2009-11-08, 01:13
Medlem
Vuxenkos avatar
Älskade verkligen Norras mobbning mot Ljungskiles keeper.

Tönting att folk fortfarande tjafsar om vilka som kom på ramsorna först, seriöst.

Hur som helst tycker jag Gnagets Vi är överallt, IFKs alla som inte hoppar är gaisare och Bajens Seven nation army är dom bästa från dom bästa klackarna.
Citera
2009-11-08, 01:25
Medlem
Paperkorgs avatar
DIF's "Alla vet" och "År 1891"

Tyvärr så hittade bajen pao sången, den ger jävligt bra tryck och flyter på bra.
Citera
2009-11-08, 02:50
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Under ett DIF-AIK derby för fem-sex år sedan spelade Gary Sundgren en av sina sämre matcher. Han var sådär allmänt långsam och oföljsam men framförallt hade han för kvällen en osedvanlig förmåga att slå bort passningar. Detta snappades snart upp av Sektion F som började skandera "Passa Gary!" *klappklappklapp* "Passa Gary!" och "Alla vi som älskar Gary klappar!".
Snart hakade hela Södra stå på och ramsorna kördes hela matchen igenom. Någon dag efter matchen trycktes t-shirts med "Passa Gary" på framsidan som blev lite av en storsäljare.

Lite OT men tror att det var som så att Gary hade i 2 matcher i rad gjort självmål i båda, och tror det är därför uttrycket "passa Gary" myntades.
Citera
2009-11-08, 14:28
Medlem
P3RK3L3s avatar
I all silverångest kan jag ge IFK att dom är bäst i landet på att spontant hitta på neutraliserande motramsor.

Igår t.ex. när vi körde "Inget SM-guld för IFK" kom svaret blixtsnabbt: "18 SM-guld för IFK" Ja vad fan svarar man på det liksom?

Och ni har ju också lyckats neutralisera alla "Glenn" och fiskramsor på ett ganska bra sätt genom att bara sjunga med i dem. Vad mer? Jo, "Tobbes farsa har inga pengar" körde vi i somras och fick genast till svar: "AIK har inga pengar" vilket ju också var klockrent.

Hatten av för dom grejerna IFK...
Citera
2009-11-08, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
I all silverångest kan jag ge IFK att dom är bäst i landet på att spontant hitta på neutraliserande motramsor.

Igår t.ex. när vi körde "Inget SM-guld för IFK" kom svaret blixtsnabbt: "18 SM-guld för IFK" Ja vad fan svarar man på det liksom?

Och ni har ju också lyckats neutralisera alla "Glenn" och fiskramsor på ett ganska bra sätt genom att bara sjunga med i dem. Vad mer? Jo, "Tobbes farsa har inga pengar" körde vi i somras och fick genast till svar: "AIK har inga pengar" vilket ju också var klockrent.

Hatten av för dom grejerna IFK...

Jo måste fan ge IFK cred för det, på något sätt så lyckas de alltid vända saker och ting emot en själv. Hahaha.. Men roligt är det oavsett, ^^
Citera
2009-11-08, 17:28
Medlem
TheRotters avatar
Som Gaisare så tycker jag ju såklart att "Framåt gröna svarta gäng" är bäst.
Av dem andra allsvenskan lagen gillar jag AIKs "vi är överallt-låt"
och Hammarbys "vi är bajen från söööder, vi är grönvita bröder"

Goa ramsor som dykt upp gaisklacken i år är bla.
"För gammal för inspark, han är för gammal för inspark, för gammal för inspark, ja han är för gammal för inspark" - till Bengt Andersson i ÖIS som inte tog sina egna insparkar

"Tobbe knullar runt i göteborg" - Till Tobbe Hysén och hans påstådda otrohet. Började egentligen som "Tobbe Hysén, är otrogen"

Upp med händerna i luften och "Såhär rattar Mobäck och Mobäck rattar så"

En annan är ju "Skattefiffel, svartalöner, ingen heder. Vi är INTE IFK, vi är INTE IFK.., vi är grönsvart...
Citera
2009-11-08, 17:41
Medlem
SweTechs avatar
Nu följer jag inte Allsvenskan speciellt hårt men utav dom jag hört är Bajens "Fantasi" absolut bäst.
Snacka pungspark på gnagetklacken..
Citera
2009-11-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
"Han slår sin fru, han slår sina barn, bort med Elanga från fotbollsplan"
gick den vill jag minnas.

Och i AIK-version:
"Slå sin fru, kör full på stan - in med Dulle på fotbollsplan!"

Inget vi kommer få höra officiellt på läktaren
Citera
2009-11-08, 20:23
Medlem
FotbollsAnalens avatar
"Alla som inte hoppar är gaisare" av IFK.
"Vi är överallt" av AIK.
och tyvärr
"Fantasi" av Hammarby.
Citera
2009-11-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Lite OT men tror att det var som så att Gary hade i 2 matcher i rad gjort självmål i båda, och tror det är därför uttrycket "passa Gary" myntades.
jag är realtivt nyinsatt i allsvenskan men nån polare sa till mig att passa gary berodde på att han efter några år i spanien valde att lira i gnaget ett år o AIK tendensera att passa mkt till han?
Citera
2009-11-08, 22:20
Medlem
Njettos avatar
"Den som inte hoppar han har inget land!"

DIF Mot assyriska ikväll.
Citera
2009-11-09, 11:48
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njetto