2007-05-28, 11:16
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westerberg
annars kan jag väl köra gentoo på en disk och windows på en annan?
Skulle nog fungera fint i början. eller?

Skulle gå utmärkt. Och det är nog lika bra om du nu bestämmer dig för att köra Gentoo. Det är inte direkt nån nybörjardist, men eftersom du säger att du ur ute efter att _lära_ dig Linux så är väl inte Ubuntu direkt att rekommendera heller. Det funkar alldeles för smärtfritt vad jag förstått
Citera
2007-05-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
asså noob bla bla

Om du hade läst inlägget så hade du sett att jag bad just sånna som dig hålla dig undan -.-
Citera
2007-05-28, 18:31
Medlem
tack för svaren. Komemr köra linux live cd till helgen skulle jag tippa. Något mer än emerge xorg ja bör ladda ner? var kan jag ladda ner det föresten?ää

Tack på förhand
Citera
2007-05-28, 19:39
Medlem
Mekanisks avatar
Du behöver inte ladda nåt. Kommandot emerge hämtar och installerar åt dig.
Tanka din LiveCD bara så kan du installera från den. Fast som många sagt funkar inte den installen så bra. Själv har jag bara testat den så jag vet inte om den "vanliga" är bättre.
Citera
2007-05-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mekanisk
Du behöver inte ladda nåt. Kommandot emerge hämtar och installerar åt dig.
Tanka din LiveCD bara så kan du installera från den. Fast som många sagt funkar inte den installen så bra. Själv har jag bara testat den så jag vet inte om den "vanliga" är bättre.

Okej, laddade ner en live skiva från
http://www.classicistranieri.com/dbl...?articolo=5708
ska som sagt var prova den till helgen kommer ju att bygga på systemet efter som och räknar med att kunna surfa, titta på film och spela till nästa helg
Citera
2007-05-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehnvis
Har du ingen erfarenhet alls av linux så är nog ubuntu det enklaste insteget men inte det bästa. Vill du ha mer utmaning så gentoo, crux eller arch.

När du väl har koll på vad du gör under någon av dessa så finns det ju ingen anledning till att köra backtrack sedan. Bara att ladda ner och installera de verktyg man vill ha/använda. För Backtrack är ju enligt deras hemsida en live cd, även om möjligheten att installera på hd finnes.

Nänä, gå in hårt från början och ha det krångligt som fan. Be om hjälp via irc.freenode.net hitta kanalen för disten som ska användas.
Citera
2007-05-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Nänä, gå in hårt från början och ha det krångligt som fan. Be om hjälp via irc.freenode.net hitta kanalen för disten som ska användas.
sir yes sir
Citera
2007-05-28, 22:32
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Om du hade läst inlägget så hade du sett att jag bad just sånna som dig hålla dig undan -.-
Om du hade haft ett uns av humor så hade du förstått det inlägget. -.-
Citera
2007-05-30, 23:19
Medlem
I'd vote for ubuntu. Helt grymt för nybörjare!
Citera
2007-05-31, 10:25
Medlem
Okej, men blir man inte van vid det ehur snabbt som helst då? ^^
Citera
2007-05-31, 15:08
Medlem
junks avatar
Citat:
Okej, men blir man inte van vid det ehur snabbt som helst då? ^^

med tanke på vad du kan så är nog ubuntu bättre än gentoo iallafall, gentoo kräver att du läser betyligt mer och eftersom du frågar allt här istället för att googla runt så...
Citera
2007-05-31, 15:17
Medlem
Citat:
Hej jag vill lära mej linux bra och lära mig att kunna använda backtrack.
vad jag förstår så är det inte smart att börja med back track utan det är bättre med något "enklare" operativ system.
bör jag använda Gentoo eller Ubuntu? Eller ska jag kanske börja med backtrack. det är trots allt att kunna "hacka" bättre jag är ute efter. Och till alla tjurskallar som kommer skriva "asså noob bla bla" ni har också varit noob ngn gng.
¿Gentoo lr ubuntu?

Tack på förhand
gNewSense skulle jag rekommendera. Varken Gentoo eller Ubuntu är helt fria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in