Citat:
Vilken sport tycker ni är den hårdaste? Då syftar jag på sporter som kräver ett ordentligt psyke,motivation och fysik..
Det är ju omöjligt att säga vad som är den "hårdaste" sporten, eftersom man antagligen måste ha prövat för att veta.. Men alla individuella sporter är ju väldigt påfrestande rent mentalt, då har man inga lagkamrater att luta sig på. Sen om det är en ovanlig idrott där tränings- och tävlingsmöjligheterna är begränsade så är det ju också svårt att hålla motivationen på topp. Och fysiskt.. de flesta idrotter kräver ju bra fysik, men jag skulle säga att idrotter där man verkligen måste tänka på balansen mellan de olika egenskaperna är svårast (snabbhet, rörlighet, styrka, uthållighet).
Därför säger jag
stavhopp. Att t ex hitta balansen när man ska vara så stark som möjligt och så lätt/smidig som möjligt är extremt svårt, speciellt då det i denna idrott måste vara så exakta hopp och skillnaderna till de andra hopparna är minimala. Varje litet moment påverkar det andra, blir det ett fel så är det kört.