2012-03-11, 18:57
Medlem
kenny.Dalglishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temp
Räknar med med EMD så är det tredje året i rad han kommer 2:a? Kan verkligen förstå att det känns riktigt surt och speciellt nu när han verkade köra all-in på det här numret.

2010 kom Salem Al-Faker tvåa, 2009 var EMD med och blev trea.
Citera
2012-03-11, 19:01
Medlem
JesusLovesUs avatar
Lite ny respekt för Danny. Alltid sett honom som någon liten fjant som spelar snäll och rar för att locka till sig en barnpublik.

Inte för jag skulle börja lyssna på hans skitmusik nu men kul att han visar sin mänskliga sida.
Citera
2012-03-11, 19:02
Medlem
Deleteriouss avatar
Vad är det som är fel? Att han är besviken för att han inte vann? Vilken jävla idiot han är alltså, blir besviken för att han inte vann! Självklart ska han ställa upp och tävla i melodifestivalen med förhoppningar om att förlora. Det ska alla svenskar göra i alla sporter också, för svenskar får inte vilja vinna i någonting.

Inte konstigt att vi blir så kassa i OS, fotboll, friidrott och så vidare när man inte får vilja vinna!
Senast redigerad av Deleterious 2012-03-11 kl. 19:06.
Citera
2012-03-11, 19:03
Medlem
Julbordsspecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilMorris
Nu såg jag visserligen inte Dannys "urspårning", men medge att det är lite patetiskt att bry sig om vad han tog för beslut angående att följa med på efterfest eller inte. Som jag har blivit införstådd så har han alltså kommit tvåa i två år i rad? I mitt tycke ger det honom befogenhet att göra precis som han vill. Egentligen: Borde han inte kunna göra precis som han vill oavsett om han vinner eller inte?
Förstår inte hur man kan ha en åsikt om detta. Han har väl en smoking hot flickvän som han skulle gå hem och avla barn med - jag KAN inte förstå vad som är så fel med det. Det är okej att vara besviken.

Kom precis på att jag hatar mig själv lite för att jag engagerar mig i detta, men skitsamma. Nu är alla broar brända!

Okej, jag erkänner att det var löjligt att bry sig om Dannys beslut angående efterfesten. Hans val.

Han ska tydligen också ha sågat det vinnande bidraget, men det var ju enligt Aftonbladet så sanningshalten i det kan ju ifrågasättas.
Citera
2012-03-11, 19:04
Medlem
Deleteriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julbordsspecial
Okej, jag erkänner att det var löjligt att bry sig om Dannys beslut angående efterfesten. Hans val.

Han ska tydligen också ha sågat det vinnande bidraget, men det var ju enligt Aftonbladet så sanningshalten i det kan ju ifrågasättas.

På vilket sätt sågar han vinnande bidraget när han säger att Loreen är en värdig vinnare?
Citera
2012-03-11, 19:22
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deleterious
Vad är det som är fel? Att han är besviken för att han inte vann? Vilken jävla idiot han är alltså, blir besviken för att han inte vann! Självklart ska han ställa upp och tävla i melodifestivalen med förhoppningar om att förlora. Det ska alla svenskar göra i alla sporter också, för svenskar får inte vilja vinna i någonting.

Inte konstigt att vi blir så kassa i OS, fotboll, friidrott och så vidare när man inte får vilja vinna!

Alla vill givetvis vinna men nu är det en musiktävling det handlar om inte sport. Det är inte upp till dig om du vinner eller inte. Det handlar om smak och tycke och FOLKET bestämmer inte artisterna. Det är som att en skönhetsdrottning blir arg för att juryn och folk som röstar tycker att det fanns andra som var snyggare. Du kan vilja vinna hur mycket du vill men det är ju smak det hela handlar om. Både den internationella juryn och svenska folket tyckte Loreens låt var bäst. Det är ju bara att acceptera det och gå vidare.
Citera
2012-03-11, 19:25
Medlem
Inget fel i att reagera som han gjorde, bra att han visar lite mentalitet. Antagligen är han en otrolig tävlingsmänniska. Däremot kanske det är lite oprofessionellt att uttala sig som han gjorde i intervjuer. Dessutom var hans låt otroligt dålig, men det är väl en annan femma.
Citera
2012-03-11, 19:25
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Det kallas hybris, eller vad sägs om dessa guldkorn:
– Jag har gjort det fetaste numret som någonsin gjorts i Sverige.
– Jag skulle fungera bättre än Loreen, det är bara att kolla på mitt nummer, så ser du det. Det Sverige missade var att skicka ett nummer som har bättre chanser i Europa.

Hybris är något som verkar genomsyra hela schlagerspektaklet, eller vad sägs om Lorrens svar:
– Danny är minst lika duktig som jag ...

Vilka självgoda stolpskott båda två.

Stolpskott?

Det är väl snarare hedervärt att han är förbannad, istället för hyckleriet där man som god svensk är nöjd med placeringen som man får.

Edit: ser att jag inte är ensam om min åsikt
Citera
2012-03-11, 19:26
Medlem
kanelipullas avatar
Men.. låten va ju inte ens bra.. den hade inte DET!! Där emot Loreens låt hade DET..!
Citera
Medlem
"grabben" är ett skämt. Han är fortfarande bara en fjortis... En liten liten, fjolla..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristibrud
Okay, det här är min teori som jag baserar på det den "lilla fågeln" viskat.

Björkman har mer makt över tävlingen än vi ens kan ana i vår vildaste fantasi. Björkman har sedan länge lovat att Danny ska ha förstaplatsen så det var liksom klappat och klart.

Nu till det mest intressanta; Uppdrag Granskning har fått nys om detta och gjorde ett program som gick i förra veckan, programmet avslöjade ingenting eftersom det från ledningen inte sanktionerades ett skandalscoop förrän efter finalen.

Om Danny hade vunnit så hade UG skapat krigsrubriker vilket självklart hade inneburit slutet för Björkman och därför fick Loreen förstaplatsen.

Som sagt har vi inte sett slutet på detta ännu

Nån artikel på Newsmill om nåt politiskt betr melodifestivalen.
Citera
2012-03-11, 19:28
Medlem
Tycker det är skönt att han blir arg.. Man ska visa vad man känner! Sen att han och hela melodifestivalen är ett jävla skämt är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in