• 3
  • 4
2007-06-20, 02:06
Medlem
Det där med Gentoo installern beror nog väldigt mkt på vad du har för dator.
Installerade igenom installern på min Thinkpad o fungerade så gott som smärtfritt. Enda som sedan inte ville fungera var ljudet o att /dev/dsp inte fanns. Ljudet fixade jag igenom o dra upp reglagen o /dev/dsp filen fixade jag igenom mknod, men då försvinner filen igen sedan efter omstart. Men duger tills vidare iaf.

Enda grejjen med Gentoo installern är att du nog bör köra networkless installation så att allt installeras ifrån LiveCD'n. Den "vanliga" installationen hadde ingen lust att fungera för mej. Internet fungerar f.ö problemfritt efter installationen även om man kör networkless installation.

Jag använde f.ö Gentoo 2006.1 LiveCD'n. Upplevde inte Gentoos grafiska installation som mkt svårare än Ubuntu's installation.

Även provat icke grafisk installation, men inte alls gått spec bra. Alltid är det något även om man följer guiden. När jag väl fick Gentoo installerat med icke grafisk installation så ville såklart inte Xorg kompileras så rekomenderar nog den grafiska installationen (men kör Networkless!)
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in