• 1
  • 2
2007-05-29, 21:03
Medlem
Står och väljer mellan vilken browser jag ska använda och jag tycker det känns som att firefox är bättre, sammtidigt säger en polare att opera är bäst. Vad anser ni på Flashback?
Citera
2007-05-29, 21:05
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkcaml
Står och väljer mellan vilken browser jag ska använda och jag tycker det känns som att firefox är bättre, sammtidigt säger en polare att opera är bäst. Vad anser ni på Flashback?

Smaken är som baken, stor och full av skit.

Vad det gäller kompabilitet med websidor så är Firefox garanterat bättre. Räkna inte med att saker och ting funkar till 100% i Opera. Sen finns det garanterat massa folk som kör opera som skulle säga "jag har aldrig haft några som helst problem med det"
Opera är däremot jävligt snabb och inte särskilt resurskrävande.

På en nyare dator skulle jag helt klart välja Firefox, men på en gammal rishög där Firefox kanske skulle kännas seg skulle Opera helt klart vara ett alternativ.
Citera
2007-05-29, 21:08
Medlem
Vet inte om det går i opera men i firefox kan man ju ta bort all reklam vilket jag ser som en stor fördel.
Citera
2007-05-29, 21:09
Medlem
Durkslags avatar
Använde själv Opera innan och var hur nöjd som helst, men när jag upptäckte alla addons till Firefox kunde jag inte hålla mig och bytte. Firefox har inte gjort mig besviken än.
Citera
2007-05-29, 21:20
Medlem
DONT SUPPORT OPERA!
Enemy of your freedom

Så att säga.

Den sak jag gillar med Firefox är att allting finns till den(Flashmeny, Flashscript) samt alla addons.
Citera
2007-05-29, 21:34
Medlem
Naginis avatar
Använder FireFox och kan inte vara mer nöjd. Har inte kört Opera sedan version 5, så jag kan inte göra någon vidare jämförelse dock.
Citera
2007-05-29, 21:40
Medlem
Sälklubbarns avatar
Opera är väl norsk?
Citera
2007-05-29, 21:46
Medlem
Doffwards avatar
Firefox har mycket bättre kompalitet och en hel del addons, men de flesta addons som folk använder finns redan i Opera(Adblocker, musrörelser tex).
Sen framförallt känns Opera myyycket säkrare. De flesta jag känner som använder Firefox har fått errorsafe/och poker spyware som öppnar pop-ups när man har uppe Firefox, det har jag klarat mig utan, förmodligen tack vare Opera.. Sen som någon annan sa, smaken är som baken..
Citat:
jag tycker det känns som att firefox är bättre, sammtidigt säger en polare att opera är bäst.

Bara för att någon är mer användervänligt så behöver det inte betyda att det är bättre..

/Doffward
Citera
2007-05-29, 22:14
Medlem
Tack för alla svar =)
Citera
2007-05-29, 22:18
Medlem
phunques avatar
Prova att köra detta i FF respektive Opera 9.21.

http://www.webstandards.org/action/acid2/

Konqueror + Opera + Safari = felfritt.

Firefox = tja....

Internet Explorer = host...
Citera
2007-05-29, 22:33
Medlem
roostas avatar
Till skillnad från Falukropp så har jag upplevt att Opera är mer resurskrävande än FF. Jag kör dock med Opera som standard och ibland när inte vissa saker funkar i det (tack vare att det finns många skitwebbsidor) så tar jag det temporärt i IE.

De två största anleningarna varför jag kör med Opera är för att jag fått för mig att det är säkrare (som någon sa) och alla inbyggda funktioner som musrörelser och sånt.

Sen behöver du ju itne välja browser, du kan ju köra med båda, det är ju små program som inte tar upp någon plats på hårddisken så varför inte ha båda installerade och variera tills du fastnar för en.
Citera
2007-05-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phunque
Prova att köra detta i FF respektive Opera 9.21.

http://www.webstandards.org/action/acid2/

Konqueror + Opera + Safari = felfritt.

Firefox = tja....

Internet Explorer = host...

Körde det i firefox 3 (alpha) och då var det felfritt. de fixar det alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in