2007-05-30, 15:17
Medlem
krijgenics avatar
Jag tycker Opera känns bloated på något sätt. Jag vill inte ha alla de där extrasakerna som de vill att man ska köra/ha i sin webbläsare. Väldigt ologisk uppbyggnad av inställningar och dylikt med.
Citera
2007-05-30, 15:43
Medlem
Det blir firefox..
Citera
2007-05-30, 16:44
Medlem
X_surfers avatar
Opera ligger än så länge bättre till säkerhetsmässigt än Firefox
Opera har inte ett enda opatchat säkerhetshål än så länge, minst sagt förträfftligt
Opera
http://secunia.com/product/10615/

Firefox:
http://secunia.com/product/12434/

Men i övrigt så föredrar jag firefox.
Citera
2007-05-30, 16:51
Medlem
spatrics avatar
Opera är nog snabbare (som om man bryr sig ifall det tar 0.1 eller 0.2 sekunder att rendera en sida). Och så renderar Opera websidor "mer korrekt" (vilket är en nackdel eftersom websidor som inte följer standarden till punkt och pricka då riskerar att se ut som skräp i opera). Och så har väl opera lite fler inbyggda finesser (vilka man kan få till firefox genom extensions. dessutom kan man välja vilka man vill ha, plus att det finns många fler)

Jag körde opera i ett par år, men faktiskt så gillar jag firefox bättre. Bättre känsla, helt enkelt.
Citera
2007-05-30, 16:57
Medlem
nops avatar
bah! ie7 snurrar på bra

vill jag komma bort från det så kör jag lynx, bara för den _där_ känslan
Citera
2007-05-30, 16:59
Medlem
lill-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nop
bah! ie7 snurrar på bra

vill jag komma bort från det så kör jag lynx, bara för den _där_ känslan

Lynx, en äkta nostalgi upplevelse DOS tolk ;D
Citera
2007-05-30, 17:35
Medlem
qracs avatar
Har kört Opera och Firefox (kör Firefox på Windows) på en Debian-installation och visst gillar jag vissa av Operas funktioner men Firefox har varit mycket stabilare. Det värsta var nog att ladda ner filer med samma namn från olika ställen men det är nog fixat i en nyare version.
Citera
2007-05-31, 15:55
Medlem
phunques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nofmjalu
Körde det i firefox 3 (alpha) och då var det felfritt. de fixar det alltså.
Jag körde inte testet i FF 3, ska jag kanske säga. Men visst, FF lagar ju faktiskt sina buggar. Till skillnad från ett *visst* företag i Richmond.
Citera
2007-05-31, 16:28
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkcaml
Står och väljer mellan vilken browser jag ska använda och jag tycker det känns som att firefox är bättre, sammtidigt säger en polare att opera är bäst. Vad anser ni på Flashback?

det finns gott om myter...

Myter som många amatörer tror på...

se t.ex. http://mywebpages.comcast.net/Suppor...efoxMyths.html

Så är det inte längre helt klart att man bör byta bort Internet Explorer..

Hmm...
Citera
2007-05-31, 21:10
Medlem
phunques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
det finns gott om myter...

Myter som många amatörer tror på...

Intressant. IE renderar inte <html> som root-element, float-modellen är proprietär, XML-prologen gör att IE kan krascha, den proprietära boxmodellen, IE trunkerar boxar inuti floats, IE6 och lägre saknar stöd för alphakanaler i PNG, IE hanterar overflow på ett proprietärt sätt, IE dubblerar marginaler vid float, IE har problem med negativa marginaler osv. är ju inte direkt myt, utan en ganska jobbig realitet som man måste jobba runt om man kodar för IE. Men det vet du säkert redan. Proffs som du är.
Citera
2007-05-31, 21:16
Medlem
Spectacolors avatar
Jag hängde inte med på vissa grejer som stod i slutet och FLOAT-modell eller crap. Men jag använder Opera, gjort det ett bra tag nu och de utvecklas ju mycket snabbare (kanske inte undra på eftersom de låg efter förut) men jag använde det även när det fanns reklam på det och även då ansåg jag Opera bättre. Man kan ha lite problem att installera vissa plugins som inte är gjorda för det, men med lite trixning så funkar även det. Jag älskar det helt enkelt. Firefox har jag aldrig gillat, kan dessvärre inte sätta fingret på varför men jag tycker man ska testa båda för att veta med säkerhet vilken man själv gillar.
Citera
2007-06-01, 00:22
Medlem
nops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phunque
Intressant. IE renderar inte <html> som root-element, float-modellen är proprietär, XML-prologen gör att IE kan krascha, den proprietära boxmodellen, IE trunkerar boxar inuti floats, IE6 och lägre saknar stöd för alphakanaler i PNG, IE hanterar overflow på ett proprietärt sätt, IE dubblerar marginaler vid float, IE har problem med negativa marginaler osv. är ju inte direkt myt, utan en ganska jobbig realitet som man måste jobba runt om man kodar för IE. Men det vet du säkert redan. Proffs som du är.

Vad kodar du om dagarna månne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in