• 1
  • 2
2007-05-28, 18:47
Medlem
SpikeTVs avatar
Antar att ni läst tidningen idag, han blev ihjälkörd för att ha kritiserat ett gäng vandaler.
De slog sönder en kiosk och han försökte stoppa dem.
Vad säger ni? Känns som att mord är rätta ordet, ändå kallar de dådet för dråp.
Föraren släpps antagligen ut inom några månader och kan fortsätta leva sitt sjuka liv.

Vila i frid Martin, kommer alltid sakna dig.
Citera
2007-05-28, 18:59
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Stod att han hade vart på fest på någon mc-klubb i närheten innan, tycker det låter litet suspekt, jag vill inte döma honom på förhand men jag vet att svenska dagstidningar är professionella när det kommer till att köra vinklade mamma-sitter-med-gulligt-klassfoto-och-snyftar-historier om smågangsters som gått och bråkat med fel typer.
Citera
2007-05-28, 19:15
Medlem
SpikeTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Stod att han hade vart på fest på någon mc-klubb i närheten innan, tycker det låter litet suspekt, jag vill inte döma honom på förhand men jag vet att svenska dagstidningar är professionella när det kommer till att köra vinklade mamma-sitter-med-gulligt-klassfoto-och-snyftar-historier om smågangsters som gått och bråkat med fel typer.

MC-klubben är ett trevligt ställe, vanliga gubbar som åker hoj på söndagar, inget kriminellt. De anordnar fester lite då och då, kanske för att få in lite extra cash.
Alltid trevligt, dansgolv och barer.

De som körde över honom var på genomresa, de var inte på festen. Detta hände på hemvägen.
Citera
2007-05-28, 19:46
Medlem
Erik1974s avatar
Oerhört meningslöst våld, onekligen.
Kan du inte bara lägga in en länk i ditt första inlägg (om nu tråder växer blir det svårt att hitta artikeln annars).
Citera
2007-05-28, 20:00
Medlem
SpikeTVs avatar
Kan inte ändra första inlägget tyvärr men här är länken: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...079641,00.html
Citera
2007-05-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]

Sant, många våldsdåd, misshandel och mord sker sällan utan en anledning såvida inte Mohammed är ute efter en ny mobil - men då brukar våldet sällan vara särskilt allvarligt.

Inte sällan som någon börjar bråka och sedan får stryk. Den som börjar bråket och fått stryk springer till polisen och "blev slagen utan någon anledning"...

Jag är nämligen en av de som slagit folk och haft väldigt bra anledning men man blir förvånad hur många skitungar som springer till polisen och snyftar efter att de fått sig en lavett eller två...
Citera
2007-05-28, 20:19
Medlem
SpikeTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Sant, många våldsdåd, misshandel och mord sker sällan utan en anledning såvida inte Mohammed är ute efter en ny mobil - men då brukar våldet sällan vara särskilt allvarligt.

Inte sällan som någon börjar bråka och sedan får stryk. Den som börjar bråket och fått stryk springer till polisen och "blev slagen utan någon anledning"...

Jag är nämligen en av de som slagit folk och haft väldigt bra anledning men man blir förvånad hur många skitungar som springer till polisen och snyftar efter att de fått sig en lavett eller två...

Lek med tanken att han gav sig på dessa 11 modiga pojkar, var det anledning nog att döda honom?
Citera
2007-05-28, 20:19
Medlem
Erk Swedes avatar
mördaren

vad är den anhållne 22åringen för filur då?
Citera
2007-05-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpikeTV
Lek med tanken att han gav sig på dessa 11 modiga pojkar, var det anledning nog att döda honom?
Du verkar vara ganska insatt.

Vad vet du om idioterna i chevan?
Citera
2007-05-28, 20:34
Medlem
wreckingballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
vad är den anhållne 22åringen för filur då?

Står att han varit på crusing med en gammal chevy van. Luktar ju bondraggare lång väg.
Citera
2007-05-28, 20:36
Medlem
SpikeTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjs
Du verkar vara ganska insatt.

Vad vet du om idioterna i chevan?

Vi vet inget än men det kommer snart ut.
Citera
2007-05-28, 20:46
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreckingball
Står att han varit på crusing med en gammal chevy van. Luktar ju bondraggare lång väg.
Att besöket varit i Trollhättan bekräftar din teori. Riktig röthåla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in