Iwa.g: Rent juridiskt ser jag inga hinder för det, men tekniska hinder finns. Eftersom bojan är hel-"dum" och bara sänder en signal, så skulle hem-enheten omöjligtvis kunna skilja på om person 1 eller person 2 är hemma för tillfället. 2 hem-enheter skulle således registrera båda som hemma bara när en av dem är hemma, och ingen som hemma när båda är borta.
Möjligtvis om det skulle gå om båda personerna kan klara sig med exakt samma arbetsscheman & "fri tid"-scheman.
Men det är kriminalvården som avgör detta efter ansökan.
Tjena undrar när kommer dom för första gången , när börjar man avtjäna SIn tid med boja har första mötet med dom tar det långt tid (från första mötet?) när gör dom första urinprov ?
Om man ska börja studera samt är på soc ska man ändå betala avgiften ?????? Hur fan ska man få så mycket pengar ifrån ?? Någon som vet hur dom gör i sånna fall har ingen inkomst what so ever
Tjena undrar när kommer dom för första gången , när börjar man avtjäna SIn tid med boja har första mötet med dom tar det långt tid (från första mötet?) när gör dom första urinprov ?
Dom tar urinprov när dom sätter på bojan och sen är det blåsning därefter som gäller.
Iwa.g: Rent juridiskt ser jag inga hinder för det, men tekniska hinder finns. Eftersom bojan är hel-"dum" och bara sänder en signal, så skulle hem-enheten omöjligtvis kunna skilja på om person 1 eller person 2 är hemma för tillfället. 2 hem-enheter skulle således registrera båda som hemma bara när en av dem är hemma, och ingen som hemma när båda är borta.
Möjligtvis om det skulle gå om båda personerna kan klara sig med exakt samma arbetsscheman & "fri tid"-scheman.
Men det är kriminalvården som avgör detta efter ansökan.
Varför kan man inte konstruera två bojor som sänder på olika frekvenser eller sänder olika digitala signaturer? Det krävs knappast raketforsking för att konstruera en mottagare som kan skilja två olika bojor åt.
Har två veckor kvar utav min bojtid, tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av urinprov vid avbojningen, har lite grejer hemma som jag börjar bli lite otålig på
Har en fråga som idioterna på frivården av någon sjuk anledning inte kan ge ett rakt svar på.
Jag ska snart avbojas och nu kräver frivården att jag godtar och skriver under övervakning under den villkorliga delen som är på ett år. Vad händer om jag vägrar detta? Jag menar jag vill bli fri från allt vad myndigheter heter och är villig att till och med avtjäna min del (1/3 av straffet) för aytt slippa dessa svinen. Så med andra ord, vad händer om jag vägrar att gå på deras äckliga jävla möten efter att jag avtjänat mina 2/3 av straffet? Tacksam för svar...
Dömd till en månads fängelse (nettotiden borträknat häktestid samt 2/3) tänkte ansöka om intensivövervakning fotboja.
Idag är min sambo föräldraledig till vår lilla kille på några månader och jag är den av oss två som arbetar på dagarna just därför behöver vi ha mig kvar på jobbet för inkomst.
Vill dock undvika att arbetsgivaren blandas in, kan det fungera med att jag är föräldraledig en tid och att då få ha fotboja hemma?
Om min sambo jobbar och jag är föräldrarledig? Inte kan man väl nekas boja då, vår 6 månadersbebis klarar sig inte hemma själv. Straffet 3 månaders fängelse.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!