som att det är utbankatt med annan skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in