• 3
  • 4
2007-06-02, 11:13
Bannlyst
UNdvik

Franskt skit i det längsta! Köp dig en Saab med nya 1,9 liters turbodieselmaskinen. Eller en V70 d5 överlägnsa dom franska skräpbilarna! Annars se även på mazda eller toyota.
Citera
2007-06-02, 11:15
Bannlyst
noo

Citat:
Ursprungligen postat av Richaard
Det var den (ännu) äldre 3.0TiD på 214hk som tillverkades av Izusu, 2.2TiD är Saabs egna konstruktion. De nya 1.9TiD utvecklades i samarbete med Fiat/Alfa Romeo men många av lösningarna är sas Saabtypiska. Det samarbetet avslutades för några år sedan och motorerna tillverkas idag av Saab. (Nästan) Samma motor återfinns i andra märken inom GM, däribland Opel där motorn då heter 1.9CDTI.

Lagom till nästa årsmodell kommer en uppdaterad version av motorn på 180hk men tyvärr, för oss alla, ligger den lite högre upp i prisklass.

Inte heller jag är någon mekaniker men med en pappa som har varit och lite sunt förnuft kommer man långt.

Mvh
Fiat och Gm som tog fram 1,9. Saab har aldrig gjort en egen Diesel inte ens 2,2
Citera
2007-06-02, 11:29
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Franskt skit i det längsta! Köp dig en Saab med nya 1,9 liters turbodieselmaskinen. Eller en V70 d5 överlägnsa dom franska skräpbilarna! Annars se även på mazda eller toyota.