2007-11-14, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag tror att det är trav som är den hårdaste sporten
http://www.flashback.org/showthread.php?t=569936

hahahaha dom kommer säkert in här snart och säger att den är hårdast för att dom får sitta på sin vagn när det regnar och snöar ute.

Det roliga är att dom snackar så mycket om att man får styra en tung häst, jo säkert jobbigt men det klarar dom flästa 12åriga flickor att göra och jag är tveksam till att elit travhästar är mindre lydiga än dom.

Tror jag har sett ett par personer nämna hästsporter i denna tråden faktiskt
Citera
2007-11-14, 13:39
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petoria
Stäng av, du kan ju inte på alvar jämföra baseball med ett marton eller ett triaton. Jo, möjligen är det lite jobbigare än de flesta tror (de flesta tror att det är som brännboll), men från vad man ser så är det ju bara när man väl slår bollen som man springer om man inte är ute på planen i motståndarlaget. Att pitchern och många andra ofta också tuggar tuggtobak gör ju knappast sporten "hårdare", skulle inte tro att en maraton löpare gör det under ett lopp

Skit i den där jävla idioten, han har skämt ut sig tillräckligt.
Citera
2007-11-15, 05:02
Medlem
petorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Skit i den där jävla idioten, han har skämt ut sig tillräckligt.

Kan du utveckla och komma med argument på mina motargument istället så skulle jag bli glad istället för att komma din ofyndiga och omgna kommentar? Vad är hårt med baseboll? jag vill veta...
Citera
2007-11-15, 05:08
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Kan du utveckla och komma med argument på mina motargument istället så skulle jag bli glad istället för att komma din ofyndiga och omgna kommentar? Vad är hårt med baseboll? jag vill veta...
Är du måhända lite trött på morgonkvisten?
Citera
2007-11-15, 12:49
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annsi
Detta har jag hört, alltså inga källor
Ridning och simning är den sport där man tränar flest muskler

Ridning och segling är den sport som kräver mest mångsidighet

Vad som är hårdast kan man väl mäta på många sätt?
Släpp din ridning, ditt korståg för den sporten framställer dig som lätt utvecklingsstörd.

http://www.flashback.org/showpost.p...6&postcount=40

Simning är definitivt en krävande idrott inom flertalet områden och påverkar de flesta muskelgrupperna. Ridning kan rimligen jämställas med cykling avseende just detta med skillnaden att cyklisterna är avsevärt mycket starkare och uthålligare.

Du har inte funderat på om exempelvis gymnastik eller mångkamp påverkar och belastar fler muskler samt i en högre grad? Du kan ju jämföra Wagner, Klüft eller Roman Sebrle med Baryard, Rolf-Göran, Helena eller vem som helst om du behöver visuell assistans.

Jag påstår inte att ryttare är otränade eller dåliga som idrottsutövare men kom inte och påstå att de är topptränade idrottare oavsett område.

Kom ihåg att inte vistas i dagsljuset om du inte vill bli förstenad.
Citera
2007-11-15, 23:23
Medlem
MadamMims avatar
Citat:

Hahahaha!
Jag höll ju med dig grabben

Det finns ingenting som är hårt med Baseboll överhuvudtaget, inget! Jag skulle jämföra det med badminton.
Citera
2007-11-16, 04:04
Medlem
petorias avatar
Citat:
Hahahaha!

Det finns ingenting som är hårt med Baseboll överhuvudtaget, inget! Jag skulle jämföra det med badminton.

Jaha! Korkat av mig! Trodde det var riktat mot mig. Aja, bra att vi är på samma sida.
Citera
2007-11-16, 12:15
Medlem
Citat:
Hahahaha!

Fast badminton är ju rätt så fysiskt krävande. Fast tufft är det förstås inte...
Citera
2007-11-16, 13:44
Medlem
annsofies avatar
Citat:
Vilken sport tycker ni är den hårdaste? Då syftar jag på sporter som kräver ett ordentligt psyke,motivation och fysik..

Det är ju omöjligt att säga vad som är den "hårdaste" sporten, eftersom man antagligen måste ha prövat för att veta.. Men alla individuella sporter är ju väldigt påfrestande rent mentalt, då har man inga lagkamrater att luta sig på. Sen om det är en ovanlig idrott där tränings- och tävlingsmöjligheterna är begränsade så är det ju också svårt att hålla motivationen på topp. Och fysiskt.. de flesta idrotter kräver ju bra fysik, men jag skulle säga att idrotter där man verkligen måste tänka på balansen mellan de olika egenskaperna är svårast (snabbhet, rörlighet, styrka, uthållighet).

Därför säger jag stavhopp. Att t ex hitta balansen när man ska vara så stark som möjligt och så lätt/smidig som möjligt är extremt svårt, speciellt då det i denna idrott måste vara så exakta hopp och skillnaderna till de andra hopparna är minimala. Varje litet moment påverkar det andra, blir det ett fel så är det kört.
Citera
2007-11-18, 00:21
Medlem
Simas avatar
haha herregud är baseball fortfarande på tapeten? la inte den där jäveln med ap-avataren ner för ett tag sen?
Citera
2007-11-18, 01:24
Medlem
SpikeTVs avatar
Hårdaste är ju kampsport (MMA), det hörde jag på Discovery´s program om tuffaste jobben.

Va stryk han fick i andra ronden!
Citera
2007-11-18, 03:55
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Jaha! Korkat av mig! Trodde det var riktat mot mig. Aja, bra att vi är på samma sida.

Frågan är, hur kan man inte vara på våran sida? Ja, om du är efterbliven och totalt jävla bombad och har ett smeknamn som är Beirut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in